lidt hjæjp med farver ;)

Har du et født eller planlagt kuld, kan du her vise kuldet frem og fortælle mere om det.
Lykke

Indlæg af Lykke » 8. sep 2008 14:55

burrus skrev:
Lykke skrev:Kunne nogle af de sorte være sort med en grå i? Er der ikke noget med at sort plus enkeltfaktor sølvgrå giver lidt varians?

æhm ikke synlig nej....  :?  ikke hvad jeg har kunne læse mig til.. netop derfor en EF Sølvgrå sort ikke kan kendes fra en alm sort...

(bare se på amandas orca - han er ef sølv)
næ... det er jo nok nærmere dobbeltfaktor, altså sølvsort (eller hvad det hedder), jeg tænker på...
Men det kan jo også bare være at de sorte har lidt forskellig nuance - det skulle de jo kunne have.

S-C-J

Indlæg af S-C-J » 8. sep 2008 18:30

haha.. uuuh.. det da vist nogen rigtigt spænende unger jeg har fået mig den her gang?  :lol:

moren er sort tortie..

og faren er vist bare grå? ved ikke hvad man kalder det? :)

men sys i vært fald selv den lille grå er lidt underlig... for det har jeg jo ikke fået af vide der kunne komme ud af det kuld?

men i må jo sige til hvis jeg lige skal tage nogen flere billeder? eller hvis der ellers er noget jeg kan hjælpe med for at få dem helt på plads.. eller hva man nu lige siger ;)
Tjek min hjemme side ud :D

http://s-c-j.weebly.com

burrus

Indlæg af burrus » 8. sep 2008 18:32

S-C-J skrev:haha.. uuuh.. det da vist nogen rigtigt spænende unger jeg har fået mig den her gang?  :lol:

moren er sort tortie..

og faren er vist bare grå? ved ikke hvad man kalder det? :)

men sys i vært fald selv den lille grå er lidt underlig... for det har jeg jo ikke fået af vide der kunne komme ud af det kuld?

men i må jo sige til hvis jeg lige skal tage nogen flere billeder? eller hvis der ellers er noget jeg kan hjælpe med for at få dem helt på plads.. eller hva man nu lige siger ;)
den lille grå unge - hvad farve "øjne" havde den inden de begyndte at få rigtig farve? så du det?
Hvis de er sorte er den farve nemlig et rigtig godt mysterium (medmindre der ligger sølvgrå bagved mor?)
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

S-C-J

Indlæg af S-C-J » 8. sep 2008 18:35

sys de alle havde sorte øjne?

og moren Fabi er datter af Amy.. altså ( miss barfoot ) og hende købte jeg vist nok af dig? så du vel måske hvad der ligger bag hende??

burrus

Indlæg af burrus » 8. sep 2008 18:37

S-C-J skrev:sys de alle havde sorte øjne?

og moren Fabi er datter af Amy.. altså ( miss barfoot ) og hende købte jeg vist nok af dig? så du vel måske hvad der ligger bag hende??
hm j så er der intet sølv der...

og alle sortøjet :?  hmm underligt....  :lol:  jeg kan slet ikke gennemskue hvad den lille grå unge er :lol:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 8. sep 2008 18:37

Den lille grå unge har jo helt tydeligt sorte øjne, så den er en sortøjet variant. :wink:
Mit bud ligenu må blive Sølvsort ind til jeg ser hvordan ungen vil udvikle sig, rent genetisk ud fra ungens farve så ville den passe bedst til at være (aa SgSg) og vi ved i princippet ikke om mor er Sgsg da det jo ikke kan ses i enkeltfaktor. :)
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 8. sep 2008 18:39

S-C-J skrev:sys de alle havde sorte øjne?

Men hvordan ser morens far så ud?  :)
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

S-C-J

Indlæg af S-C-J » 8. sep 2008 18:39

hehe.. okay.. så må vi jo se tiden an :D

det er vist en lille pige hvis det kan hjælpe noget? :D

burrus

Indlæg af burrus » 8. sep 2008 18:40

altså nu ved jeg ikke hvad farmand til fabi er??

for amy er gylden (tortie? umbrouse?) - og hun er efter james og zita :wink:  så ingen sølv der...
Pia B

S-C-J

Indlæg af S-C-J » 8. sep 2008 18:41

her er Fabis forældre  :D
Vedhæftede filer
Amy.jpg
Fabis mor...
Amy.jpg (164.24 KiB) Vist 4375 gange
arthur.jpg
Fabis far..
arthur.jpg (86.39 KiB) Vist 4375 gange

S-C-J

Indlæg af S-C-J » 8. sep 2008 18:43

og fabi og ham jeg parret hendes med  :D
Vedhæftede filer
Fabi.jpg
Fabi.jpg (192.19 KiB) Vist 4371 gange
chubby.jpg
chubby.jpg (58.92 KiB) Vist 4371 gange

burrus

Indlæg af burrus » 8. sep 2008 18:43

ja så er hun ikke sølv...

Ergo kan ungerne her kun være Sgsg hvis sølv :?  underligt :lol:

glæder mig altså til de får mere pels og farve... det hjælper som regel :D
Pia B

S-C-J

Indlæg af S-C-J » 8. sep 2008 18:44

haha... ej det da spænende det her...  :lol:

contraria

Indlæg af contraria » 8. sep 2008 22:02

jeg tænker på om far er lital grå og derfor at den ser mærkelig ud i non-agouti og den så ungen kan være litat grå sort gul/tortie

han kan jo også være lital grå gul..

(ja ved godt der ikke er noget som officielt hedder litalt grå.. men er for trat til at slå op hvad det er det hedder)
de venligste hilsner amanda

burrus

Indlæg af burrus » 9. sep 2008 05:24

den du tænker på må være lysgrå?

tja jeg er i hvert fald spændt på at se hvad den udvikler sig til! :lol:
Pia B

Besvar