hvornår kan du være sikker på mor ik spiser ungerne?

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Låst
liv

hvornår kan du være sikker på mor ik spiser ungerne?

Indlæg af liv » 12. jan 2009 14:52

altså nu er mine unger 4 dage gammle og det er jo ikke så meget men hvornår kan jeg begynde at sige til mig selv at det er nok det antal der hele tiden vil være? igår da jeg tjekkede var der ihvretfald 7 har ikke tjekket idag :wink:

Snowball

Indlæg af Snowball » 12. jan 2009 14:58

Ja ser du det er jeg osse selv bange for da jeg har 3 unger hehe .
og min hun er ikke rigtig tam, hun løber væk når man vil snakke med hende.. såå håber da jeg har 3 inu for i dag har jeg kun kunne se 1 men det kan være de gemmer sig de to andre . Håber jeg heeh..  :)

Desiree

Indlæg af Desiree » 12. jan 2009 15:10

Hvis du giver mor fred og ro, og sørger for at hun får det foder, vand og især protein hun skal have, så kan du ikke gøre mere.
Min generelle erfaring er, at når de får pels på og spæner rundt i buret, så er der ikke så stor risiko for at mor æder dem mere. Men jeg har haft et par 'skravl', hvor jeg prøvede at fodre seperat og virkelig holde liv i dem, men hvis mor ikke mener de kan klare sig, så slår hun dem ihjel- også med pels på.
mvh Desiree

Loan

Indlæg af Loan » 12. jan 2009 17:49

Tror ikke man kan sætte nogen alder på hvornår de ikke vil blive spidst, mit første kuld mistede jeg to unger, der simpelthen var flået op, og det var egentligt et lykketræf jeg nåede at se dem, da moren var igang med at spise dem, og de var altså over 14 dage gamle begge to, med pels og velgående som de andre..
Hilsen
Loan Vejby

liv

Indlæg af liv » 12. jan 2009 17:51

har selv lige mistet en idag kan ihvertfald kun se 6 så det er trist og lidt barskt! synes ikke nogen så ud til at fejle noget men hvem veed :?  :(

Loan

Indlæg af Loan » 12. jan 2009 17:52

Det skal man jo ikke altid kunne sige med sikkerhed, men det er altid ærgeligt at miste nogen.
Hilsen
Loan Vejby

Spot

Indlæg af Spot » 12. jan 2009 19:43

Kan huske at Lul mistede en unge (den forsvant helt).. den var vist mellem 2 og 3 uger og havde pels og øjne :(
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Låst