Hva farve er Zuki..??
Hva farve er Zuki..??
Så fik jeg taget nogle billeder af Zuki - Den unge jeg selv har beholdt af Mrs. Gunnars kuld..
Kan I hjælpe mig med hvad farve han er?
Kan I se ud fra billederne om det er en han eller en hun??
Har hørt at hanner har længere hår end hunner, og synes han er ret langhåret af at være 5 uger igår..
Kan I hjælpe mig med hvad farve han er?
Kan I se ud fra billederne om det er en han eller en hun??
Har hørt at hanner har længere hår end hunner, og synes han er ret langhåret af at være 5 uger igår..
- Vedhæftede filer
-
- zuki.JPG (107.5 KiB) Vist 4316 gange
-
- zuki1.JPG (104.01 KiB) Vist 4316 gange
-
- zuki2.JPG (124.27 KiB) Vist 4316 gange
-
- zuki3.JPG (120.07 KiB) Vist 4316 gange
-
- zuki4.JPG (107.61 KiB) Vist 4316 gange
-
langhåret hvidbåndet gylden vil jeg gætte på

http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet
When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.
-
Mit bud ville også være langhåret hvidbåndet gylden, men måske med noget umbrous eller skimmel i ? :?
Det du har hørt, med at man kan se på den om den er en han eller hun, er ikke rigtigt. For nogengange kan hunners pelse altså også godt være ret lange. Jeg syntes du skal vende den lille om, og hvis dutterne sidder tæt på hinanden er det en hun, sidder de langt fra hinanden er det en han
Det du har hørt, med at man kan se på den om den er en han eller hun, er ikke rigtigt. For nogengange kan hunners pelse altså også godt være ret lange. Jeg syntes du skal vende den lille om, og hvis dutterne sidder tæt på hinanden er det en hun, sidder de langt fra hinanden er det en han

Den er Langhåret hvidbåndet Gylden og muligtvis Umbrous og så syntes jeg godt den kunne se lidt satin agtig ud så det kan også skyldes at den er så mørk.
Hvordan ser forældrene ud?
Skal man dømme ud fra hårlængden ligner den mest en hun men det kan også godt bare være en dårligt langhåret han for man kan ikke altid være sikker på pelsens længde.
HamsterMiaah: skimmel sætter sig kun på Creme baserede varianter så den kan ikke være skimmel, dog kan den være hvidbuget men det kan ikke ses da den er hvidbåndet og har hvid bug i forvejen.

Skal man dømme ud fra hårlængden ligner den mest en hun men det kan også godt bare være en dårligt langhåret han for man kan ikke altid være sikker på pelsens længde.

HamsterMiaah: skimmel sætter sig kun på Creme baserede varianter så den kan ikke være skimmel, dog kan den være hvidbuget men det kan ikke ses da den er hvidbåndet og har hvid bug i forvejen.

Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil

-
tror ikke den er umbrous mine to umbrous er en del mørkere end den der og den ligner meget min minnie der er lh hb gylden

http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet
When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.
Nej for Båndet skal du se som en aftegning og ikke som en farve i den forstand.Lykke skrev:Hvis den var umbrouse, ville båndet så ikke blive påvirket?
Jeg synes ikke den gyldne farve ser specielt mørk ud.
Så nej Umbrous påvirker ikke båndet på nogen måde båndet er bare en Dominant aftegning der går ind og aftegner midten af hamsteren med et hvidt bånd.

Så hb er uafhængig af hamsterens grundfarve.

Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil

Mor er noget a la hvidbåndet creme tror jeg - også lidt tendens til at være langhåret, men ikk ret meget..sådan mere fluffy..Benjamin skrev:Den er Langhåret hvidbåndet Gylden og muligtvis Umbrous og så syntes jeg godt den kunne se lidt satin agtig ud så det kan også skyldes at den er så mørk.![]()
Skal man dømme ud fra hårlængden ligner den mest en hun men det kan også godt bare være en dårligt langhåret han for man kan ikke altid være sikker på pelsens længde.![]()
Far var fra dyrehandleren så tror han var sort..
Har lige vedhæftet et lidt dårligt billede af mor..
- Vedhæftede filer
-
- gunnar.JPG (115.25 KiB) Vist 4274 gange
Nej der er ikke skimmel i.Janne skrev:Det vil sige at zuki er noget lignende Langhåret HB Gylden?
Måske med noget umbrous, skimmel eller satin i..? Eller..
Langhåret Hvidbåndet Gylden.
Muligvis satin, det er svært at se på langhåret hanner.
Muligvis Umbrous, er ikke til at sige når den er hvidbåndet (normalt kigger man på maven af dem, men pga det hvide bånd kan det ikke ses.)
Tak skal du have.Hopiw skrev:Nej der er ikke skimmel i.Janne skrev:Det vil sige at zuki er noget lignende Langhåret HB Gylden?
Måske med noget umbrous, skimmel eller satin i..? Eller..
Langhåret Hvidbåndet Gylden.
Muligvis satin, det er svært at se på langhåret hanner.
Muligvis Umbrous, er ikke til at sige når den er hvidbåndet (normalt kigger man på maven af dem, men pga det hvide bånd kan det ikke ses.)
Tænkte på.. Hva gør satin og umbrouse, for hvis det så selv var noget jeg kunne finde ud af med tidens løb.