Malthes D-Kuld, NYE Billeder d.29/3

Har du et født eller planlagt kuld, kan du her vise kuldet frem og fortælle mere om det.
Desiree

Indlæg af Desiree » 15. mar 2009 21:03

Ja det går godt nok stærkt... Tillykke med dem, og med det lille kuld  :D
Jeg synes nu det er rart med et lille kuld, efter at have siddet med to kuld på 14 på en gang  :shock:
mvh Desiree

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 15. mar 2009 21:03

uh... hvor er de fine... ja man kan meget hurtige om de får en mørk eller lys farve 8-)
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

Trunte

Indlæg af Trunte » 17. mar 2009 07:57

Et forsinket tillykke med de små rejer,
glæder mig til at følge deres opvækst.  :wink:
Mvh. Lene

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 19. mar 2009 20:06

Så er Majse´s unger blevet 5 dage og har idag prøvet at kønsbestemme dem, det ser udtil at det er et rent drenge kuld, meeeen mine unger har det jo med at skifte køn ligepludselig  :lol: , så vi får se he he.
Der er 2 sorte , muligvis 1 hb sort, 1 hb ??? samt en ensfarvet ???.

De 2 sorte ligner små  muldvarpe :lol:

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 19. mar 2009 21:04

de bliver rigtig fine... spændende at se hvilke farve de sidste 2 bliver  :D

Storega

Indlæg af Storega » 19. mar 2009 21:14

Nj hvor bliver det spændene at følge med hos dem.
De er godt nok nogle små lækre rejer :lol:

Tillykke! ;)

Trunte

Indlæg af Trunte » 19. mar 2009 22:09

Hvor er de da kære.  :D
Mvh. Lene

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 22. mar 2009 17:07

Så er Majse´s unger blevet 8 dage og har kigget på kønnene igen, og det ser sørme udtil at 3 har skiftet køn  :lol:  hvor er jeg bare dårlig til at vurdere køn :oops: .
ooo000Hvorfor skifter de også køn pludselig000ooo :lol:   :lol:  :lol:  Er stadig i vildrede med farve på flere af ungerne, men se selv og kom meget gerne med dit syn på farve bestemmelse  :wink:

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Er stadig sikker på at det er 2 kul sorte unger, 1 hun og 1 han, så er der en hb sort/grå(1 hun som er lysere end de andre 2) så er der en hb (hun) og 1 ensfarvet (han) som ser lidt brune ud i hovedet :? og knap så brune på resten.

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 22. mar 2009 17:09

Kender ikke forældrene til kuldet men jeg satser på sortgule (:
Rigtig fiine :D

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 22. mar 2009 17:12

Der er ihvertfald 2 sorte og muligtvis en hb sort men det kan du jo nok godt selv se. :lol:
Men den hb sorte unge ser lidt ud til at have øjenringe på billederne men jeg kan ikke rigtigt se det men hvis den har øjenringe så er den Zobel. :)  
De sidste to ser lidt spøjse ud og nu kender jeg jo ikke lige til forældrenes farver men hvis vi kunne få dem ville det være lettere at komme med et bud. :D
Senest rettet af Benjamin 22. mar 2009 17:17, rettet i alt 1 gang.
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 22. mar 2009 17:13

men da far jo er Edward og han er gul så burde man da kunne se totiepletter nu burde man ikke?

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 22. mar 2009 17:17

AnetteFrost skrev:men da far jo er Edward og han er gul så burde man da kunne se totiepletter nu burde man ikke?
Hanner får ikke tortie pletter. kun hunner
hanner bliver gule. gul + sort = sortgul (:

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 22. mar 2009 17:19

AnetteFrost skrev:men da far jo er Edward og han er gul så burde man da kunne se totiepletter nu burde man ikke?
Tjoh på de sortbaserede varianter burde man kunne se tortie på hunnerne men nu er det igen det at Tortie kan være så dårligt at man slet ikke kan se det.
At lave en god tortie med flot fordeling af det gule er ikke altid så let. :D
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 22. mar 2009 17:21

Mor Majse er hb sort, og Far Edward skulle være sort grågul, begge forældre kan muligvis være split rust :wink:

Benjamin : Ja sort er jo sort, såå ret nemt at se  :lol:  :lol:  :lol: , selv for mig  :oops:

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 22. mar 2009 17:30

malthesmor skrev:Mor Majse er hb sort, og Far Edward skulle være sort grågul, begge forældre kan muligvis være split rust :wink:

Benjamin : Ja sort er jo sort, såå ret nemt at se  :lol:  :lol:  :lol: , selv for mig  :oops:
Hmm er der mulighed for at Majse kan være Tortie? og er der mulighed for at Majse kan være Sølvgrå i enkeltfaktor? Det kan jo ikke ses på sort.

Det er bare da begge forældre er sortbaseret skal alle unger også være sortbaseret.

Ingen af ungerne kan være gule medmindre moren er Tortie for hannen vil kun kunne lave tortie unger og moren skal være tortie for at kunne lave gule hanner og for at give de tortie hunner et ekstra gult gen for at de kan blive gule ToTo.

men umiddelbart vil jeg tænke sølvsort men så skal moren også være Sgsg for kun Sølvgrå i dobbeltfaktor kan slå igennem på sort og lave en Sølvsort. :)

Men hvis moren både kan være Sgsg og Toto uden at tortien kan ses på hende så kan du jo recikere at stå med små kopier af Edward som jo er den der sjove kombination af sort gul og sølvgrå.

Men syntes nu at de der unger ser ud til at kunne indeholde noget sølvgrå. :D

Besvar