Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
-
laurashamster
Jeg kan bare ikke finde ud af det der med hvilde køn de er ! Nu har jeg et kuld guldhamster og dværghamster der er lidt over 3 uger. Jeg har arbejdet og arbejdet med at se køn på dem men hvor er det dog svært! Det ville være fedt vis i gad at sætte nogle billeder ind af dværghamster og guldhamster ( så kan det være jeg kan sammenligne jeres billeder med mine hamster unger )
Håber der er nogle der vil hjælpe
PS. det er ikke fordi jeg ikke har læst og læst og kigget og kigget på billeder .. men fordi mine hamster ikke gider at ligne det på billede

Hilsen Laura
Albert, Blacki, Daysi, Elvis & Flipper
Himmelbjerget:
CHIP du var bare den dejligste lille fyr. Jeg elskede dig højere en op til solen. Du var bare lyset for mig! Altid i mit hjerte<3
-
Lykke
laurashamster skrev:Jeg kan bare ikke finde ud af det der med hvilde køn de er ! Nu har jeg et kuld guldhamster og dværghamster der er lidt over 3 uger. Jeg har arbejdet og arbejdet med at se køn på dem men hvor er det dog svært! Det ville være fedt vis i gad at sætte nogle billeder ind af dværghamster og guldhamster ( så kan det være jeg kan sammenligne jeres billeder med mine hamster unger )
Håber der er nogle der vil hjælpe
PS. det er ikke fordi jeg ikke har læst og læst og kigget og kigget på billeder .. men fordi mine hamster ikke gider at ligne det på billede

Det ville nok være nemmere at du satte nogle billeder ind af dine unger :D
-
laurashamster
Jeg har ingen muglighed for det

min mobil er gået i stykker og mit webcam gør det mega sandet

Hilsen Laura
Himmelbjerget:
CHIP du var bare den dejligste lille fyr. Jeg elskede dig højere en op til solen. Du var bare lyset for mig! Altid i mit hjerte<3
-
burrus
i en alder af 3 uger kan du på guldhamstere godt se forskel - hannerne har tydeligt mellemrum og det har hunnerne ikke

Evt. sammenlign dem med hinanden (det er lettest hvis man er to!)
i løbet af få dage vil hannerne også begynde at få mere "trekantet" bagpart, da de får udlæg til testiklerne
jeg har lige stået med 16 dage gamle unger i dag og der er alt fra 5-8 mm i mellemrum hos hannerne allerede og hunnerne varierer fra ingen mellemrum overhovedet til 2-3 mm

der er altså tydelig forskel allerede i en alder af 16 dage

(som regel

)
hvis du har to ved siden af hinanden burde du næsten kunne se det nu på guldhamsterne...

Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter:
www.orkenrotte.dk
-
Benjamin
Hvis du nu bor i nærheden af en avler så er der sikkert nogen der gerne vil hjælpe dig hvis du lige har mulighed for at aflægge en et besøg, hvis det altså går helt galt med at se køn på ungerne.

Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.

smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
-
laurashamster
Oki takker alle. Jeg vil prøve alle jeres metoder, og ellers så må jeg vel gå til det med et besøg af en opdrætter.
Hilsen Laura
Himmelbjerget: