Øre, knurhår, hale og fødder....

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Låst
AnnaR

Øre, knurhår, hale og fødder....

Indlæg af AnnaR » 7. jan 2009 22:13

Nu når jeg sidder og kigger lidt på min lille hb sort torite pige, så kom jeg til at tænke på en masse ting.

Kan tortie sætte sig på ørene, hale, knur hår og fødder? For min lille hun har lyse knurhår på den ene side på en tortie plet og mørke på den anden side. Hun har også plettede/ujævn farve ører, men kan det være fordi hun evt kan være df hb?
Er fødder altid hvide i pelsen? Og hvad gør at de for sådan nogle hvide "sokker"?
Er haler altid den farve hamsteren har?

contraria

Re: Øre, knurhår, hale og fødder....

Indlæg af contraria » 8. jan 2009 00:10

AnnaR skrev:Nu når jeg sidder og kigger lidt på min lille hb sort torite pige, så kom jeg til at tænke på en masse ting.

Kan tortie sætte sig på ørene, hale, knur hår og fødder? For min lille hun har lyse knurhår på den ene side på en tortie plet og mørke på den anden side. Hun har også plettede/ujævn farve ører, men kan det være fordi hun evt kan være df hb?
Er fødder altid hvide i pelsen? Og hvad gør at de for sådan nogle hvide "sokker"?
Er haler altid den farve hamsteren har?
tortie sætter sig på alt. øre, næse, knorhår, pelsen, halen, fødder.

hb kan søtte sig på ørene og det er ligyldigt vilken form det er i.. DF/EF spiller ingen rolle her.

sokkerne på føderne. Hmm... tør jeg ikke svare på med sikkerhed. men jeg har en teori om at, det er en fast tegning. som enten ikke er muteret, så den forsviner og bliver samme farve som kroppen, eller os er det pyli-genetisk og vi har bare ikke fundet ud af at avle på sådan en arvegang i nu.
de venligste hilsner amanda

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 8. jan 2009 17:03

HEY METTE/LYKKE kan du ikke lige smide et billed ind af den unge du har der har hvide "sokker"? Det ser nemlig ret sødt ud. Så kan i andre se hvad jeg mener....

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 8. jan 2009 17:57

Ens farvede har hvide pletter,og de kan sætte sig f.eks. på fødderne.

Kiks har hvide sokker:
Billede

Desiree

Indlæg af Desiree » 10. jan 2009 00:08

Jeg tror nok standarden er: jo mindre hvid jo bedre. Men det er rigtigt at næsten alle ensfarvede hamstre har hvidt på fødderne, hagen, brystet. Og det ser da sødt ud med sokker, synes jeg  :)
mvh Desiree

Lemou

Indlæg af Lemou » 10. jan 2009 19:17

Desiree skrev:Jeg tror nok standarden er: jo mindre hvid jo bedre. Men det er rigtigt at næsten alle ensfarvede hamstre har hvidt på fødderne, hagen, brystet. Og det ser da sødt ud med sokker, synes jeg  :)
Hehe.. Er dom. spot nom. spot ikke standard da?

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 10. jan 2009 19:22

Lemou skrev:
Desiree skrev:Jeg tror nok standarden er: jo mindre hvid jo bedre. Men det er rigtigt at næsten alle ensfarvede hamstre har hvidt på fødderne, hagen, brystet. Og det ser da sødt ud med sokker, synes jeg  :)
Jo? men på et ens farvet dyr skal der være så lidt hvidt så muligt.

Lemou

Indlæg af Lemou » 10. jan 2009 19:28

Hopiw skrev:
Lemou skrev:
Jo? men på et ens farvet dyr skal der være så lidt hvidt så muligt.
Tortie er heller ikke ensfarvet :)
Da slet ikke som hb :)

Desiree

Indlæg af Desiree » 10. jan 2009 19:31

Jeg skrev standarden på ENSFARVEDE dyr. Dvs IKKE dyr med tegninger (hb, ds, rd,skimmel osv) og IKKE dyr med agoutitegning.
mvh Desiree

Lemou

Indlæg af Lemou » 10. jan 2009 19:32

Desiree skrev:Jeg skrev standarden på ENSFARVEDE dyr. Dvs IKKE dyr med tegninger (hb, ds, rd,skimmel osv) og IKKE dyr med agoutitegning.
Hehe.. Tråden handler jo om hb tortie, så vi snakkede vist forbi hinanden ;)

Desiree

Indlæg af Desiree » 10. jan 2009 19:36

Lemou skrev:
Desiree skrev:Jeg skrev standarden på ENSFARVEDE dyr. Dvs IKKE dyr med tegninger (hb, ds, rd,skimmel osv) og IKKE dyr med agoutitegning.
Næh, tror nu nok det er dig der ikke er helt med  :wink:
Der kan sagtens være tortie på en ellers ensfarvet hamster, og da tortie er gul og ikke hvid er det vel egentlig irrelevant i forhold til hvidt på en ellers ensfarvet (eller tortie) hamster.
mvh Desiree

Lemou

Indlæg af Lemou » 10. jan 2009 19:38

Desiree skrev:
Lemou skrev:
Næh, tror nu nok det er dig der ikke er helt med  :wink:
Der kan sagtens være tortie på en ellers ensfarvet hamster, og da tortie er gul og ikke hvid er det vel egentlig irrelevant i forhold til hvidt på en ellers ensfarvet (eller tortie) hamster.
Okay, så har jeg fattet det ;)

Låst