Tyndere men vejer det samme?

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
liv

Tyndere men vejer det samme?

Indlæg af liv » 6. jan 2009 20:48

hej nu kom feta ud af skjul og da hun bor i glas bur kan man se hende meget tydelig hun kravlede op og bed lidt i låsen og kunne se hun var helt våd midt på maven og tænkte om der var unger der kunne have slikket på hende...

synes selv hun virker tyndere men vejer det samme :?  :?  :? kan de veje det samme selvom de har født eller? :)

desuden slikker hun hele tiden på låsen kan ikke se nogen grund til der skulle være noget godt på eller noget er det normal adfærd? :lol:

FrkHoumann

Indlæg af FrkHoumann » 6. jan 2009 21:07

Hvor lang tid har hun været drægtig?
Kan du ikke komme til at kigge i reden, og hvis ikke så lyt om du kan hører pive lyde fra reden :)
Tjek min nye hjemmeside:
http://www.mel-bollen.weebly.com

liv

Indlæg af liv » 6. jan 2009 21:16

FrkHoumann skrev:Hvor lang tid har hun været drægtig?
Kan du ikke komme til at kigge i reden, og hvis ikke så lyt om du kan hører pive lyde fra reden :)
altså hun skulle meget gerne føde en af de her dage og syntes jeg hørte et piv fra buret men ved ikke ... vil helst ikke stresse hende alt for meget! må lige finde ud af det :wink:

FrkHoumann

Indlæg af FrkHoumann » 6. jan 2009 21:22

Kan jeg godt forstå .. Men tror ikke der sker noget ved at du tar et hurtigt kig mens hun er væk fra reden alligevel :)
Men du skal selvfølgelig gøre hvad du føler bedst.

Dengang jeg havde en dværghamster der fik unger føltes hun nemlig også meget tyndere da jeg tog hende op efter fødslen.
Tjek min nye hjemmeside:

liv

Indlæg af liv » 6. jan 2009 21:23

tjekkede lige hurtigtog der var ingen unger endnu :( hvordan hun har slikket sig selv på maven er et mysterium!! :lol:  :lol:

FrkHoumann

Indlæg af FrkHoumann » 6. jan 2009 21:43

Hehee :lol:
Tjek min nye hjemmeside:

Vimse

Indlæg af Vimse » 6. jan 2009 21:50

Ahhhg venter spændt på om der er kommet nogle! :D *tålmodig*
KH. Kathrine

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 6. jan 2009 21:50

Det kan også være sved. Det har jeg og anni olsen oplevet flere gange, at hamsen kom ud og så helt våd ud, og så går man helt i panik og jeg troede det var blod, men så har den bare ligget og svedt helt vildt. Og efter fem min var det væk igen.

liv

Indlæg af liv » 6. jan 2009 22:00

Vimse skrev:Ahhhg venter spændt på om der er kommet nogle! :D *tålmodig*
hih så skulle du prøve at være mig!! :lol:  :lol: men det var ingen og hun vejede det samme
:D så sang jeg en lav fødselsdags sang forgæves hvad har feta ikke tænkt :lol:  :roll:  :lol: nåh men det går jo godt bortset fra bulen vi ikke ved hvad er :?  :D

det har nok bare været sved for som du siger var det ihvertfald væk bag efter :wink: hih hun forstod slet ikke hvorfor jeg løftede taget istedet for at lege med hende :lol:  :lol:  :roll:  :roll: nåh sikke er skør aften!! :lol:  :lol:

Vimse

Indlæg af Vimse » 6. jan 2009 22:01

liv skrev:
hih så skulle du prøve at være mig!! :lol:  :lol: men det var ingen og hun vejede det samme
:D så sang jeg en lav fødselsdags sang forgæves hvad har feta ikke tænkt :lol:  :roll:  :lol: nåh men det går jo godt bortset fra bulen vi ikke ved hvad er :?  :D

det har nok bare været sved for som du siger var det ihvertfald væk bag efter :wink: hih hun forstod slet ikke hvorfor jeg løftede taget istedet for at lege med hende :lol:  :lol:  :roll:  :roll: nåh sikke er skør aften!! :lol:  :lol:
Nå.. Måske hun så bare føder i nat?  :o  :)
KH. Kathrine

FrkHoumann

Indlæg af FrkHoumann » 6. jan 2009 22:04

AnnaR skrev:Det kan også være sved. Det har jeg og anni olsen oplevet flere gange, at hamsen kom ud og så helt våd ud, og så går man helt i panik og jeg troede det var blod, men så har den bare ligget og svedt helt vildt. Og efter fem min var det væk igen.
Ka de godt svede ?? :shock:
Det anede jeg ikke. Troede jeg ikke de kunne.
Ligeså vel som katte og hunde ikke kan svede :oops:
Tjek min nye hjemmeside:

liv

Indlæg af liv » 6. jan 2009 22:05

Vimse skrev:
liv skrev:

Nå.. Måske hun så bare føder i nat?  :o  :)
:wink:

ja hun kan sådan set føde når som helst  men det kan også være hun først føder om 6 -7 dage :wink: det kommer jo an på hvornår der var bingo da brie var der :lol:  :wink:

Sofie

Indlæg af Sofie » 7. jan 2009 15:47

FrkHoumann skrev:
AnnaR skrev:Det kan også være sved. Det har jeg og anni olsen oplevet flere gange, at hamsen kom ud og så helt våd ud, og så går man helt i panik og jeg troede det var blod, men så har den bare ligget og svedt helt vildt. Og efter fem min var det væk igen.
Ved ikk med hamstere...
Men hunde og katte ka skam godt svede ;)
De sveder gennem huden ved trædepuderne.

FrkHoumann

Indlæg af FrkHoumann » 7. jan 2009 16:05

Sofie skrev:
FrkHoumann skrev:
Ved ikk med hamstere...
Men hunde og katte ka skam godt svede ;)
De sveder gennem huden ved trædepuderne.
Ledte lige efter kilder der kunne bekræfte det og jo fandt ud af det var rigtigt.
MEN ! Ofte siger man at hunde ikke sveder for det er meget, meget lidt og det er jo ikke sådan de bliver helt våde ligesom os mennesker fx :)
Der er jo en grund til at hunde (og katte hvis der er rigtig varmt) "gisper" det er fordi de ikke kan komme af med varmen ved at svede ;)
Tjek min nye hjemmeside:

FrkHoumann

Indlæg af FrkHoumann » 7. jan 2009 16:07

Hvad angår hamstere så tvivler jeg stærkt på at de sveder ;)
Mine hamstere har også sommetider været våde på maven og det var fordi de på en eller anden mystisk måde havde tisset på sig selv :lol:
Tjek min nye hjemmeside:

Låst