cinnamon, og øhm??? samt dove eller øhm??

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
burrus

cinnamon, og øhm??? samt dove eller øhm??

Indlæg af burrus » 24. sep 2008 14:10

Ja jeg troede den var regnet ud men nu er jeg i tvivl...

Har disse to dejlige drenge
Douglas
Billede
Billede

Coleman:
Billede

Douglas og Coleman:
Billede
Billede
Billede
Billede

Hvad er de? er Douglas cinnamon umbrouse og så coleman er cinnamon?
eller er douglas "bare" cinnamon mens coleman er noget andet? men hvad?

så er der pigerne -
Dana Hannon og Mary Jones

Dana
Billede
Billede
Billede

Mary Jones
Billede
Billede

begge
Billede
Billede
Billede
Billede

hvad er hvem??? dana troede jeg var alm dove tortie (gul far!) - men hun har øjenringe???  :?  og hvad er mary jones?

de er 13 dage i dag... og alle rødøjede...
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 24. sep 2008 18:24

Den første på billedet er Hvidbåndet Cinnamon og den anden han er måske dårligt udfarvet Cinnamon men jeg er ikke sikker men den har kindtegninger :? Så måske en dårligt udfarvet Cinnamon det er mit bedste bud lige nu ud fra deres alder.

Dana er mink og den anden hun ligner på det første billed en RØ Sølvgrå eller en RØ Offwhite men på de andre billeder ser hun mere gullig ud i farven så spørgsmålet er jo hvordan hun ser ud live. :)
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

burrus

Indlæg af burrus » 24. sep 2008 19:25

Benjamin skrev:Den første på billedet er Hvidbåndet Cinnamon og den anden han er måske dårligt udfarvet Cinnamon men jeg er ikke sikker men den har kindtegninger :? Så måske en dårligt udfarvet Cinnamon det er mit bedste bud lige nu ud fra deres alder.

Dana er mink og den anden hun ligner på det første billed en RØ Sølvgrå eller en RØ Offwhite men på de andre billeder ser hun mere gullig ud i farven så spørgsmålet er jo hvordan hun ser ud live. :)
tja jeg har en i kuldet som er sat til RØ sølvgrå - og ud fra samtlige billeder jeg har kunne finde af RØ Sølvgrå - så er de nærmest krid hvide med svagt grå aftegninger og røde øjne.. sådan en er der i kuldet - og hun ligner slet slet ikke lille mary jones...  :?  
Hun har hele vejen haft denne svagt gule farve - noget af det kan jo så være tortie, men hvor meget af det er jo svært at sige...
Kindtegninger har hun så vidt jeg kan se ikke...  :?  :?:

Mink - dana - ja nu du siger det.. men burde mink ikke være mere "blågrå" i farven? (referer til det ene billede jeg har set af mink unge hos odgaard - måske de kommer i mange "afskygninger"  :P )
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 24. sep 2008 20:18

RØ Sølvgrå er krid hvid med svagt aftegnede kindtegninger og de kan være så svagt aftegnede så man ikke kan se dem, men derfor behøver denne unge ikke at være det. :wink:

Og Dana er jeg 117% sikker på er mink, ifølge mine erfaringer med mink så kan de ligesom creme og Zobel komme i forskellige Nuancer hvilket vel ikke er så underligt da alle 3 varianter jo er Creme baserede varianter. :wink:
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.

burrus

Indlæg af burrus » 24. sep 2008 20:24

Benjamin skrev:RØ Sølvgrå er krid hvid med svagt aftegnede kindtegninger og de kan være så svagt aftegnede så man ikke kan se dem, men derfor behøver denne unge ikke at være det. :wink:

Og Dana er jeg 117% sikker på er mink, ifølge mine erfaringer med mink så kan de ligesom creme og Zobel komme i forskellige Nuancer hvilket vel ikke er så underligt da alle 3 varianter jo er Creme baserede varianter. :wink:
Ja ok - så er den anden hun - mary jones her - ikke RØ sølvgrå :wink:  hun er ikke hvid :wink:  

Dana erklæres hermed for mink :D
Pia B

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 24. sep 2008 20:43

Svenskerne skriver om RØ Sølvgrå:

Heterozygot (Enkeltfaktor) farven bliver svagt smørgul med svage brungrå kindtegninger.

Homozygot (Dobbeltfaktor) Farven bliver renere den smørgule nuance forsvinder og farven bliver stort set helt hvid, og kindtegningerne meget svage hvis de overhovedet er synlige.

Så jeg løj lidt, men ifølge disse informationer så passer mine RØ Sølvgrå unger også bedre ind farvemæssigt. :wink:

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 24. sep 2008 20:57

Er ret sikker på at Coleman også er rø sølvgrå. Du kan ikke tage efter standardbeskrivelserne. De beskriver jo netop standarden, som man skal stræbe efter, og ikke hvordan de rent faktisk kan se ud irl.
Mvh. Pia

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 24. sep 2008 21:01

Er ret sikker på at Coleman også er rø sølvgrå. Du kan ikke tage efter standardbeskrivelserne. De beskriver jo netop standarden, som man skal stræbe efter, og ikke hvordan de rent faktisk kan se ud irl.
Mvh. Pia

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 24. sep 2008 21:05

Odgaard skrev:Er ret sikker på at Coleman også er rø sølvgrå. Du kan ikke tage efter standardbeskrivelserne. De beskriver jo netop standarden, som man skal stræbe efter, og ikke hvordan de rent faktisk kan se ud irl.
Nej man kan ikke gå efter standarten men først kom jeg til at skrive at en RØ Sølvgrå er krid hvid hvilket ikke passer med de RØ Sølvgrå unger jeg selv har fået da de nemlig har været smørgule som svenskerne beskriver. :)

Men jeg har dog ikke kunnet se kindtegninger på nogen af dem selvom de kun har været enkeltfaktor sølvgrå men de er så bare ikke så flot udtegnet hvis man skal følge standarten. :)

contraria

Indlæg af contraria » 24. sep 2008 22:50

Mary Jones  er en lyser ud gave af søster Dana... jeg skød dem begge til at være

dona = dove
Mary = silver dove

men nu SER det ud til de begge har øjnringe

:?

de er vuderet ud fra de to kuld jeg har haft med dove og silver dove... og at ingen af dem har kindtegninger
de venligste hilsner amanda

burrus

Indlæg af burrus » 27. sep 2008 16:50

hm ja.. så er dana og douglas på plads...

men coleman og mary jones driller mig lidt...

Mary jones - som har lyse øjenringe :?  jeg tænker lidt sølvmink?
Billede

Her er Mary i midten:
Billede

Mary jones til højre - ved siden af sin mink søster:
Billede

og coleman - som stadig bliver ved at være en bleg udgave af sin cinnamon bror douglas - men væsentligt mere orange end sin RØ Sølvgrå Tortie søster...
(douglas - cinnamon øverst og Coleman nederst)
Billede
coleman
Billede

lige et billede af RØ sølvgrå søster
Billede
hun har kindtegnigner så hun kan jo nærmest ikke være andet en RØ sølvgrå med den farve...

15 dage gamle...

Mary jones kunne godt ligne mig en sølvmink - hun er jo nærmest bare en lys mink...
men Coleman kan jeg slet ikke placere!
Han er lys orange, meget svage agouti tegninger, men meget mere "orange" end sin RØ sølvgrå tortie søster..  :?
Pia B

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 27. sep 2008 17:00

Jeg tror godt at Mary kan være Sølvmink. :wink:
Nu kan jeg ikke huske hvordan forældrene ser ud men er der mulighed for Gule hanner i kuldet?
For så kunne Coleman måske være en RØ Gul (ToY pp) men det er bare et hurtigt gæt da der er tortie unger i kuldet og han er jo en RØ agouti variant.
Syntes bestemt ikke han ligner en Cinnamon men måske er han bare ekstremt dårligt udfarvet jeg ved det simpelthen ikke?  :?

burrus

Indlæg af burrus » 27. sep 2008 17:04

Benjamin skrev:Jeg tror godt at Mary kan være Sølvmink. :wink:
Nu kan jeg ikke huske hvordan forældrene ser ud men er der mulighed for Gule hanner i kuldet?
For så kunne Coleman måske være en RØ Gul (ToY pp) men det er bare et hurtigt gæt da der er tortie unger i kuldet og han er jo en RØ agouti variant.
Syntes bestemt ikke han ligner en Cinnamon men måske er han bare ekstremt dårligt udfarvet jeg ved det simpelthen ikke?  :?
nej gule hanner sku der helst ikke komme :lol:
Mor er sølvgrå - efter silverdove og gylden forældre.
Far er Gul umbrouse (måske brunøret) med zita som mor og james (HB sort) far
Pia B

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 27. sep 2008 17:06

burrus skrev:
Benjamin skrev:Jeg tror godt at Mary kan være Sølvmink. :wink:
nej gule hanner sku der helst ikke komme :lol:
Mor er sølvgrå - efter silverdove og gylden forældre.
Far er Gul umbrouse (måske brunøret) med zita som mor og james (HB sort) far
Ja ok så burde det ikke være tilfældet. :wink:

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 27. sep 2008 19:22

jeg tror også hun er sølvmink, og jeg holder stadig på Coleman er rø sølvgrå.
Mvh. Pia

Låst