Malthes hamsteropdræts A kuld Nye BILLEDER D.25/12

Har du et født eller planlagt kuld, kan du her vise kuldet frem og fortælle mere om det.
malthesmor

Indlæg af malthesmor » 25. dec 2008 10:27

Ja så er ungerne blevet 25 dage og er meget selvstændige, de dier ikke ved Jasmin mere :)

Sikke en appetit de har, de spiser 1 stor skål foder om dagen, samt drikker en hel flaske vand,men de er jo også mange 12 incl. mor Jasmin.

Det ser udtil at alle ungerne er umbrouse,har ringe om øjnene :) , er der andet som kendetegner umbrouse ????

Ja de kan jo flytte hjemmefra den kommende weekend, men har stadig kun fået reservation på 1 :( , havde egentligt planlagt at se om jeg kunne komme af med dem til en dyrehandler, men vil jo hellere sælge dem til private, så har bestemt at jeg beholder noget tid i håb om at jeg får dem solgt til private, men hvor længe kan de gå sammen kønsopdelte selvfølgelig ???????

Sætter nye billeder ind senere idag :D

Lykke

Indlæg af Lykke » 25. dec 2008 10:53

malthesmor skrev:Ja så er ungerne blevet 25 dage og er meget selvstændige, de dier ikke ved Jasmin mere :)

Sikke en appetit de har, de spiser 1 stor skål foder om dagen, samt drikker en hel flaske vand,men de er jo også mange 12 incl. mor Jasmin.

Det ser udtil at alle ungerne er umbrouse,har ringe om øjnene :) , er der andet som kendetegner umbrouse ????

Ja de kan jo flytte hjemmefra den kommende weekend, men har stadig kun fået reservation på 1 :( , havde egentligt planlagt at se om jeg kunne komme af med dem til en dyrehandler, men vil jo hellere sælge dem til private, så har bestemt at jeg beholder noget tid i håb om at jeg får dem solgt til private, men hvor længe kan de gå sammen kønsopdelte selvfølgelig ???????

Det er ikke umbrouse der giver ringe om øjnene, f.eks. har gylden umbrouse jo ikke øjenringe. Du mener nok zobel, som er en kombination af creme og umbrouse. Zobel kan man derudover genkende på en lys bund (creme), men meget mørk brun-grå pels.
Du kan se billeder af zobel under min tråd om Bonnies kuld.

Det er svært at sige præcist hvor længe de kan gå sammen (efter de er kønsopdelt). Men der er i hvert fald folk herinde som har fine erfaringer med et par måneder.
Du er bare nødt til at holde øje med at de ikke kommer op at slås for alvor.

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 25. dec 2008 11:05

Lykke skrev:
malthesmor skrev:Ja så er ungerne blevet 25 dage og er meget selvstændige, de dier ikke ved Jasmin mere :)

Det er ikke umbrouse der giver ringe om øjnene, f.eks. har gylden umbrouse jo ikke øjenringe. Du mener nok zobel, som er en kombination af creme og umbrouse. Zobel kan man derudover genkende på en lys bund (creme), men meget mørk brun-grå pels.

Det er svært at sige præcist hvor længe de kan gå sammen (efter de er kønsopdelt). Men der er i hvert fald folk herinde som har fine erfaringer med et par måneder.
Nej de er ikke zobel, syntes bare at have hørt at umbrouse har noget mørkere omkring øjnene, men hvis det ikke er korrekt, hvordan ser umbrouse så ud ????

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 25. dec 2008 11:08

Uden at have alt for meget forstand på umbrous genet, så tror jeg næppe nogle af dine er det. Umbrous gør farven mørkere end den ellers er, og det ser ud til bare at vær sølvgrå og gyldne...
Vi glæder os til nye billeder....

Lykke

Indlæg af Lykke » 25. dec 2008 12:58

malthesmor skrev:
Lykke skrev:

Nej de er ikke zobel, syntes bare at have hørt at umbrouse har noget mørkere omkring øjnene, men hvis det ikke er korrekt, hvordan ser umbrouse så ud ????
nej, umbrouse har ikke noget mørkere ved øjnene. Umbrouse giver mørk farve til spidserne, så pelsen kommer til at se mørkere ud som Anna siger. Hvordan det så præcist kommer til at se ud, afhænger af grundfarven.

Er det kindtegningerne du tænker på?
For det er bare helt normalt på gyldne og sølvgrå (der jo er gyldne med et sølvgrå gen).

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 25. dec 2008 13:15

nej ikke kindaftegningerne, har nogen ret tydlige billeder af mine gyldne og grå så kan i se hvad jeg mener med det omkring øjnene :D
Så kan i jo også se om de er umbrouse eller NOT he he, man kan jo lære så længe man lever :wink:

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 25. dec 2008 13:45

Så er der nye billeder af ungerne, som i kan se hygger de sig he he

Dejligt med gulerod
Billede

Umbrouse ????
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Min favorit unge, en lille hun,syntes hun er noget så smuk med hendes forskellige farver :D ,er hun "bare" hb gylden???
Billede
Billede

Så lige et par billeder af min søde Dana som jeg jo var så heldig at måtte købe af Burrus :D
Billede
Billede

Lykke

Indlæg af Lykke » 25. dec 2008 14:05

Jeg er desværre ikke den rette til at vurdere om de er umbrouse, for min egen gyldne hun er for lys i farven, så jeg tror altid at alle andre gyldne er umbrouse...
Men jeg kan ikke se noget usædvanligt ved øjnene.

Der kommer nok nogle andre der kan sige om de er umbrouse.

S-C-J

Indlæg af S-C-J » 25. dec 2008 15:46

Iiiiih.. hvor er de søde.. de har deres fars næse sys jeg.. sådan lidt spisse i det :P
Tjek min hjemme side ud :D

http://s-c-j.weebly.com

Spot

Indlæg af Spot » 25. dec 2008 16:19

Hvor er det bare nogen flotte gyldne! Jeg synes de er ret mørke :D
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Ringling

Indlæg af Ringling » 25. dec 2008 17:27

Dejlige unger!!
Men det er nu kun d. 25 i dag  :wink:  :D
Hilsen Lotte
Billede

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 25. dec 2008 19:04

Ringling skrev:Dejlige unger!!
Men det er nu kun d. 25 i dag  :wink:  :D
LOL godtnok at være lidt foran he he :)
Tak retter det lige  :wink:

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 25. dec 2008 21:48

synes de ser umbrous ud men du kan jo tjekke det på hvad farve maven er så vidt jeg har forstået hvis maven er grå er de umbrous så hudt jeg visker
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 25. dec 2008 22:28

Ungerne er umbrous + alle pigerne er også totie  :D
På de gyldne kan umbrouse ses ved at de har grå mave
Så et spændende kuld jeg har fået :wink:

Besvar