Den her unge driller altså???

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Benjamin

Den her unge driller altså???

Indlæg af Benjamin » 28. jun 2008 21:24

Ja der er en unge i sonjas kuld der driller rigtigt meget først troede jeg den var Creme så Dove fordi den har en grålig nuance og på billeder kan den godt ligne en Mink men det er farven forkert til syntes jeg og den har INGEN Ringe om øjnene. :?

Far: Kastaniens Malik aa Bb Ee Ll Pp Toy
Mor Dyrekrogens Sonja aa Bb Ee ll Pp Toto _u

Jeg tror måske det er Genet gul eller rust der driller og spiller ind så farven ser sjov ud. :roll:

Hvis rust genet spiller ind kunne hun måske være Kopper selvom hun ikke ser ud til at have øjenringe når man ser hende Live. :)
Har også tænkt på RØ Sortgul eller måske Brunøret RØ Creme eller måske Brunøret dove men jeg kan ikke finde nogle billeder af disse kombinationer så jeg ved ikke hvordan de ser ud. :?

Hvad syntes i hun ligner?  :wink:

Det er pigen i ser her i midten ved sine Creme søskende og hun ligner dem da ikke eller det syntes jeg ikke?  :?
Billede

Billede

Billede

der er lige et par dårlige billeder imellem men de skal da med. :lol:
Billede

Billede

Billede

Billede

Ørefarven skal lige studeres igen syntes den er samme farve som pelsen jeg syntes ikke ørene er kødfarvede men jeg skal lige se på dem igen. :)
Senest rettet af Benjamin 29. jun 2008 00:27, rettet i alt 1 gang.
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 28. jun 2008 21:41

Her på de to øverste billeder ser vi en Hvidbåndet Mink fra et af mine tiligere kuld og ud fra den farve syntes jeg jo bestemt ikke at denne unge ligner en mink. :)

Det nederste billed er af Dyrekrogens Zita som er født af samme mor og vi mente også at hun var Mink da hun var lille selvom hun var meget lys men hun har vist sig at hun muligtvis må være Kopper da hun har fået en kopper farve som voksen og da hun har lavet Chokolade unger.

Men ved heller ikke rigtigt om Zita ligner denne unge? :? Hvad syntes i andre?

Som i kan se havde Zita slet ikke brune ører som lille men det ved jeg faktisk heller ikke om hun har fået? :lol:
Vedhæftede filer
Broccoli%20274.jpg
Broccoli%20274.jpg (11.42 KiB) Vist 5577 gange
Broccoli%20273.jpg
Broccoli%20273.jpg (5.37 KiB) Vist 5577 gange
Zita.jpg
Zita
Zita.jpg (11.43 KiB) Vist 5578 gange
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 28. jun 2008 22:20

Gætter på Dove gul.

aa pp ToTo

contraria

Indlæg af contraria » 28. jun 2008 22:39

zita har udviklet noge pæne broget brune øre.
de venligste hilsner amanda

burrus

Indlæg af burrus » 28. jun 2008 22:46

tja måske en zita - zita har skam fine brune øre nu :wink: (n ja og rost til skyerne som værende et flot eksemplar som værende kobber af nogle amerikanere på udenlandsk liste - så klap dig selv på skulderen benjamin  :wink: )
Billede

hm men så nej ikke alligevel! øjenringene mangler

men zita da jeg hentede hende osm præcis 4 ugers:
Billede

ellers kunne brunøret dove være på tale, når hun ikke har øjenringe - for på de billeder der - har hun altså fine små begyndene brune øre i mine øjne :wink:   o
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

burrus

Indlæg af burrus » 28. jun 2008 22:49

ISÆR på de to første billede hvor du kan sammenligne med de andre kan du se den brune nuance på ungens øre :wink:  jeg vil næsten sige med 90% sikkerhed at den er brunøret :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 29. jun 2008 00:17

Hvis hun nu er Dove Gul som i princippet er en RØ Sortgul så spørger jeg bare lige mistr den kindtegningerne når den er pp eller? For hun har ingen kindtegninger. :)

Hmm Brunøret Dove tjaa men så burde hun vel også have en lidt anden farve selvom jeg ikke er 100% sikker på hvordan sådan en skal se ud. :?

Altså anset hvad så skal hun være Tortie men jeg hælder faktisk meget til at hun er Gul for det er meget muligt men også fordi hun har sådan en lidt creme nuance men hun kan jo i princippet godt være Brunøret Dove Gul??  :?

Syntes ihvertfald det er en meget komisk farve hun viser. :)

Jeanne

Indlæg af Jeanne » 29. jun 2008 00:21

Hvis Zita skal være kobber, skal hun indeholde Uu/UU - gør hun dét ?
Mange hilsner fra Jeanne.

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 29. jun 2008 00:25

Jeanne skrev:Hvis Zita skal være kobber, skal hun indeholde Uu/UU - gør hun dét ?
Ja for er hun ikke kobber så er hun Mink så uanset hvad så er hun Uu/UU. :wink:

Jeanne

Indlæg af Jeanne » 29. jun 2008 00:33

Benjamin, én af de hb creme ser da også ud til at have kød-farvede ører ?
Mange hilsner fra Jeanne.

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 29. jun 2008 08:55

Jeg tror hun er RØ sortgul.
Mvh. Pia

burrus

Indlæg af burrus » 29. jun 2008 09:10

Jeanne skrev:Hvis Zita skal være kobber, skal hun indeholde Uu/UU - gør hun dét ?
hun laver i hvert fald fiiiiiine zobel og rust umrbouse og gylden umbrouse unger :wink:  :D
Pia B

contraria

Indlæg af contraria » 29. jun 2008 09:53

benja mit bud på din mystiske unge er også brunøret dov gul.
de venligste hilsner amanda

burrus

Indlæg af burrus » 29. jun 2008 10:06

åh ja nu havde jeg jo totalt glemt To-faktoren i denne parring - det gør hende da mere mystisk :lol:  

så tør jeg ski ikke komme med et bud mere :lol:  :oops:
Pia B

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 29. jun 2008 11:15

Jeanne skrev:Benjamin, én af de hb creme ser da også ud til at have kød-farvede ører ?
Men det er nok den rødøjede du tænker på for den ene af dem er rødøjet. :wink:

Låst