Har du et født eller planlagt kuld, kan du her vise kuldet frem og fortælle mere om det.
-
Benjamin
burrus skrev:det er jo så heller ikke alle husky'er der bliver helt hvide med alderen - de "lysner" og KAN blive helt hvide...
Jeg kan bare huske at fra dengang Pia Odgaard avlede roborovskier der viste hun billeder af nogle helt hvide roborovskier som skulle være gamle huskyer.
Jeg har bare ikke hørt om det deluted gen før nu, det er jo meget spændende hvis der også findes en helt hvid.
Men den unge fra Hopiw kan man godt se aftegningen på hvor masken vil komme til at sidde selvom den er lys i farven.
Men det bliver da spændende at se hvordan den vil udvikle sig.

Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.

smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
-
burrus
ja jeg ved heller ikke helt...
men der står lidt om platinium og husky her
http://www.roborovski.net/info_appear.html
platinium optræder - så vidt jeg kan læse mig til - kun på husky'er :?
mystisk! :?
men det skal nok blive interessant

Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter:
www.orkenrotte.dk
-
Benjamin
Hmm ja det gør det sørme ikke mindre indviklet når vi ikke engang ved hvordan husky nedarves endnu.

Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.

smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
-
burrus
nej præcis

:lol: :lol:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter:
www.orkenrotte.dk
-
Hopiw
burrus skrev:Der er en hollandsk opdrætter som MEGET gerne vil have alle data på vores kuld indeholdende husky/headspot/platinium på den ene eller anden facon, da hun/han forsøger at "kortlægge" huskys arvegang..
har lovet hende at prøve at skaffe de info, så hvis folk GIDER må de gerne smide dem i en pb eller mail, hvis ikke jeg kan finde det på nettet
Så vil jeg få det videresendt til hende...
Jeg ingen baggrund på hunnen fra Holland, de er fra en dyrehandel.
Og Ares er fra dig.
Men forsætter gerne min avl på dem hvis de viser dig at være noget fancy (:
-
burrus
Hopiw skrev:burrus skrev:Der er en hollandsk opdrætter som MEGET gerne vil have alle data på vores kuld indeholdende husky/headspot/platinium på den ene eller anden facon, da hun/han forsøger at "kortlægge" huskys arvegang..
har lovet hende at prøve at skaffe de info, så hvis folk GIDER må de gerne smide dem i en pb eller mail, hvis ikke jeg kan finde det på nettet
Så vil jeg få det videresendt til hende...
Jeg ingen baggrund på hunnen fra Holland, de er fra en dyrehandel.
Og Ares er fra dig.
Men forsætter gerne min avl på dem hvis de viser dig at være noget fancy (:
så disse unger er efter Ares (husky) og den agouti hun fra holland eller hvordan?
eller var det en parring mellem to agouti efter de to?! (og har de headspot?)
Pia B
www.orkenrotte.dk
-
Hopiw
burrus skrev:
så disse unger er efter Ares (husky) og den agouti hun fra holland eller hvordan?
Jeps. Ares (husky) og Athene (Agouti fra holland)
Forældrene her er begge agouti. og så vidt jeg kan se har de begge en tynd hvid streg i panden.
-
burrus
Hopiw skrev:burrus skrev:
Jeps. Ares (husky) og Athene (Agouti fra holland)
Forældrene her er begge agouti. og så vidt jeg kan se har de begge en tynd hvid streg i panden.
ok... hmm interessant!
to agouti headspot laver to agouti unger samt en husky "diluted/platinium" unge... :? mystisk! indtil videre

Pia B
www.orkenrotte.dk
-
Storega
Tillykke!

-
kwo
Benjamin skrev:burrus skrev:det er jo så heller ikke alle husky'er der bliver helt hvide med alderen - de "lysner" og KAN blive helt hvide...
Jeg kan bare huske at fra dengang Pia Odgaard avlede roborovskier der viste hun billeder af nogle helt hvide roborovskier som skulle være gamle huskyer.
Jeg har bare ikke hørt om det deluted gen før nu, det er jo meget spændende hvis der også findes en helt hvid.
Men den unge fra Hopiw kan man godt se aftegningen på hvor masken vil komme til at sidde selvom den er lys i farven.
Men det bliver da spændende at se hvordan den vil udvikle sig.

Sidst jeg havde husky blev de også meget lyse:
http://www.hamsterland.dk/forum/viewtop ... de+robo%2A
Kenneth Worm
-
tesse-stribe

TILLYKKE og neeej hvor er de bare for søde.
-
Spot
hvor er de nuttede <3
-
burrus
de er ret så nuttede! og vildt at den husky er så lys allerede :shock:
Pia B
www.orkenrotte.dk