Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
-
Odgaard
Endnu en drilsk farve

Hun står indtil videre i mine papirer som dove, men der er mulighed for at der kan være blandet sølvgrå og umbrous ind i det også.
Faren er sølvzobel og moren gul.
Jeg synes man kan ane lyse øjenringe hos hende, og derfor spekulerer jeg på om hun kan være zobel.
Nogle gode idéer til en korrekt farvebetegnelse på tøsen her?
Mvh. Pia
-
Cecilia
En mink (eeppUu) kanske. Jättesvårt att säga från en bild, dom ser ju oftast inte likadana ut som i verkligheten där.
Mink:
http://hem.passagen.se/hamsterforeninge ... d/mink.jpg
Kanske en silvermink (SgsgeeppUu)...
Provpara med normalfärgad som bär på den kombinationen du tror det är. Dels för att få ut ev dominanta gener och dels för att se om det verkligen är det du tror. Undvik att para med en som har teckning och/eller satin. Det blir svårare att se färgen då.
/ Cecilia
-
Odgaard
Tak igen Cecilia
Jeg kan ikke se det første link, men hun ligner ret meget den på det andet.
Jeg har tænkt mig at parre hende med Fluffy, som er gylden og split for cinnamon og sort. Det er vist den mest velegnede han til jobbet af dem jeg har. På den måde vil jeg forhåbentlig finde ud af om hun har sølvgrå og umbrous i sig.
Men jeg synes det er svært at lave en kontrolparring på om hun er ee med de hanner jeg har til rådighed.
Mvh. Pia
-
Cecilia
Hmm, skumt, det kan inte jag heller, men adressen stämmer.
Du hittar den på Svenska hamsterföreningens hemsida,
http://hem.passagen.se/hamsterforeningen/, under guldhamster och färgstandard och sen får du leta upp mink.
Du kan ju göra den första parningen som du planerat och se om du får resultat på svart och cinnamon. Får du det så kan du ju sen överväga att göra en parning med en creme, och likaså om du inte får resultat på svart. Har du bara en creme med satin elle teckning så går det ju bra med, men det är alltid svårare att se vilken färg det är om man är osäker på en av föräldrarna iom att satinet gör färgen mörkare och teckningen gör den ljusare, framförallt Ds.
Det kan ju hända att du hittar en annan passande creme hane innan det är tid för nästa parning med.
Söt är hon i alla fall.
/ Cecilia
-
Odgaard
Ja, en creme han uden satin står allerede på min ønskeseddel
De to cremehanner, jeg har nu er begge satin.
Men det er rigtig interessant at se hvad der kommer ud af parringen.... jeg regner med hun bliver parret sidst på måneden.
Mvh. Pia
-
Cecilia
Spännande. Du får visa bilder sen så vi får gissa färger.
/ Cecilia
-
Braveheart
Odgaard skrev:Ja, en creme han uden satin står allerede på min ønskeseddel
De to cremehanner, jeg har nu er begge satin.
Men det er rigtig interessant at se hvad der kommer ud af parringen.... jeg regner med hun bliver parret sidst på måneden.
Hej Pia,
Hvis du vil, kan du sagtens låne min korthårede creme han (Bart, Salenes kuldbror), når du kommer for at hente kaninerne i juli måned
Med venlig hilsen,
Othman Amin
-
Odgaard
Othman: Tak for tilbuddet, men jeg prøver lige en parring med Fluffy først.... har du egentlig selv beholdt nogle af Mithlins kuldsøskende af samme farve?
Mvh. Pia
-
Braveheart
Desværre ikke, jeg har kun beholdt Emma.
-
Odgaard
Så har Mithlin fået sit første kuld. Der er 5 unger i kuldet: 2 cinnamon, 2 gyldne og 1 zobel.
http://www.hobbydyrene.dk/Guldhamster-Mithlin-kuld1.htm
Det har ihvertfald bevist at hun har umbrous genet, så jeg ud fra nu, at hun er mink. Senere parringer må så vise om hun evt. også skulle have Sg genet.
Mvh. Pia