blitz?
-
AnetteFrost
Re: blitz?
jeg bruger altid blitz hvis jeg skal have en chance for gode billederliv skrev:nu tænkte jeg lige om man måtte tage billeder med blitz når man tager billeder af ungerne? kom nemlig lige til at fyre et blitzbillede af det blev selvfølgelig meget bedre end de andre men kan de små klare blitzen?
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk
Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk
Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk
-
liv
-
FrkHoumann
liv nu ved jeg du har fået lov til at låne dit fars kamera - hvilket kamera er det?liv skrev:okay tak så tager jeg flere billeder med blitz eller har lige gjortsynes også det blev meget dårlige billeder og rystede!
tænkte bare på om det stærke lys kunne gøre den blinde eller noget
men taark!
Hvis du er heldig kan du få lige så gode billeder UDEN blitz, hvis du har mulighed for at indstille lidt på det
De har bedst ikke at få blitz, sådan generelt... de tar ikke direkte skade af det, men sådanne små øjne er ikke altid glade for skarpt lys uden det blir "filtreret" gennem noget...
du kan også for de smås skyld evt. tage et stykke hvidt tyndt stof eller papir (køkkenrulle kan bruges men MEGET effektivt
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
-
liv
det er et kanon 350 D med en extra blitz på som hedder 430 ex men aner ikke hvordan man insteller sådan nogetburrus skrev:liv nu ved jeg du har fået lov til at låne dit fars kamera - hvilket kamera er det?liv skrev:okay tak så tager jeg flere billeder med blitz eller har lige gjortsynes også det blev meget dårlige billeder og rystede!
tænkte bare på om det stærke lys kunne gøre den blinde eller noget
men taark!
![]()
Hvis du er heldig kan du få lige så gode billeder UDEN blitz, hvis du har mulighed for at indstille lidt på det![]()
De har bedst ikke at få blitz, sådan generelt... de tar ikke direkte skade af det, men sådanne små øjne er ikke altid glade for skarpt lys uden det blir "filtreret" gennem noget...
du kan også for de smås skyld evt. tage et stykke hvidt tyndt stof eller papir (køkkenrulle kan bruges men MEGET effektivt) og putte rundt om blitzen - det gør lyset blødere og mindre generende
istedet for at tage den helt fra...
hmm nej ok... canon er ikke lige min stærke side at indstille i manuel...
Der er tre måder hvorpå du kan få flash-lys'et lidt "blødere"...
1 - du lader 430 sidde på. tager ungerne ud af reden. ligger dem på noget hvor du har et hvidt loft. Drejer blitzen opad.
Lyset vil nu først ramme loftet (og evt. væggen) inden de ryger ned på ungerne. Dermed får du et blødt lys...
hvis ikke du vil tage ungerne ud af reden...
2 - du tar noget køkkenrulle og vikler i et eller to lag rundt om flashen (start med to og tag evt et lag af hvis ikke det gir lys) og tag billedet ned i reden
3 - hvis du ikke vil stå med en kæmpe flash ned i reden så pil 430 af. (Der er rigeligt lys i den indbyggede flash
)
du peger lige kameraet mod noget mørkt og trykker halvt ned, så den indbyggede flash popper op. medmindre du kan finde "udlæser knappen" til at få flashen op, så gør deu bare det... (på nikon sidder der en lille knap på venstre side af huset en lille knap med et lyn ved - den får flashen til at poppe op)
den vikler du nu et lille stykke papir eller tyndt hvidt stof rundt om bare lige så en dækker.
og tag nu billede med det
det gør også lyset lidt blødere...
det fjerne grimme hårde skygger og genere ikke øjenene
Der er tre måder hvorpå du kan få flash-lys'et lidt "blødere"...
1 - du lader 430 sidde på. tager ungerne ud af reden. ligger dem på noget hvor du har et hvidt loft. Drejer blitzen opad.
Lyset vil nu først ramme loftet (og evt. væggen) inden de ryger ned på ungerne. Dermed får du et blødt lys...
hvis ikke du vil tage ungerne ud af reden...
2 - du tar noget køkkenrulle og vikler i et eller to lag rundt om flashen (start med to og tag evt et lag af hvis ikke det gir lys) og tag billedet ned i reden
3 - hvis du ikke vil stå med en kæmpe flash ned i reden så pil 430 af. (Der er rigeligt lys i den indbyggede flash
du peger lige kameraet mod noget mørkt og trykker halvt ned, så den indbyggede flash popper op. medmindre du kan finde "udlæser knappen" til at få flashen op, så gør deu bare det... (på nikon sidder der en lille knap på venstre side af huset en lille knap med et lyn ved - den får flashen til at poppe op)
den vikler du nu et lille stykke papir eller tyndt hvidt stof rundt om bare lige så en dækker.
og tag nu billede med det
det fjerne grimme hårde skygger og genere ikke øjenene
Pia B
-
liv
hmm... nummer 3 får jeg et skyggeproblem med
nummer 2 forstår jeg ikke hvad er flashen
:oops:
nummer 3... hmmm ja så må jeg finde en kasse jeg kan dække til med papir...
min mor er rigtig nervøs for jeg tager billeder med blitz! hun siger NEJ NEJ NEJ de små kan IKKE tåle det! :? :? men billederne bliver bare så dårlige uden blitz... men ville det kunne give blindhed hvis man tager 4-5 billeder hver dag? ?
:? nu har jeg kun været i gang i 2 dage men når de får øjne kan de vel godt klarer det ik? 
nummer 2 forstår jeg ikke hvad er flashen
min mor er rigtig nervøs for jeg tager billeder med blitz! hun siger NEJ NEJ NEJ de små kan IKKE tåle det! :? :? men billederne bliver bare så dårlige uden blitz... men ville det kunne give blindhed hvis man tager 4-5 billeder hver dag? ?
skyggeproblem?liv skrev:hmm... nummer 3 får jeg et skyggeproblem med![]()
nummer 2 forstår jeg ikke hvad er flashen:oops:
min mor er rigtig nervøs for jeg tager billeder med blitz! hun siger NEJ NEJ NEJ de små kan IKKE tåle det! :? :? men billederne bliver bare så dårlige uden blitz... men ville det kunne give blindhed hvis man tager 4-5 billeder hver dag? ?:? nu har jeg kun været i gang i 2 dage men når de får øjne kan de vel godt klarer det ik?
nr 2 - der er det 430'en du lader side på
nr 3 er kun god hvis du har et loft lidt lnagt oppe... en så kraftig blitz i en kasse vil give helt hvide billeder
blindhed? nej... men de små KAN få ondt i øjnene af FOR kraftig blitz - og 430 gir altså en del lys...
hvis ikke du vil lave en masse kunstfærdige ting, så ville jeg bare pille den store blitz af og bruge den indbyggede... den gir MASSER af lys...
dog husk at hellere zoome ind end gå for tæt på - for objektivet KAN skygge for blitzen - det gir sådan en pæn runde skygge i bunden af billedet... :roll:
Pia B
-
liv
det er nemlig den pæne runde skygger der er problemetburrus skrev:skyggeproblem?liv skrev:hmm... nummer 3 får jeg et skyggeproblem med![]()
nummer 2 forstår jeg ikke hvad er flashen:oops:
min mor er rigtig nervøs for jeg tager billeder med blitz! hun siger NEJ NEJ NEJ de små kan IKKE tåle det! :? :? men billederne bliver bare så dårlige uden blitz... men ville det kunne give blindhed hvis man tager 4-5 billeder hver dag? ?:? nu har jeg kun været i gang i 2 dage men når de får øjne kan de vel godt klarer det ik?
nr 2 - der er det 430'en du lader side på![]()
nr 3 er kun god hvis du har et loft lidt lnagt oppe... en så kraftig blitz i en kasse vil give helt hvide billeder:lol:
blindhed? nej... men de små KAN få ondt i øjnene af FOR kraftig blitz - og 430 gir altså en del lys...
hvis ikke du vil lave en masse kunstfærdige ting, så ville jeg bare pille den store blitz af og bruge den indbyggede... den gir MASSER af lys...
dog husk at hellere zoome ind end gå for tæt på - for objektivet KAN skygge for blitzen - det gir sådan en pæn runde skygge i bunden af billedet... :roll:
den skygge fremkommer når objektet er for tæt på objektivet i forhold til blitzen, som er lidt "lavt siddende"... Derfor hjælper det ofte at smutte 10-15 cm mere tilbage, zoome ind og så tage billedet
Pia B
-
liv
altså tage noget papir rundt om blitzen? hmm.. ja imorgn kommer de jo ud af buret så kan jeg jo prøve detLykke skrev:Jeg prøver at tage mine billeder om dagen i nærheden af vinduet for at få det bedste lys og de bedste billeder.
Men jeg bruger også blitz. Dog mest med papir for, fordi min blitz er alt for kraftig.
Jeg har tit tænkt på, hvad deres øjne synes om blitzen.