cinnamon eller rust?

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Låst
Lykke

cinnamon eller rust?

Indlæg af Lykke » 22. sep 2008 18:09

Hvordan kender jeg forskel på de to?

Når jeg læser beskrivelser af dem, lyder de næsten ens. Måske bortset fra at ørerne på en cinnamon er kødfarvede, mens de er mørkegrå på en rust.
Og så selvfølgelig øjnene... Men hvordan kan jeg se forskel på røde øjne, der er blevet meget mørke med alderen, og rustens mørkebrune øjne?

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 22. sep 2008 18:19

det er ikke så svært for rust ligner en gylden ret meget, men en RØ rust ligner til gengæld en Cinnamon på en prik og det er umuligt at se forskel så der skal man lave testparringer eller vide med sikkerhed hvilke genkoder hamsteren har for at vide præcis om den er RØ rust eller ej. :)

Ser du på svenskernes side under färger så vil du kunne finde en rust og der vil du kunne se at den ligner en gylden ret meget www.hamsterforeningen.se  :wink:
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 22. sep 2008 18:23

her er der en RØ rust og den ligner på en prik en Cinnamon der er ikke den store forskæl, bortset fra at en cinnamon nok har mere tydelige gråbrune kindtegninger men cinnamon og RØ rust er meget svære at skelne imellem ud fra farven. :)

RØ rust
http://www.zoonen.com/visabild.asp?oid=1832143
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.

Lykke

Indlæg af Lykke » 22. sep 2008 18:39

Tak.

Det var nok en cinnamon, jeg så. Blev bare i tvivl, især fordi øjnene ikke var særligt røde...

burrus

Re: cinnamon eller rust?

Indlæg af burrus » 22. sep 2008 18:40

Lykke skrev:Hvordan kender jeg forskel på de to?

Når jeg læser beskrivelser af dem, lyder de næsten ens. Måske bortset fra at ørerne på en cinnamon er kødfarvede, mens de er mørkegrå på en rust.
Og så selvfølgelig øjnene... Men hvordan kan jeg se forskel på røde øjne, der er blevet meget mørke med alderen, og rustens mørkebrune øjne?
rustens øjne er forresten sorte at se på og vil altid være det :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Lykke

Re: cinnamon eller rust?

Indlæg af Lykke » 22. sep 2008 18:51

burrus skrev:
Lykke skrev:Hvordan kender jeg forskel på de to?

rustens øjne er forresten sorte at se på og vil altid være det :wink:
ja, men det var jo derfor jeg blev i tvivl - jeg kunne ikke se skyggen af røde øjne.

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 22. sep 2008 19:03

Lykke skrev:Tak.

Det var nok en cinnamon, jeg så. Blev bare i tvivl, især fordi øjnene ikke var særligt røde...
der er nok størst chance for at det er en Cinnamon du har set, du skal jo huske at (pp) genet for røde øjne mørknes med alderen. :wink:

Låst