Det pusler og knirker...
Det pusler og knirker...
i det lille Campbells-hjem. Og der er jo muligvis en fødsel på vej.
Hvor præcis er drægtighedsperioden? Er det 21 dage præcist? eller er det 18-21 dage som en af mine bøger siger?
Hvor præcis er drægtighedsperioden? Er det 21 dage præcist? eller er det 18-21 dage som en af mine bøger siger?
Re: Det pusler og knirker...
Mine Campbells fødte altid et kuld HVER 18. dag det skete kun en gang at moren lige trak det til 19 dage.Lykke skrev:i det lille Campbells-hjem. Og der er jo muligvis en fødsel på vej.
Og så måtte de lige adskilles til sidst for det blev til rigtigt mange unger.
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
ja, jeg glæder mig meget til at se om der faktisk er unger!
Jeg tror måske hun har taget lidt på og er blevet lidt mere rund ved hofterne i løbet af de sidste 3 dage, men det godt nok svært at se i den størrelse. Ikke mindst fordi hun jo ikke er så gammel og derfor ikke er så stor. Tror hun har taget på fra ca. 29 gram til 37 gram på de knap 3 uger, jeg har haft hende, men hun er så også kun 2 måneder og 3 uger nu ca., så det er jo naturligt at hun tager lidt på.
Jeg tror måske hun har taget lidt på og er blevet lidt mere rund ved hofterne i løbet af de sidste 3 dage, men det godt nok svært at se i den størrelse. Ikke mindst fordi hun jo ikke er så gammel og derfor ikke er så stor. Tror hun har taget på fra ca. 29 gram til 37 gram på de knap 3 uger, jeg har haft hende, men hun er så også kun 2 måneder og 3 uger nu ca., så det er jo naturligt at hun tager lidt på.
Jeg er bange for, at det måske var falsk alarm...
Jeg kan ikke se nogle unger her til aften. Hunnen løber rundt og "leger". De har nærmest nedlagt den rede de var i - det er som om de har trampet den flad. Hannen er kravlet ind i et rør, de har.
De kan selvfølgelig have flyttet ungerne ind i røret - så finder jeg nok ud af det om et par dage.
Jeg kan ikke se nogle unger her til aften. Hunnen løber rundt og "leger". De har nærmest nedlagt den rede de var i - det er som om de har trampet den flad. Hannen er kravlet ind i et rør, de har.
De kan selvfølgelig have flyttet ungerne ind i røret - så finder jeg nok ud af det om et par dage.
Jeg vil lige føje til historien, at rumsteriet igår desværre nok var indledningen til en "ægteskabelig" krise...
Jeg måtte skille parret ad her til morgen, fordi hunnen angreb hannen. Jeg kunne ikke se sår eller lignende på ham, men jeg var bange for, at det kun var et spørgsmål om tid, for hun gik decideret hen til ham og kastede sig på ham.
Jeg håber stadig, at hun allerede er drægtig...
Jeg måtte skille parret ad her til morgen, fordi hunnen angreb hannen. Jeg kunne ikke se sår eller lignende på ham, men jeg var bange for, at det kun var et spørgsmål om tid, for hun gik decideret hen til ham og kastede sig på ham.
Jeg håber stadig, at hun allerede er drægtig...
Hmm, min nu alene-gående Campbells hun bliver større og større over hofterne, ligesom når guldhamsterne begynder at boble ud 4-6 dage før fødslen.
Jeg har prøvet at tage et par billeder af hende, men de er ikke super-gode.
Hvad siger I? Tror I hun er drægtig? Eller det almindeligt vokseværk for en ung hamster?
Jeg synes hun vralter lidt og når hun strækker sig for at kravle op i røret, synes jeg også at det buler tydeligt, men det er bare svært at fange på foto...
Jeg har prøvet at tage et par billeder af hende, men de er ikke super-gode.
Hvad siger I? Tror I hun er drægtig? Eller det almindeligt vokseværk for en ung hamster?
Jeg synes hun vralter lidt og når hun strækker sig for at kravle op i røret, synes jeg også at det buler tydeligt, men det er bare svært at fange på foto...
- Vedhæftede filer
-
- PICT0006.JPG (78.05 KiB) Vist 5071 gange
-
- PICT0004.JPG (79.64 KiB) Vist 5071 gange
-
- PICT0003.JPG (88.91 KiB) Vist 5071 gange
-
- PICT0002.JPG (84.43 KiB) Vist 5071 gange
-
liv
:D