Jeg har lige fået at vide for nylig af Jeanne at sortøjet hedder mørkøjet og bliver forkortet MØ på stamtavlerne.burrus skrev:mørk-øretÆda skrev:Hvad står MØ for? mørk-øret eller mørk-øjet? :?contraria skrev:til de nysgerige. så vil kuldet her få valgfrige navne startende med A. så er du interreser i en MØ hvid unge så rssever dit ynglings navn med a, allerede nu.
der er ikke noget som hedder mørkøjetdet er enten sort øjet eller rød-øjet (og i teorien brun-øjet)
så har Lumi født.. (opdate på kønsfordelingen)
hmm ja ok... jeg har nu aldrig hørt "mørkøjet" før... fatter heller ikke lige hvorfor det sku bruges...
jeg nævner ikke øjenfarven medmindre det f.eks. er rø-varianter...
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
I mit tilfælde var det noget med at beskrive hvad der var af farver i kuldsøskende.burrus skrev:hmm ja ok... jeg har nu aldrig hørt "mørkøjet" før... fatter heller ikke lige hvorfor det sku bruges...
Men jeg synes også at sortøjet giver mere mening - og så kan SØ da ikke forveksles med mørkørets MØ.
-
HamsterMiaah
-
Hamsterhjulet
Det er jeg ikke enig i - MØ betyder mørkøjet (hvilket både dækker sort og brun)burrus skrev:mørk-øretÆda skrev:Hvad står MØ for? mørk-øret eller mørk-øjet? :?contraria skrev:til de nysgerige. så vil kuldet her få valgfrige navne startende med A. så er du interreser i en MØ hvid unge så rssever dit ynglings navn med a, allerede nu.
der er ikke noget som hedder mørkøjetdet er enten sort øjet eller rød-øjet (og i teorien brun-øjet)

Mange hilsner fra Jeanne.
Findes der også brun-øjede hamstere?Jeanne skrev:Det er jeg ikke enig i - MØ betyder mørkøjet (hvilket både dækker sort og brun)burrus skrev:mørk-øretÆda skrev: Hvad står MØ for? mørk-øret eller mørk-øjet? :?
ja alle rust varianter (som ikke er pp) er brunøjet - men du kan ikke se forskel på sort og brunøjede...Lykke skrev:Findes der også brun-øjede hamstere?Jeanne skrev:Det er jeg ikke enig i - MØ betyder mørkøjet (hvilket både dækker sort og brun)burrus skrev: mørk-øret
derfor jeg synes det er gak at sige mørkøjet...
jeg bruger kun øjenfarve betegnelse på de rødøjede, da de er de eneste som har de i deres "farvenavn"...
jeg ville aldrig sige sortøjet creme - det gir sig selv når PP jo er "vildt" varianten... eller sort øjet sølvgrå...
rust-farvene kendes man jo ud fra ørefarven alligevel...
det hedder jo også mørkøret creme - ikke mørkøjet creme.. (i hvert fald de steder jeg har læst
og rødøjet creme hvis det er med pp...
mørkøjet ser jeg ingen anvendelse for?
Pia B
-
Lemou
burrus skrev:ja alle rust varianter (som ikke er pp) er brunøjet - men du kan ikke se forskel på sort og brunøjede...Lykke skrev:Findes der også brun-øjede hamstere?Jeanne skrev: Det er jeg ikke enig i - MØ betyder mørkøjet (hvilket både dækker sort og brun)
derfor jeg synes det er gak at sige mørkøjet...
jeg bruger kun øjenfarve betegnelse på de rødøjede, da de er de eneste som har de i deres "farvenavn"...
jeg ville aldrig sige sortøjet creme - det gir sig selv når PP jo er "vildt" varianten... eller sort øjet sølvgrå...
rust-farvene kendes man jo ud fra ørefarven alligevel...
det hedder jo også mørkøret creme - ikke mørkøjet creme.. (i hvert fald de steder jeg har læst) hvis det endelig skal hedde andet end creme, når det er ganske alm. creme uden p...
og rødøjet creme hvis det er med pp...
mørkøjet ser jeg ingen anvendelse for?
Hvad med dem, med rubinrøde øjne?
de findes så vidt vides ikke
man "mener" at have fundet et par i rusland, men de er meget sjældne da hannerne er sterile ved 10 uger så de er næsten umulige at avle.. mener også at ungerne er ret så skravlede, men det er ikke et gen jeg kender meget til... ud over at de er næsten umulige at avle pga. hannernes manglende fertilitet...
man "mener" at have fundet et par i rusland, men de er meget sjældne da hannerne er sterile ved 10 uger så de er næsten umulige at avle.. mener også at ungerne er ret så skravlede, men det er ikke et gen jeg kender meget til... ud over at de er næsten umulige at avle pga. hannernes manglende fertilitet...
Pia B
-
Lemou
Selvom de er ikke ret fertile, så findes de jo stadigburrus skrev:de findes så vidt vides ikke![]()