Livet's kuld B - lidt nye billeder (15/1)

Har du et født eller planlagt kuld, kan du her vise kuldet frem og fortælle mere om det.
liv

Indlæg af liv » 13. jan 2010 21:43

Benjamin skrev:
liv skrev:
Benjamin skrev:Nu er det ikke fordi jeg vil slå skår i glæden, men set på alt det gule de har så ligner de altså Hybrider.
Jeg har godt lagt mærke til det men lyset snyder også en smule  :wink: Kan sige mit andet kuld også havde det i den alder og det varer altså ikke evigt.. når de er 3 måneder eller noget så er det så meget væk som det skal være  :wink:
Ja men hvis du husker de kuld jeg lavede sidste år som jeg konkluderede var Hybrider, de så også sådan ud men det forsvandt efter pelsskifte og de lignede ægte vinterhvide selvom jeg havde stået og bestemt dem til at være hybrider sammen med Kenneth tidligere.
Det skulle bare undre mig meget hvis de var hybrider.

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 13. jan 2010 21:48

burrus skrev:
Benjamin skrev:Nu er det ikke fordi jeg vil slå skår i glæden, men set på alt det gule de har så ligner de altså Hybrider.
også som værende saphir?
De er jo alle saphir...

Jeg har helt ærligt ikke helt 100% forstand på at se hybridtegnene, så det vil jeg lade andre om...
hvis disse unger skal være Saphir så skal billederne snyde MEGET.
en saphir er lys grå og har en mørkere grå rygstribe, disse unger har for mig at se en sort rygstribe.
Og det er kun Agoutier der har sort rygstribe.

Denne hamster er Saphir:
http://media.photobucket.com/image/vint ... ter004.jpg
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

burrus

Indlæg af burrus » 13. jan 2010 21:52

Benjamin skrev:
burrus skrev:
også som værende saphir?
De er jo alle saphir...

Jeg har helt ærligt ikke helt 100% forstand på at se hybridtegnene, så det vil jeg lade andre om...
hvis disse unger skal være Saphir så skal billederne snyde MEGET.
en saphir er lys grå og har en mørkere grå rygstribe, disse unger har for mig at se en sort rygstribe.
Og det er kun Agoutier der har sort rygstribe.

Denne hamster er Saphir:
http://media.photobucket.com/image/vint ... ter004.jpg
mega pas benjamin - det er bare de info jeg har fået : at kuldet burde være saphir...

men igen - vores skærme kan snyde lige så meget som lyset kan være elendigt...  :?  
Jeg synes deres "mørke" nuancer svinger fra grå til sort fra billede til billed - så jeg vil bestemt ikke ligge for stor "troværdighed" i de farver der vises på skærmen...

men igen - der skal nok nogle "kyndige øjne" på de unger i dagslys!  :?
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

liv

Indlæg af liv » 13. jan 2010 21:52

jeg har ikke kigget så meget på dem at jeg kan huske om rygstiben var sort eller ej... men det der undre mig er bare at unger der lignede dem meget endte med at se sådan her ud

Billede

Men nogen der har et billede af en saphir unge i samme alder?

liv

Indlæg af liv » 13. jan 2010 22:01

har lige set at det kan være fordi jeg har dækket blitzen til med toiletpapir. kiggede mine gamle billeder igennem fra det tideligere kuld og der er stor forskel! prøv at se om det her kan hjælpe

normal blitz
Billede

blitz dækket til
Billede

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 13. jan 2010 22:05

Taget i betragtning af at der måske ikke engang er en ægte vinterhvid tilbage i fangenskab, så syntes jeg ikke at det for mig virker specielt umuligt at disse unger godt kunne være hybrider, men nu er jeg også meget skeptisk, det er jeg blevet eftersom jeg ved hvor dårligt bevaret arten er.

og når disse hamstere har svenske hamstere længere ude i linierne, som jeg mener at kunne huske, og når man tænker på hvordan svenskerne avler, så virker det ikke usandsynligt for mig at de godt kunne være hybrider.

kan ikke forestille mig at lyset skulle kunne gøre en saphirs rygstribe helt sort, men hvis det er tilfældet kan man jo ikke rigtigt regne med nogen af farverne på billedet, og billederne ser ellers ganske gode ud syntes jeg.
De har også det sorte på siden af kroppen som en Aguoti har så jeg vil aligevel våge at påstå at ungerne er Agouti, ellers er det godt nok nogle misvisende billeder. :D
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 13. jan 2010 22:07

liv skrev:har lige set at det kan være fordi jeg har dækket blitzen til med toiletpapir. kiggede mine gamle billeder igennem fra det tideligere kuld og der er stor forskel! prøv at se om det her kan hjælpe
her ser de Saphir ud på begge billeder, dog stadig med en del gult.
hvad farve er forældrene til det nye kuld? og kender du deres genkode?

liv

Indlæg af liv » 13. jan 2010 22:09

Benjamin skrev:
liv skrev:har lige set at det kan være fordi jeg har dækket blitzen til med toiletpapir. kiggede mine gamle billeder igennem fra det tideligere kuld og der er stor forskel! prøv at se om det her kan hjælpe
begge saphir :wink:

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 13. jan 2010 22:10

liv skrev:
Benjamin skrev:
begge saphir :wink:
okay har du nogle billeder af dem?

liv

Indlæg af liv » 13. jan 2010 22:11

faren er ham ovenover og moren kommer fra kenneth og ser sådan her ud

Billede

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 13. jan 2010 22:15

ja så skal de jo være Saphir allesammen, så er det bare meget dårlige billeder. :lol:

Men hvis de er meget gule i virkeligheden kan de godt være hybrider aligevel, men har vidst fået gjort klart i de andre indlæg at de i princippet godt kunne være hybrider.
Som sagt ikke fordi jeg vil slå skår i glæden, men jeg er bare meget skeptisk for arten er nemlig utroligt dårligt bevaret. :D

burrus

Indlæg af burrus » 13. jan 2010 22:16

ja risikoen er der jo...
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

liv

Indlæg af liv » 13. jan 2010 22:23

ja risikoen er der jo altid efterhånden..  :? det er godt at være skeptisk! jeg prøver jo også bare at hjælpe arten  :wink:

Har lige prøvet at tage billeder med de forskellige blitz med og uden papir og man kan tydelig se der er en stor forskel! men jeg kigger på dem når de får øjne her inden for de næste dage.. desuden kan jeg se de altså er våde i pelsen af tis hvilket også kan gøre farven mørkere.. det lyder som om jeg forsvarer dem men prøver ligenu at finde ud af hvad det kan være for kan ikke huske dem i virkeligheden for at være ærlig... :lol:

her kommer lige prøvebillederne på således en hvis pude og en grå computer  :D

Billede

Billede

Billede

Billede

liv

Indlæg af liv » 13. jan 2010 22:25

- og når ja det er helt præcis samme stykke papir som jeg brugte da jeg tog billederne af hamserne har ikke fjernet det.. så jeg har ikke "snydt"  :lol:  8-)

burrus

Indlæg af burrus » 13. jan 2010 22:26

okay - det papir gør en mega forskel  :shock:  :?  
på min skærm går den fra "hvid"/blitzhvid til sepia-gullig i sine hvide toner!
Pia B

Besvar