GULDHAMSTER UNGER FREDERIKSBERG/kØBENHAVN

Har du et født eller planlagt kuld, kan du her vise kuldet frem og fortælle mere om det.
Besvar

Lykke

Indlæg af Lykke » 8. feb 2011 22:43

Jeg kan se, du skriver på din hjemmeside, at ungerne bliver født d. 20. februar.
Du bør ikke tage dem fra moren, før de er 4 uger gamle, så det er d. 20. marts, ikke d. 10  :)

Thitte

Indlæg af Thitte » 9. feb 2011 10:49

Er det ikke en meget sen alder at parre guldhamstere? Kan se hunnen er 2 år gammel?
Mvh Mette og guldhammien Naya (o: Sov sødt mine to drenge, Malthe og Mikkel <3.

Chriisii

Indlæg af Chriisii » 9. feb 2011 12:05

Thitte skrev:Er det ikke en meget sen alder at parre guldhamstere? Kan se hunnen er 2 år gammel?
Altså jeg tror ikke hun er 2 år, for de vidste ikke hvor gammel hun var da jeg købte hende

Chriisii

Indlæg af Chriisii » 9. feb 2011 12:06

Lykke skrev:Jeg kan se, du skriver på din hjemmeside, at ungerne bliver født d. 20. februar.
Du bør ikke tage dem fra moren, før de er 4 uger gamle, så det er d. 20. marts, ikke d. 10  :)
Okay' takker, er ret ny i det der avle' :D

Saharaspunk

Indlæg af Saharaspunk » 9. feb 2011 14:51

Chriisii skrev:
Thitte skrev:Er det ikke en meget sen alder at parre guldhamstere? Kan se hunnen er 2 år gammel?
Altså jeg tror ikke hun er 2 år, for de vidste ikke hvor gammel hun var da jeg købte hende
Men du skriver på din hjemmeside, at hun er to år gammel?

Lykke

Indlæg af Lykke » 9. feb 2011 17:23

Hvor længe har du haft din hamster? så ved du jo i hvert fald hvor gammel hun mindst er!

Vi spørger til hendes alder, fordi der kan opstå problemer, hvis hunnen er over ½ år, når hun parres første gang.
Hvis parringen er lykkedes (hun kan være steril, hvis hun er 2 år gammel), skal du være ekstra opmærksom på, at hun har det godt både før, under og efter fødslen, for der kan være nogle ting i udviklingen af fostrene, fødslen og pasningen som hendes gamle krop har svært ved at klare.

Jeg vil anbefale dig, at du læser om avl på hamsterforeningens hjemmeside www.hamsterland.dk - i stedet for at gå ind på forummet, holder du musen henover "avl" og klikker så på de forskellige valgmuligheder du får.

Du kan også læse Kenneth Worms bog Hamstere - den fås på de fleste biblioteker og er rigtigt god.

Chriisii

Indlæg af Chriisii » 9. feb 2011 21:05

Lykke skrev:Hvor længe har du haft din hamster? så ved du jo i hvert fald hvor gammel hun mindst er!

Vi spørger til hendes alder, fordi der kan opstå problemer, hvis hunnen er over ½ år, når hun parres første gang.
Hvis parringen er lykkedes (hun kan være steril, hvis hun er 2 år gammel), skal du være ekstra opmærksom på, at hun har det godt både før, under og efter fødslen, for der kan være nogle ting i udviklingen af fostrene, fødslen og pasningen som hendes gamle krop har svært ved at klare.

Jeg vil anbefale dig, at du læser om avl på hamsterforeningens hjemmeside www.hamsterland.dk - i stedet for at gå ind på forummet, holder du musen henover "avl" og klikker så på de forskellige valgmuligheder du får.

Du kan også læse Kenneth Worms bog Hamstere - den fås på de fleste biblioteker og er rigtigt god.
Jeg har næstenlige fået hende, så jeg ved det jo' ikke :D
Men har bøger om hamster, der står ikke noget anbefalings år  :?

Lykke

Indlæg af Lykke » 9. feb 2011 21:27

Det er ikke alle bøger der er lige gode  :cry:

Lillejyde

Indlæg af Lillejyde » 9. feb 2011 22:38

Lykke skrev:Det er ikke alle bøger der er lige gode  :cry:
Nej det er jo deværre rigtigt :(. Kun amatørbøger

Besvar