Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
-
Jeanne
Jeg har en han, der er mørkøjet creme. Jeg er i tvivl om, hvorvidt han er brunøret creme,
han har kun har meget svag grå farve på ørerne. Billederne er fra i går, hvor han var 21 dage gammel.
Far er zobel skimmel og mor er sølvgrå satin (begge kan være Bb).
Lad mig høre, hvad I mener :D

Senest rettet af
Jeanne 28. jun 2008 18:15, rettet i alt 2 gange.
Mange hilsner fra Jeanne.
-
burrus
nej det tror jeg ikke han er... men det er baseret på hans kropsfarve - for ørene synes jeg kan gå begge veje...
Kropsfarven synes jeg til gengæld er for lys af en brunøret creme at være...
nu har jeg jo så også kun de svenske jeg har set og så min egen miss miracle at sammenligne med:
(2 måneder)
synes din er meget lys i pelsfarven - men det kan også være alderen der snyder - jeg er ikke sikker på at miracle var meget lysere som 21 dage... :?
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter:
www.orkenrotte.dk
-
Jeanne
Men ER det pelsens farve, der afgør det ? Jeg tænker på, netop creme er jo en farve, der ses i alle nuancer fra meget lys til meget mørk, og den bliver jo som regel noget mørkere med alderen. Jeg synes bare, at alle de mø creme-unger jeg har haft, har haft meget mere (og mørkere) farve på ørerne i dén alder.
-
Hopiw
Han er slet ikke mørkøret, de er allerede sorte fra 12 dage alderen.
Han kunne sagtens være brunøret.
Ved ikke om jeg kan finde billeder af min brunøret dove som lille et sted, så kunne de sammenlignes.
-
Jeanne
Hvis han ikke er mørkøret, MÅ han jo være brun-øret -
en creme mørkøjet har jo aldrig helt lyse ører :D
-
Hopiw
aaaah, okay. Creme er ikke lige det jeg gør det i.

Men han er ikke mørkøret.
Det her er en 12 dage gammel mørkøret creme:

-
Jeanne
Ja, sådan har mine creme unger nemlig også set ud på et tidligt tidspunkt . Det er derfor er jeg i tvivl om, hvorfor denne han kun har så svagt grålig ører - om det er fordi, han er brunøret - eller om han er mørkøret, og bare udvikler farven på ørerne sent ?
-
Hopiw
Rodede lige i trådene og det her er Burrus brunøret creme som lille:
Og hun har også grå øre.
Og fra hvad jeg kan se af billeder af Sandy så havde hun også grå øre som lille. Så ja, de kommer med tiden :D
-
Jeanne
Så er jeg rimelig overbevist om, at min han er brun-øret :D
Passer det ikke, at ungen, du viser billede af, er ca. 3 uger gammel ?
-
Hopiw
Jeanne skrev:Så er jeg rimelig overbevist om, at min han er brun-øret :D
Passer det ikke, at ungen, du viser billede af, er ca. 3 uger gammel ?
Omkring 3 uger ja.
-
Benjamin
En Creme skal ifølge den svenske standart have helt sorte ører.

En Brunøret Creme skal have Brune ører alle mine unger som folk idag mener er brunøret de har haft helt kødfarvede ører som små.
Men de har også været pp så jeg ved ikke om det er pp der gør at ørefarven først kommer med alderen eller om bb bare først kommer til udtryk på visse farver med alderen.
Må lige gennemrode alle mine billeder og se efter ørefarven på alle mine creme unger.

Om din unge er bb eller ej Jeanne det vil jeg slet ikke udtale mig om for jeg ved det simpelthen ikke med sikkerhed.

Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.

smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
-
Jeanne
Okay - så MÅ min han være brunøret - det SKAL han være :lol:
Tak for hjælpen, Hopiw :D
-
Jeanne
Benjamin skrev:En Creme skal ifølge den svenske standart have helt sorte ører.

En Brunøret Creme skal have Brune ører alle mine unger som folk idag mener er brunøret de har haft helt kødfarvede ører som små.
Men de har også været pp så jeg ved ikke om det er pp der gør at ørefarven først kommer med alderen eller om bb bare først kommer til udtryk på visse farver med alderen.
Må lige gennemrode alle mine billeder og se efter ørefarven på alle mine creme unger.

Om din unge er bb eller ej Jeanne det vil jeg slet ikke udtale mig om for jeg ved det simpelthen ikke med sikkerhed.

Jo, rødøjede creme har lyse ører i modsætning til mørkøjede creme, som skal have mørke ører. Rødøjede creme får aldrig mørke ører :D
-
Benjamin
Jeanne skrev:Benjamin skrev:En Creme skal ifølge den svenske standart have helt sorte ører.

Jo, rødøjede creme har lyse ører i modsætning til mørkøjede creme, som skal have mørke ører. Rødøjede creme får aldrig mørke ører :D
Nej det ved jeg godt men bb kan jo godt komme til udtryk på dyr der er pp.

Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.

smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
-
Jeanne
Ja da :D