Rust eller Cinnamon ??

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
malthesmor

Rust eller Cinnamon ??

Indlæg af malthesmor » 25. feb 2009 14:15

Ja jeg er en "spasser" til at finde ud af farver, husker ikke hvad farve denne unges øjne er, og nu kan jeg ikke se om de er røde, ellers sorte, syntes nærmest de ser brune ud  :?
Kan rust have røde øjne ?, og hvordan ser man så forskel på rust og cinnamon ?
Hun blir 5 uger imorgen, havde først antaget at hun var cinnamon, men hun har overhoved ikke samme farve som de andre cinnamon jeg har (6 stk lige nu) hun er meget lysere, og har desuden heller ikke hvid mave.
Hvad farve mener i at hun er rust eller cinnamon ?, syntes jo at det er ret vigtigt at finde udaf inden hun blir solgt.

længst til venstre
Billede

længst til venstre
Billede

længst til venstre
Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

se maven er ikke hvid
Billede

venstre
Billede

venstre
Billede

burrus

Indlæg af burrus » 25. feb 2009 14:38

rust og cinnamon ligner hinanden!  en af de eneste forskelle der er - er øjnene!
en cinnamon har røde og en rust har sorte...
en rødøjet rust - bb pp - kan ikke skelnes fra en alm cinnamon - pp...

jeg kan ikke gennemskue denne unge :?  på alle billeder ser de øjne sorte ud - undtagen det næstsidste! der synes jeg de har et rødligt skær.. men mine øjne er så ikke de mest pålidelige til den slags lige pt...

Jeg vil skynde mig at sige at moren til denne unge  - Dana - hun KAN bære rust! hendes farmor er kobber...
faren ved jeg så ikke om han kan være rust-bærer....
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Desiree

Indlæg af Desiree » 25. feb 2009 15:22

Jeg har aldrig set en rødøjet der havde så mørke øjne så tidligt, så jeg er ret sikker på at den ikke er rødøjet. Med midre du har en funktion på kameraet som fjerner det røde...
Har rust ikke brune øjne, egentlig, mørkebrune?
Og så bortset fra det, wow hvor er den lækker  :shock:
mvh Desiree

Lykke

Indlæg af Lykke » 25. feb 2009 15:24

ja, som Pia siger. Umiddelbart cinnamon.
Husk at de udvikler farven i forskelligt tempo.

Er der andre unger som ser ud til at have brune ører? Kan far overhovedet have et b-gen?
Jeg synes, at bb lyder for usandsynligt.

Hvorfor mener du ikke, at den har hvid mave?

Lykke

Indlæg af Lykke » 25. feb 2009 15:25

Og hverken Off-white eller zobel ungen har brune ører. Men ok, ved enkelt b-gen bør det jo også kun give bb på 1/4 af ungerne...

burrus

Indlæg af burrus » 25. feb 2009 15:27

men igen - ungen er ikke en gang 4 uger  :? !

jeg synes zita var hurtig til at få mørke øjne den gang - de var "ruby"-røde som 4 ugers... Det her er jo ekstremt hvis hun er rø :shock:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Desiree

Indlæg af Desiree » 25. feb 2009 15:29

ok, min erfaring er dog at øjnene forbliver klart røde flere måneder, og jeg har haft en del rødøjede igennem her.
mvh Desiree

Lykke

Indlæg af Lykke » 25. feb 2009 15:30

Jeg synes altså godt det rødøjede kan være næsten ikke til at se, når de bliver solgt.

men jeg har indtryk af at de er tydeligere på nogle (RØ) farvevarianter end andre.

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 25. feb 2009 16:50

burrus skrev:men igen - ungen er ikke en gang 4 uger  :? !

jeg synes zita var hurtig til at få mørke øjne den gang - de var "ruby"-røde som 4 ugers... Det her er jo ekstremt hvis hun er rø :shock:
den er 5 uger :wink:
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

burrus

Indlæg af burrus » 25. feb 2009 16:51

AnetteFrost skrev:
burrus skrev:men igen - ungen er ikke en gang 4 uger  :? !

den er 5 uger :wink:
nå ja - 4 eller 5 (jeg husker nok skidt fra i går aftes) den burde ikke have SÅ mørke øjne hvis den var rø....
Pia B

Ringling

Indlæg af Ringling » 25. feb 2009 17:32

Synes at øjnene ser røde ud på næstsidste billede, som Pia siger
Hilsen Lotte
Billede

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 25. feb 2009 17:56

Desiree skrev:Jeg har aldrig set en rødøjet der havde så mørke øjne så tidligt, så jeg er ret sikker på at den ikke er rødøjet. Med midre du har en funktion på kameraet som fjerner det røde...
Har rust ikke brune øjne, egentlig, mørkebrune?
Og så bortset fra det, wow hvor er den lækker  :shock:
Har en funktion hvor jeg kan fjerne røde øjne , men selvfølgelig er den ikke sat til når farve bestemmelsen kommer an på øjn farven  :D

som skrevet først i tråden blir hun 5 uger imorgen Torsdag :wink:

Kan se at hendes mave ikke er hvid, bare en information  :)

Hvad far bærer på ved jeg ikke meget om da far´s mor er købt på et marked i sommers :)

Men mon ikke jeg har lært noget af dette, vil ALTID huske for fremtiden at skrive ned hvormange mø og rø der er, så jeg ikke kommer i tvivl senere  :wink:

har lige et billede mere, hvor 1 kuld søster er silver dove, her kan man tydligt se forskel, men måske mørkner øjnene hurtigere på cinnamon  :?

Billede
Senest rettet af malthesmor 25. feb 2009 18:33, rettet i alt 1 gang.

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 25. feb 2009 18:07

malthesmor skrev:Ja jeg er en "spasser" til at finde ud af farver, husker ikke hvad farve denne unges øjne er, og nu kan jeg ikke se om de er røde, ellers sorte, syntes nærmest de ser brune ud  Confused
Kan rust have røde øjne ?, og hvordan ser man så forskel på rust og cinnamon ?
Hun blir 5 uger imorgen, havde først antaget at hun var cinnamon, men hun har overhoved ikke samme farve som de andre cinnamon jeg har (6 stk lige nu) hun er meget lysere, og har desuden heller ikke hvid mave.
Hvad farve mener i at hun er rust eller cinnamon ?, syntes jo at det er ret vigtigt at finde udaf inden hun blir solgt.
malthesmor skrev: Har en funktion hvor jeg kan fjerne røde øjne , men selvfølgelig er den ikke sat til når farve bestemmelsen kommer an på øjn farven  :D

som skrevet først i tråden blir hun 4 uger imorgen Torsdag :wink:

Kan se at hendes mave ikke er hvid, bare en information  :)

Hvad far bærer på ved jeg ikke meget om da far´s mor er købt på et marked i sommers :)

Men mon ikke jeg har lært noget af dette, vil ALTID huske for fremtiden at skrive ned hvormange mø og rø der er, så jeg ikke kommer i tvivl senere  :wink:

har lige et billede mere, hvor 1 kuld søster er silver dove, her kan man tydligt se forskel, men måske mørkner øjnene hurtigere på cinnamon  :?
4 uger eller 5 uger :?:
:wink:

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 25. feb 2009 18:36

5 uger, tastefejl  :P er født den 22/1-09 :D

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 25. feb 2009 18:43

hehe :P