Hej alle sammen!
det lader til jeg tog fejl ved bedømmelsen af mine (beanies) ungers farve!
altså : 2 gyldne & 2 sorte
OGSÅ.... 2 grå?sølv? med en gyldens farvede aftegninger? hvad er det for nogle? - ingen har røde øjne..
jeg skal nok få lagt billeder ind hurtigst muligt, men nogle der kan hjælpe indtil videre?
:?
okay jeg tog fejl!
De er sølvgrå det vil sige at din sorte hun er (aa Sgsg) altså at hun har et gen for sølvgrå men det kan bare ikke ses på sort i enkeltfaktor men det kan komme til udtryk på ungerne. 

Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil

aha ok!,:D hmm.. men hvad med den gyldne han? kan han ikke have båret på genet istedet for den sorte hun?Benjamin skrev:De er sølvgrå det vil sige at din sorte hun er (aa Sgsg) altså at hun har et gen for sølvgrå men det kan bare ikke ses på sort i enkeltfaktor men det kan komme til udtryk på ungerne.
Og derfor VED vi ud fra denne parring at din Sorte hun ER aa Sgsg.Odgaard skrev:Gylden kan ikke skjule sølvgrå. Selve Sg genet er dominant og vil som udgangspunkt ALTID komme til udtryk hvis dyret har det. Den eneste undtagelse er sort, som kan skjule enkeltfaktor sølvgrå.

Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil

::
Hey igen 
ja det ser ud til de fleste bliver langhåret.
Dog har jeg stadig problemer med at få bestemt kønnene, da de alle ligner hinanden dernede!! :?
En sørgelig nyhed er, at en af de sølvgrå unger ikke klarede den...
men der er fem friske unger endnu
!!!
som sagt to gyldne (ligner langhåret)
to sorte (ligner også de er langhåret)
en sølgrå (som er den største i kuldet, og langhåret)

ja det ser ud til de fleste bliver langhåret.
Dog har jeg stadig problemer med at få bestemt kønnene, da de alle ligner hinanden dernede!! :?
En sørgelig nyhed er, at en af de sølvgrå unger ikke klarede den...

som sagt to gyldne (ligner langhåret)
to sorte (ligner også de er langhåret)
en sølgrå (som er den største i kuldet, og langhåret)