Lille Pinje - Update :)

Har du et født eller planlagt kuld, kan du her vise kuldet frem og fortælle mere om det.
burrus

Indlæg af burrus » 13. mar 2009 11:21

jeg sad faktisk også og overvejede om moren ku være satin  :?
men det er svært at se på på billedet af hende pga. bliyzen...

Charlottes lille hb sorte dreng så også meget! "ikke-satin" ud de første mange uger! først omkring udstillingen kunne man i båndet ser at han rent faktisk var satin - i en alder af 7 uger tror jeg nok :?

men så BURDE der nu nok bare være kommet dobbelt satin i deres tidligere kuld! hvis begge forældre er satin!

min tanke indtil videre er også den langsomme udvikling! måske den bare bruger al sin nærring på at vokse og så må pelsen vente!
Det ku da ses på mine langhårede, at da harry tabte sig - ja så blev han faktisk helt korthåret at se på!  :?  selvom han forinden havde pænt lang pels!

så måske kroppen "prioriterer" vækst og overlevelse frem for pelsdannelse :?
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Ringling

Indlæg af Ringling » 14. mar 2009 18:14

Faktisk så har jeg tænkt én gang, at Donna svagt lignede at hun var satin...men SLET ikke så tydeligt som Ingolf.
Lille Pinje har det altså rigtig godt, men ser stadig lidt underlig ud..
Er næsten oppe på 20 gram, spiser lystigt og kravler rundt i buret.
Der er satinpels i hovedet og på fødderne, og nogle lidt lange hår/dun rundt på kroppen, men ellers er den helt bar.
Den holder varmen fint - som selvfølgelig kræver ekstra energi. Ørerne er helt vildt store og "flabbede"  :lol:

Her er et billede fra i dag
Billede
Hilsen Lotte
Billede

laurashamster

Indlæg af laurashamster » 14. mar 2009 20:50

Wow .. Bliver den ved med at være nøgen  :?:
Hilsen Laura
Albert, Blacki, Daysi, Elvis & Flipper

Himmelbjerget:
CHIP du var bare den dejligste lille fyr. Jeg elskede dig højere en op til solen. Du var bare lyset for mig! Altid i mit hjerte<3

Ringling

Indlæg af Ringling » 14. mar 2009 22:13

Tja det er et godt spørgsmål..  :scratch:

Vi må vidst have kenneth (kwo) på banen her, for han har vidst eksperimenteret lidt med SaSa så vidt jeg har hørt.
Hilsen Lotte
Billede

Ringling

Indlæg af Ringling » 15. mar 2009 11:09

Hmmm...nu har jeg kigget grundigt på Donna, og er næsten sikker på, at hun er satin.. i en bestemt belysning skinner
det hvide i hendes pels faktisk tydeligt, men hun skal holdes og vendes i lyset for at det rigtig ses.
Det er dog underligt, at der er så stor fænotypisk variation på satin  :shock:

Så må det jo næsten være en SaSa jeg uheldigvis (uden overlæg) har fremavlet..  :?  :oops:
Hilsen Lotte
Billede

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 15. mar 2009 11:58

hm... ret mystisk at det kan være så svært at se på nogen dyr :oops: synes altid der er blevet sagt at hvis pelsen ikke skinner heletiden uden specielt lys, så var de ikke satin  :?
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

kwo

Indlæg af kwo » 15. mar 2009 12:54

Jeg tror også den er dobbelt satin, det kan give tyndpelsede dyr, også så voldsomt som på denne her. Udover den tynde pels ser den ikke ud til at fejle noget.

Og vi har skam hårløs i Danmark. ;)

Billede

Jeg fik to par der bar på genet for nogle måneder siden, og nu er der to små "grise" på vej. :)
Kenneth Worm

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 15. mar 2009 13:19

Altså, nu kan jeg ikke finde ud af det! Vil det sige, at jeg ikke var helt galt på den i det indlæg, jeg skrev ang. dobbelt satin?? :scratch:

kwo

Indlæg af kwo » 15. mar 2009 13:34

Mahonia skrev:Altså, nu kan jeg ikke finde ud af det! Vil det sige, at jeg ikke var helt galt på den i det indlæg, jeg skrev ang. dobbelt satin?? :scratch:
Ja, det var rigtigt nok.

Nu hvor det viser sig at begge forældre godt kan være satin (omend det kan være svært at se på den ene), så kan der godt komme dobbelt satin unger.
Kenneth Worm

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 15. mar 2009 13:47

kwo skrev:Jeg tror også den er dobbelt satin, det kan give tyndpelsede dyr, også så voldsomt som på denne her. Udover den tynde pels ser den ikke ud til at fejle noget.

Og vi har skam hårløs i Danmark. ;)

Billede

Jeg fik to par der bar på genet for nogle måneder siden, og nu er der to små "grise" på vej. :)
ej hvor er de hårløse bare søde
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Ringling

Indlæg af Ringling » 15. mar 2009 14:31

Det var da dejligt at få det afklaret! Godt overvejet i første omgang Charlotte!  :D

Hehe..den øverste ligner jo næsten min på en prik!!  :pinklove:
Men har dine svært ved at tage på Kenneth? Eller klarer de sig helt som de andre i kuldet?
Hilsen Lotte
Billede

kwo

Indlæg af kwo » 15. mar 2009 14:42

Ringling skrev:Det var da dejligt at få det afklaret! Godt overvejet i første omgang Charlotte!  :D

Hehe..den øverste ligner jo næsten min på en prik!!  :pinklove:
Men har dine svært ved at tage på Kenneth? Eller klarer de sig helt som de andre i kuldet?
Indtil videre ser de ud til at vokse fint. Selvfølgelig ser de mindre ud, men tror mere det er pelsen der fylder på de andre. :)
Kenneth Worm

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 15. mar 2009 15:43

kwo skrev:
Mahonia skrev:Altså, nu kan jeg ikke finde ud af det! Vil det sige, at jeg ikke var helt galt på den i det indlæg, jeg skrev ang. dobbelt satin?? :scratch:
Ja, det var rigtigt nok.

Nu hvor det viser sig at begge forældre godt kan være satin (omend det kan være svært at se på den ene), så kan der godt komme dobbelt satin unger.
Ok. Tak Kenneth. Så er jeg med igen.  :D

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 15. mar 2009 15:46

Ja, de ser lidt pudsige ud med de flappede ører.  :D
Jeg håber da lille Pinje bliver lige så stor som dem på billedet.  :wink:

Ringling

Indlæg af Ringling » 15. mar 2009 16:51

Mange tak Charlotte. det håber jeg også!
Den ved vidst ikke selv, at den er den mindste, for den "angriber" lystigt de andre unger i leg  :lol:
Jeg har lige fodret den, og så blev "hudposerne" ellers proppet med solsikkekerner, hehe..den er skæg
Hilsen Lotte
Billede

Besvar