Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
-
liv
ja om 10 dage ankommer der en sød han til feta som så skal parre hende

problemet er ejg kun har 4 dage så der er kun en chance ellers må vi vente i meget lang tid for at få det til at lykkes!!
så vi må desværre gøre det på guldhamster måden

men jeg aner ikke hvad jeg skal gøre og om det skal være aften eller dag eller alt !
så er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre og hvordan og hvornår??

-
Lisette
Hvis du kan få dem til at gå sammen, uden de bliver uvenner så ville jeg nok gøre det. Men det er jo bestemt ikke sikkert når de to ikke har gået sammen hele tiden.
Hvorfor har du ham kun i 4 dage?
Håber det vil lykkes så vi kan se nogle skønne unger fra dig
Held & lykke med de to små...
-
liv
Lisette skrev:Hvis du kan få dem til at gå sammen, uden de bliver uvenner så ville jeg nok gøre det. Men det er jo bestemt ikke sikkert når de to ikke har gået sammen hele tiden.
Hvorfor har du ham kun i 4 dage?
Håber det vil lykkes så vi kan se nogle skønne unger fra dig
Held & lykke med de to små...
ellers vil hun risikerer at føde mens hun bliver passet i et helt andet bur og helt andet sted

og hvis vi venter til efter jul kommer vinterferien og så når jeg ikke at opleve ungerne vokse

så det er nu eller aldrgi
-
Lisette
Hvorfor kommer du ikke til at opleve dem hvis du venter til efter jul Liv?

-
liv
Lisette skrev:Hvorfor kommer du ikke til at opleve dem hvis du venter til efter jul Liv?

vinterferien

-
Lisette
Og der er du ikke hjemme eller?

-
Lykke
Den korte version er alt...
Men da guldhamstere normalt er mest vågne om natten, er det som regel (men bestemt ikke altid) sent om aftenen at de er lettest at få til at parre. Det er lidt svært at sige om det også gælder for dværge...
Og de fleste herinde har nok avlspar gående sammen.
-
Æda
Men er det en ikke en lånerhan fra Kenneth? kan du så ikke få ham til at hjælpe dig? :)
Hilsen Ida <3
-
AnnaR
Hvis det skal være på guldhamster måden så: Sætter du dem sammen hver aften du har ham, indtil det lykkes. Husk at det skal være i hannens bur eller neutral grund. Og husk at have en bøtte el lign klar hvis du skulle komme op og slås, kan du sætte den ned over den ene.
Jeg ved ikke om man kan tjekke om en dværghun er i brunst ligesom guldhamstere. Og jeg ved heller ikke om de også er i brunst hver fjerde dag.
-
kwo
Med så få dage til rådighed ville jeg nok bare sætte dem sammen. Jeg mener også dværghamsterne har en cyklus på 4 dage, så der er nok kun én chance for parring og så må vi håbe det lykkes.

Kenneth Worm
-
liv
kwo skrev:Med så få dage til rådighed ville jeg nok bare sætte dem sammen. Jeg mener også dværghamsterne har en cyklus på 4 dage, så der er nok kun én chance for parring og så må vi håbe det lykkes.

jeg må prøve at se om de kan sammen

og hvis ikke så må jeg bare prøve

tager du hans bur med kenneth? så kan jeg prøve aat sætte hende derned sammen med ham og se hvad der sker
men hvordan kan jeg vide de ikke kommer op og slås mens jeg sover?
-
Lykke
Det kan du ikke vide.
Men da jeg skilte mine, havde hun været efter ham i i hvert fald et døgn. Det var lidt som om det blev værre og værre.
Og han skreg, når hun angreb ham. Så hvis du sover i samme værelse som de er i, kan du sikkert høre det.
Normalt vil de bare gå og hygge sig med hinanden, sove sammen osv.
Når de bliver uvenner (det er vist som regel hunnen der bestemmer), vil de formentlig vise tænder, hvæse og rulle rundt i slåskamp. Og der vil sikkert også komme lyde som f.eks. skrig.
Men Kenneth kan sikkert sige noget mere.