Ups. Så er der Robo babyer igen Update 25/3

Har du et født eller planlagt kuld, kan du her vise kuldet frem og fortælle mere om det.
Benjamin

Indlæg af Benjamin » 21. mar 2009 11:44

Desiree skrev:De er vel nok fine  :D
Husky giver da bare hvidt ansigt, ikke? Da ikke en helt lys hamster?
De er som hopiw siger lysere i farven udover at være hvide i ansigtet, men med alderen bliver de lysere og når de bliver gamle bliver de til sidst helt hvide. :D
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 22. mar 2009 16:22

7 dage gamle:
Billede

De er så søde :love:

burrus

Indlæg af burrus » 22. mar 2009 16:24

:?  ligner altså ikke en alm. husky!  :?  ligner diluted :shock:  men hvordan pokker har vi fået diluted ind i de linjer  :shock:   :?  
bliver ret interessant som de får mere pels til
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 22. mar 2009 16:26

burrus skrev::?  ligner altså ikke en alm. husky!  :?  ligner diluted :shock:  men hvordan pokker har vi fået diluted ind i de linjer  :shock:   :?  
bliver ret interessant som de får mere pels til
Moren til forældrene er jo fra Holland (:

Synes bare den er husky ud  :?

burrus

Indlæg af burrus » 22. mar 2009 16:29

sådan har ingen af mine huskyer set ud  :shock:  de har haft næsten samme farve som søskende på hele kroppen - bare med lysere/hvidt fjæs...  

men moren er jo agouti - og er diluted et recessivt gen bør det også ligge tilbage fra enten speedy eller trixie af...
speedy havde jo headspot - som nogle påstår enten har sammenhæng med diluted eller husky - eller et tredje gen - eller bare en "misfarvning" af agouti uden at det er noget særligt... man aner det ikke...
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 22. mar 2009 16:33

burrus skrev:sådan har ingen af mine huskyer set ud  :shock:  de har haft næsten samme farve som søskende på hele kroppen - bare med lysere/hvidt fjæs...  

men moren er jo agouti - og er diluted et recessivt gen bør det også ligge tilbage fra enten speedy eller trixie af...
speedy havde jo headspot - som nogle påstår enten har sammenhæng med diluted eller husky - eller et tredje gen - eller bare en "misfarvning" af agouti uden at det er noget særligt... man aner det ikke...
en af søskende til forældrene har også headspot
Billede

Tror vi må vente og se..

burrus

Indlæg af burrus » 22. mar 2009 16:33

mit b-kuld både med husky og agouti i reden
Billede
Billede
her er de vel omkring 10 dage så vidt jeg husker... :?

en havde faktisk samme farve i pelsen som sine agouti søskende, mens de andre lige var en nuance lysere... men ikke meget...  

den unge hos dig er jo ekstremt lys  :shock:
Pia B

burrus

Indlæg af burrus » 22. mar 2009 16:35

Hopiw skrev: en af søskende til forældrene har også headspot
Billede

Tror vi må vente og se..
på det billede har begge headspot :wink:  
den ene bare meget mere end den anden :wink:  
den bagerst har bare en tyyyyynd streg i hovedet...

skal nok blive spændende...
Pia B

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 22. mar 2009 16:44

Troede kun den ene havde headspot  :oops:

Den lyse unge er så lys at havde den været en guldhamster havde jeg sat den til at være creme.
Men den har hvidt ansigt.

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 22. mar 2009 17:02

burrus skrev:sådan har ingen af mine huskyer set ud  :shock:  de har haft næsten samme farve som søskende på hele kroppen - bare med lysere/hvidt fjæs...  

Lad os se hvordan ungen udvikler sig for den ser da ud til at have Husky tegningen. :)
Selvom den måske er meget lys kan det jo godt være der bare er en nuance forskæl ligesom på andre arter.

Er der mulighed for at du kan finde et billed af en Deluted som du omtaler for sådan en har jeg aldrig set eller hørt om. :wink:
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.

burrus

Indlæg af burrus » 22. mar 2009 18:23

hmm diluted.. jeg leder lige! for der hvor jeg har set den er et billede fra hollandsk side... (ret pudsigt når nu der er hollandske gener i disse unger :lol: )
men diluted er - når fuldt udvokset - helt hvide så vidt jeg husker...

men leder lige :wink:
Pia B

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 22. mar 2009 18:37

burrus skrev:hmm diluted.. jeg leder lige! for der hvor jeg har set den er et billede fra hollandsk side... (ret pudsigt når nu der er hollandske gener i disse unger :lol: )

Altså den bliver hvid når den er udvokset? hvor en Husky først bliver hvid når den bliver gammel. :)

burrus

Indlæg af burrus » 22. mar 2009 18:38

i holland kalder de den "platinium" - diluted er fra en yahoo liste, men går ud fra det er den samme farve :oops:
det ses herinde
http://www.dwerghamster.nl/roborovski/k ... /index.php

holland er åbanbart bekendt med Agouti, husky og platinium...

Der er en hollandsk opdrætter som MEGET gerne vil have alle data på vores kuld indeholdende husky/headspot/platinium på den ene eller anden facon, da hun/han forsøger at "kortlægge" huskys arvegang..
har lovet hende at prøve at skaffe de info, så hvis folk GIDER må de gerne smide dem i en pb eller mail, hvis ikke jeg kan finde det på nettet :lol:  
Så vil jeg få det videresendt til hende...
Pia B

burrus

Indlæg af burrus » 22. mar 2009 18:39

Benjamin skrev:
burrus skrev:hmm diluted.. jeg leder lige! for der hvor jeg har set den er et billede fra hollandsk side... (ret pudsigt når nu der er hollandske gener i disse unger :lol: )

Altså den bliver hvid når den er udvokset? hvor en Husky først bliver hvid når den bliver gammel. :)
aner det ikke  :lol:  :oops:  ved bare den er helt hvid på det billede jeg har set :lol:

men jeg skal gladeligt smide hende hollænderen en pb ang. platinium/diluted
Pia B

burrus

Indlæg af burrus » 22. mar 2009 18:40

det er jo så heller ikke alle husky'er der bliver helt hvide med alderen - de "lysner" og KAN blive helt hvide...
Pia B

Besvar