Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
-
Passionen
Jeg tror, jeg sætter indlægget ind her, da det har betydning for Kowus muligvis sidste kuld.
Havde lyst til at sætte det hele igang i slutningen af oktober, men så bliver de salgsklare i starten af december. Er det en god ide eller meget dårlig?
Har selv overvejet for og imod, både for de kommende unger og for mig selv.
Men hvad synes I om et decemberkuld?
- Fyr af med argumenter!

-
liv
Passionen skrev:Jeg tror, jeg sætter indlægget ind her, da det har betydning for Kowus muligvis sidste kuld.
Havde lyst til at sætte det hele igang i slutningen af oktober, men så bliver de salgsklare i starten af december. Er det en god ide eller meget dårlig?
- Fyr af med argumenter!

jeg synes det ville være en god idé med nogle kuld jule hamstere

man trænger til noget varme i kulden
ej rigtig god idé er sikker på dine unger nok skal få solgt ud

og synes kowu har lov til at blive mor en sidste gang

-
Passionen
liv skrev:Passionen skrev:Jeg tror, jeg sætter indlægget ind her, da det har betydning for Kowus muligvis sidste kuld.
- Fyr af med argumenter!

jeg synes det ville være en god idé med nogle kuld jule hamstere

man trænger til noget varme i kulden
ej rigtig god idé er sikker på dine unger nok skal få solgt ud

og synes kowu har lov til at blive mor en sidste gang

Tjah, siger ikke at det bliver Kowus sidste kuld, men det er deromkring. Et sted i januar er hun i hvertfald blevet født, og normalt giver jeg hende en måned til at slappe af i, så ja. Det er deromkring.

Så er hun officielt pensionist. ^^
-
Spot
så skal du bare regne med de bliver julegaver..
det er jo forskelligt hvordan man ser på det at give dyr som gaver men jeg bryder mig personligt ikke om det.
Har sagt nej til en dame der ville give sin søsters søn en hamster på fødselsdagen
-
Lykke
Spot skrev:så skal du bare regne med de bliver julegaver..
det er jo forskelligt hvordan man ser på det at give dyr som gaver men jeg bryder mig personligt ikke om det.
Har sagt nej til en dame der ville give sin søsters søn en hamster på fødselsdagen
Det kommer også an på hvem det er, der vil give gaven synes jeg. Hvis det er forældrene er det jo noget andet... eller hvis man kan høre, de har snakket med forældrene og barnet evt. har talt om det længe.
Jeg har solgt en til gave, men har også afvist en.
-
Mahonia
Jeg har selv planlagt kuld deromkring, men tænker så også meget på det med jul. Jeg vil ikke sælge unger til gaver, med mindre, der er tale om fornuftige forældre! Eller ungen først bliver givet efter jul. Bure og tilbehør kan så gives i julegave. Så er der lidt tid, at fortryde på.
-
ZenZen
Jeg synes nu ikke der er noget galt i at få nogle små 'nisser' i julen
Bare de ikke blir solgt som julegaver / fødselsdagsgaver.
Jeg har overtaget en guldhams fordi hun var en 'sjov' gave fra nogle kammerater til en ung kvinde som ABSOLUT ikke ville have hamster - HA HA HA!!!
Bette tøsen fik ikke en god start på livet...
Bare vær opmærksom på det...
-
liv
du kan jo bare spørge helt ærligt om hvad ungerne skal bruges til. du kan også bare vælge de familier/mennesker du føler dig bedst med

-
contraria
jeg bryder mig heller ikke om tanken om at de er gaver...
og jeg havde da mine betinkninger ved lykke da pia sagde det var en gave fra forældrene.. lige til den dag jeg fandt ud af hvorgammel Lykke er og at det er en hun selv har ønsket sig.. Lykke var os selv med ude og hente og vælge roxy... og så ser jeg intet problem i at det er en gave....
så ja... der kommer også jule kuld her fra...
de venligste hilsner amanda
-
darkangel87
puha sikke mange julekuld så må jeg vidst hellere ligge mit næste kuld lidt før ss
-
contraria
altså.. mit næste kuld er beregnet til at blive født d. 10 nov. så er de salsklar omkring 10 dec.. men det er jo så ikke et jule kuld...
ved et jule kuld forstår som være et som er født i dec...
de venligste hilsner amanda
-
Vimse
Faktisk har 2 af alle de hamster jeg har/haft været gaver. Min første hamster var jo Vimse, jeg havde plaget mine forældre i lang tid, men de sagde det var en dårlig ide fordi vi havde Rufus(hund). Men så blev jeg overrasket til min fødselsdag pakkede jeg et bur op! En uge efter hvor alt fødselsdag halløjet var forbi tog mig og min mor ud og valgte en lille hamster. Det synes jeg ikke var noget galt i.
Men min nyeste hamster (Blomst) var også en gave. Det var fordi at Vimse gik hen og døde nogle få dage inden min fødselsdag. Jeg var så ked af det hele ugen og var det også på min fødselsdag. Men så ringede min bedstefar og sagde han godt ville give penge til en hamster i fødselsdagsgave. Jeg måtte godt få en og noget tid efter min fødselsdag kørte mig og min far ud og hentede smukke lille Blomst med hjem.
Vis der foregår på den måde synes jeg ikke der er nået i vejen med at det er gaver. Men vis folk bare køber en hamster til en person som slet ikke vil have en hamster i fødselsdag gave/Julegave så synes jeg ikke helt det er iorden.
Men tror det er fint med at du har et kuld klar i starten af december fordi der har folk ikke så travlt inu med deres jule indkøb. Så jeg synes det er fint!

KH. Kathrine
-
Spot
Vimse: sådan er det helt ok.. Men synes bare det er dyremishandling hvis hamsteren hentes lige inden festen og måske bliver 'pakket ind'.
DEn er måske lige taget fra moren og alt er nyt og så er der en masse fremmede som larmer...
-
Vimse
Spot skrev:Vimse: sådan er det helt ok.. Men synes bare det er dyremishandling hvis hamsteren hentes lige inden festen og måske bliver 'pakket ind'.
DEn er måske lige taget fra moren og alt er nyt og så er der en masse fremmede som larmer...
Ja det synes jeg også er synd! Især vis den bliver pakket ind..
KH. Kathrine