Lille Pinje - Update :)
Ja det håber jeg i hvert fald. jeg vejer den flere gange om dagen og vægten stiger i øjeblikket ca. 2 gram om dagen, så nu hvor den er over 20 gram håber jeg at det går lidt hurtigere.
Tænderne er helt udviklede og den spiser også selv fra buret. Jeg supplerer bare med det der killingemælk, indtil den er blevet lidt større.
Jeg var også sådan lidt :shock: i starten over dens udseende, og at røre ved den bare hud... Men nu har jeg vænnet mig til det, og når den lægger sig til at sove på min mave og "klikker" er jeg lige ved at smelte :lol: Synes også at dens kæmpe ører ser alt for kære ud :D
Tænderne er helt udviklede og den spiser også selv fra buret. Jeg supplerer bare med det der killingemælk, indtil den er blevet lidt større.
Jeg var også sådan lidt :shock: i starten over dens udseende, og at røre ved den bare hud... Men nu har jeg vænnet mig til det, og når den lægger sig til at sove på min mave og "klikker" er jeg lige ved at smelte :lol: Synes også at dens kæmpe ører ser alt for kære ud :D
Hvor er det mærkeligt at der så ikke er dukket nogen skinny op i det første kuld. Men måske har donna gjort det af med dem fordi de har været så små? Men det er da dejligt at den vokser. Beholder du den? Eller? Hvad siger din kæreste til evt at beholde sådan en hårløs fætter?
Jeg bliver lige nød til at spørge folket om noget genetik.
En dobbelt satin: Kan den både lave uden, med og dobbelt satin hvis man parrer den med en uden satin?
Dens søskende: Kan de lave dobbelt satin unger?
Altså det er spørger til er hvordan genet dominere og sådan...
En dobbelt satin: Kan den både lave uden, med og dobbelt satin hvis man parrer den med en uden satin?
en dobbelt satin laver KUN satin unger 
satin søskende kan med en "ikke satin" lave 50% med og 50% uden (teoretisk)
ikke satin søskende laver ikke satin medmindre de parres med satin...
satin er et dominant gen præcis som alle andre dominante gener
satin søskende kan med en "ikke satin" lave 50% med og 50% uden (teoretisk)
ikke satin søskende laver ikke satin medmindre de parres med satin...
satin er et dominant gen præcis som alle andre dominante gener
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
Der var jo 3 unger i mit første kuld der døde..så måske har en eller nogle af dem været SaSa? Men det finder jeg jo aldrig ud af?..AnnaR skrev:Hvor er det mærkeligt at der så ikke er dukket nogen skinny op i det første kuld. Men måske har donna gjort det af med dem fordi de har været så små? Men det er da dejligt at den vokser. Beholder du den? Eller? Hvad siger din kæreste til evt at beholde sådan en hårløs fætter?
Jeg har besluttet at beholde den, for jeg er blevet ret tæt knyttet til den nu, og den ligger sig til at sove på maven af mig, så jeg kan ikke sælge den, men det besluttede jeg mig for ret hurtigt, ellers ville jeg nok ikke have brugt så meget tid (og minus nattesøvn)på at made den op :D
Min kæreste var faktisk den der foreslog, at vi skulle beholde den, hvis den overlevede, så nu hænger han bare på den, haha!! Men det er ikke med henblik på avl jeg beholder den.
En dobbelt satin kan vel kun lave satin unger med en ikke-satin, så alle unger bliver derfor Sasa.
Søskende: Der er 3 andre satin (tror jeg - det er svært at se på de sorte tortier) men de er jo kun Sasa, så de vil ikke kunne lave dobbelt satin med mindre man parrer dem med en satin.
Genet er dominant, ligesom sølvgrå.Ringling skrev:Wooow - du skriver hurtigt Pia!! :D :shock:
Pia B