Hvad ville denen parring kunne ende med ?

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
JasMal

Hvad ville denen parring kunne ende med ?

Indlæg af JasMal » 24. okt 2008 16:29

Jeg vil gerne parre Aurora (Langhåret gylden) med Samson (langhåret creme).... men hvilke unger er der muligheder i ved denne parring ?

Og er det oki at parre disse to ?  :wink:

Og lige et ? til he he... Aurora er langhåret MEN... hun har kun 2 lange totter ved bagen - er det normalt ?  :lol:  Jeg har kun haft Askepot som jo var utrolig langhåret af en hun at være - så ville bare høre om dette var normalen ved langhårede hunner *ss*
Vedhæftede filer
Aurora Oktober.jpg
Aurora Oktober.jpg (19.84 KiB) Vist 4959 gange
Samson stor.jpg
Samson stor.jpg (92.16 KiB) Vist 4959 gange

Wampi

Indlæg af Wampi » 24. okt 2008 16:45

hehe det er helt normalt med de 2 totter.. sådan var Smukke også og hun var langhåret :)

Lykke

Indlæg af Lykke » 24. okt 2008 17:29

Alle unger vil blive langhåret.

Umiddelbart vil ungerne blive gyldne, men det afhænger af hvilke gener de to faktisk har. Hvis den gyldne har Ee, kan der komme creme. Hvis begge gemmer på nogle gener og det er de samme, kan der også komme den slags overraskende farve.

JasMal

Indlæg af JasMal » 26. okt 2008 19:25

Så er der unger i vente i det lille hjem igen  :lol:  :lol:

Denne gang er det med Aurora og Samson - forventet kuld den 9. November weeee glæder mig *ss*

Så skulle nogen være interesseret i en skøn langhåret unge fra kuldet så ville det jo bare være kanont  :lol:

Glæder mig til at opdatere om 2 uger *ss*

Lisette

Indlæg af Lisette » 26. okt 2008 19:26

Det bliver med sikkerhed nogen skønne unger! :D

JasMal

Indlæg af JasMal » 27. okt 2008 08:03

Lisette skrev:Det bliver med sikkerhed nogen skønne unger! :D
Tjaeh det håber jeg også - men undrer mig over jeg ingen respons får ?

Har jeg gjort noget forkert siden ingen udover 1 har svaret ?  :roll:

Lisette

Indlæg af Lisette » 27. okt 2008 08:06

Jeg er så ny i det her, jeg ikke kan hjælpe med hvad der kommer ud af det.... :? Andet end nogle dejlige under! :D

burrus

Indlæg af burrus » 27. okt 2008 08:21

JasMal skrev:
Lisette skrev:Det bliver med sikkerhed nogen skønne unger! :D
Tjaeh det håber jeg også - men undrer mig over jeg ingen respons får ?

Har jeg gjort noget forkert siden ingen udover 1 har svaret ?  :roll:
niks - men det er helt korrekt det Lykke skriver :wink:

gyldne unger alle langhårede...
kommer der andre farver skal de have samme recessive gener :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

contraria

Indlæg af contraria » 27. okt 2008 08:21

jasmal. jeg har ikke haft tid eller overskud til at svare. pia har været fraværene. så det skam ikke fordi du har gjordt noget forkeret eller noget....

og der jo heller ingen grund til at der skal være flere ind en som skriver det samme for som lykke skriver. ud fra de oplysninger du har givet så vil alle unger blive langhåret gyldne.

hvis Aurora er split for creme, kommer der også creme unger.

og ellers så skal de begge være split for den sanne farve for at det kommer til syne på ungerne.
de venligste hilsner amanda

kwo

Indlæg af kwo » 27. okt 2008 09:42

Hunnen ser desuden ud til at have nogle hvide pletter. De vil blive givet videre til halvdelen af ungerne.
Kenneth Worm

burrus

Indlæg af burrus » 27. okt 2008 09:48

ja jeg forstod heller ikke lige at der ikek stod noget ud for deres farver - var vist ikke vågen da jeg skrev første gang.. hunnen ser hvidåndet eller dom spot ud :?  det må vel være dom spot? men uanset så er det teoretisk set halvdelen af ungerne der får det :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

JasMal

Indlæg af JasMal » 27. okt 2008 11:21

havde nok bare en trist start på dagen og blev nervøs om noget var galt - bare mig som var underlig he he  :oops:

Aurora´s mor er Askepot som var langhåret hvid og far er Mikki McGreen som er korthåret hvidbåndet sort  :lol:

Og Aurora er som sagt parret med Samson som er langhåret creme *ss*

Så ved godt de alle bliver langhåret men var bare nysgerrig om hvad der kunne komme - håber de bliver skønne  :P

Takker for jeres svar - altid rart når man nogenlunde ved hvad der kommer i kuldet *ss*

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 27. okt 2008 12:44

Jeg tror hunnen er hb når tegningerne sidder som de gør.... og jeg har ikke svaret fordi Lykke havde givet det korrekte svar. Der er jo ingen grund til at vi alle sidder og skriver det samme ;)

Havde så dog lige overset tegningen ;)
Mvh. Pia

JasMal

Indlæg af JasMal » 27. okt 2008 16:09

Odgaard skrev:Jeg tror hunnen er hb når tegningerne sidder som de gør.... og jeg har ikke svaret fordi Lykke havde givet det korrekte svar. Der er jo ingen grund til at vi alle sidder og skriver det samme ;)

Havde så dog lige overset tegningen ;)
Det vil sige hun er Hvidbåndet selv om det kun er en "prik" hun har ?  :lol:

burrus

Indlæg af burrus » 27. okt 2008 16:12

jep :wink:  :wink:
Pia B

Låst