Kuvøse kuldet. Hamsterhusets kuld 10 (guldhamstere)

Har du et født eller planlagt kuld, kan du her vise kuldet frem og fortælle mere om det.
mosegaardmortensen89

Re: Hamsterhusets kuld 10 (guldhamstere)

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 26. aug 2013 19:00

Desværre er der sket et eller andet med Snehvide, så hun er blevet blind på højre øje :cry:

I går var hendes øje klistret sammen. I nat da hun var oppe kunne jeg se det øje der var klisteret sammen så mere åbent ud end det andet. Jeg ville ikke pille for meget ved hende men ville lige holde øje med øjet.
I dag da hun stod op kunne jeg se den var helt gal med øjet. Det sad nærmest en hinde på det. Jeg fik det fjernet med salt vand. Jeg ringede til dyrlægen for at få råd. Da de ikke ringede tilbage ringede jeg igen. De havde travlt og lukkede 30 min senere efter. Jeg var fortvivlet og havde grædt fordi det ikke så godt ud. Jeg aftalte derfor at i stedet for dyrlægen skulle ringe ville jeg komme forbi. En ven var sød at komme og hente min mand og jeg, så vi ikke skulle bestille en taxa. Vi kom til dyrlægen 5 min før de lukkede men de tog sig tid til os alligevel. Vi havde taget Snehvide og ungerne med i det bur de går i. Jeg var så bekymret at jeg bestemte at selvom der var risiko for Snehvide spiste ungerne af stress, var hendes helbred det vigtigst. Dyrlægen kiggede på øjet og kunne konstatere, hendes øje var dødt. Hun havde fået lavet en rift og nu var øjet dødt og Snehvide vil resten af sit liv være blind på højre øje. Vi fik medicin med hjem til at dryppe med 3 gange om dagen i 7 dage for at tage betændelsen og håbe på det ikke breder sig til det andet øje eller ungerne.
Da vi kom hjem græd jeg. Jeg er så ked af det skal gå ud over Snehvide :cry:
Snehvide er sådan en dejlig dame og betyder utroligt meget for mig. Snehvide virker trods omstændighederne ved godt mod og fokusere på ungerne. Ved dyrlægen gik hun straks ned til ungerne så snart hun kom i buret.
Nu håber jeg øjet heler og det ikke breder sig. Jeg krydser fingre for hende :crossed:
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Luna

Indlæg af Luna » 26. aug 2013 20:13

Snehvide er en fighter! Hun skal nok klare den :kram:
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 26. aug 2013 20:39

Luna skrev:Snehvide er en fighter! Hun skal nok klare den :kram:
Tak Nikoline :D

Jeg håber. Heldigvis som du siger er hun en fighter :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

PiaH

Indlæg af PiaH » 26. aug 2013 20:50

Stakkels jer, rigtig god bedring til Snehvide :kram:
Fra mig og Zoo

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 26. aug 2013 21:26

PiaH skrev:Stakkels jer, rigtig god bedring til Snehvide :kram:
Tak Pia. Jeg håber det hjælper :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

PiaH

Indlæg af PiaH » 26. aug 2013 21:54

mosegaardmortensen89 skrev:
PiaH skrev:Stakkels jer, rigtig god bedring til Snehvide :kram:
Tak Pia. Jeg håber det hjælper :D
Det gør jeg også :-)
Fra mig og Zoo

milla.b

Indlæg af milla.b » 27. aug 2013 05:28

Håber at det ikke vil komme til at genere hende fremover god bedring :crossed:
Calobe's hamsteropdræt

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 27. aug 2013 11:49

milla.b skrev:Håber at det ikke vil komme til at genere hende fremover god bedring :crossed:
Tak Milla.b :D

Jeg håber også hun kommer sig og det ikke vil genere hende for meget :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

AnjaK

Indlæg af AnjaK » 27. aug 2013 14:49

Øv hvor trist :-(, og så lige nu hvor hun lige har fået et kuld unger, det kunne da ikke være noget dårligere tidspunkt
Håber hun kan lære at leve med det så det ikke genere hende for meget.
Go bedring med hende :-)

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 27. aug 2013 17:32

AnjaK skrev:Øv hvor trist :-(, og så lige nu hvor hun lige har fået et kuld unger, det kunne da ikke være noget dårligere tidspunkt
Håber hun kan lære at leve med det så det ikke genere hende for meget.
Go bedring med hende :-)
Ja, det er virklig uheldigt og dårligt tidspunkt.

Jeg håber også det bliver bedre og hun lære at leve med det :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Freja

Indlæg af Freja » 27. aug 2013 18:44

Årh, hvor er det synd for hende - og for dig, Maria :( Men se det positive ved det: Snehvide lever en beskyttet tilværelse hos jer, der sørger for alt, hun har brug for. Jeg tror bestemt, hun kan leve fint med kun et seende øje, bliver måske lidt mere klodset, fordi det bliver sværere at bedømme afstande. Godt tegn, at hun fokuserede mere på sine unger end på sit eget ubehag.

Kh. fra os
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 28. aug 2013 01:43

Snehvides er desværre blevet aflivet i aften.
Denne aften har været et mareridt :cry2:
Da Snehvide var dryppet i øjet her til aften og sat tilbage i buret begynder hun at tilte og kunne ikke gå.
Nikoline var på besøg og Nikoline, Lars og jeg kunne godt se der ikke var noget at gøre. Vi tog til dyrlægen med hende og ungerne. Dyrlægen sagde han troede det var betændelsen fra øjet der var gået i hjernen. Der var ikke andet at gøre end at give hende fred. Snehvide er nu en engel :engel2:
Snehvide har haft en kæmpe betydning for mig og der er nu et kæmpe savn hos mig. Jeg savner min elskede Snehvide (Når jeg er kommet oven på sorgen skriver jeg i mindetråden).

Jeg står nu med 8 unger der er 2 døgn gamle. I nat har Nikoline været så sød at hjælpe mig.
Ungerne er blevet omdøbt til kuvøse kuld.

Nikoline har lavet en kuvøse til dem i en faunaboks som vi holder på 36-38 grader (så vidt muligt):
Billede

Billede

Billede

Ungerne får killingemælk hver 1,5 time. Vi har fundet ud af at få dem til at komme af med tis og afføring. Normalt er det hamstermor der slikker dem til de kommer af med det (det vidste jeg ikke, heldigvis vidste Nikoline det). Vi tager en vatpind og kører op og ned på dem til de kommer af med tis og afføring. Dette bliver gjort hver gang inden de skal fodres.

Jeg vil kæmpe for disse 8 unger (der var 9 unger men en var død da vi opdagede det med Snehvide). Heldigvis ved jeg at blandt andet Nikoline og andre vil hjælpe til og det betyder utroligt meget for mig
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

milla.b

Indlæg af milla.b » 28. aug 2013 06:16

Det er jeg ked af at høre :( Un må hvile i fred :engel2: Håber alle ungerne klarer sig :crossed:
Calobe's hamsteropdræt

Lotte

Indlæg af Lotte » 28. aug 2013 06:29

Åh, hvor er jeg ked af at høre det. Jeg har jo læst om og fulgt Snehvide og alle hendes unger på sidelinjen, og ved, hvor meget hun betød for dig/jer.
R.I.P. lille Snehvide :engel2: :engel2: :engel2:
Jeg krydser fingre for hendes små unger :crossed: De får i hvert fald al den hjælp og kærlighed, som I kan give dem. Og dejligt at der er nogle mennesker, som hjælper jer.

Maia

Indlæg af Maia » 28. aug 2013 07:03

Årh, det gør mig ondt :kram:
Der tages forbehold for tyrkfjel og prisændringer i forhold til ovenstående indlæg

0.1 Cricetulus Griseus - ♥ Yinfeng aka Tøsebarnet / Tigerdyret ♥ (*25.9.2011 - †21.8.2014)
0.1 Mesocricetus Auratus - ♥ Comtessa Cirkeline aka Lillefix / Turbo Kartoffel ♥ (*2.8.2013 - †21.4.2015)

Besvar