mahonia's trunte har født idag,1 med en extra fod :O(

Har du et født eller planlagt kuld, kan du her vise kuldet frem og fortælle mere om det.
Mahonia

Indlæg af Mahonia » 9. dec 2009 14:13

burrus skrev:jeg tror det er det man kalder for uheldige genmutationer man ikke kan gøre noget ved :wink:  

så længe man ikke avler på hende, så tror jeg ikke man skal bekymre sig om det..
Lad os håbe det. Jeg tør desværre ikke avle mere på Minnie nu. Hvilket ellers var min plan. Så jeg må finde en anden satin nu.  :(

my heaven

Indlæg af my heaven » 9. dec 2009 15:09

Mahonia skrev:Det er nu mærkelige ting, der sker i den linie efter Lucy. Det er jeg ret ked af. Lucy selv fejler intet og det gør hendes datter Minnie, som jeg har heller ikke, så det undrer mig altså meget. Det må ligge i generne længere ude hos deres forfædre.  :(
det behøver ikke ligge nogen steder,det sker bare. :D .det kan jo også være hannen,hvis det var, men hun er den eneste der ikke var perfekt,så jeg er godt tilfreds, og hun vil aldrig få unger
Billede

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 9. dec 2009 15:20

my heaven skrev:
Mahonia skrev:Det er nu mærkelige ting, der sker i den linie efter Lucy. Det er jeg ret ked af. Lucy selv fejler intet og det gør hendes datter Minnie, som jeg har heller ikke, så det undrer mig altså meget. Det må ligge i generne længere ude hos deres forfædre.  :(
det behøver ikke ligge nogen steder,det sker bare. :D .det kan jo også være hannen,hvis det var, men hun er den eneste der ikke var perfekt,så jeg er godt tilfreds, og hun vil aldrig få unger
Jeg er næsten sikker på, at det ikke er på hannens side, da han har stamtavle. Lucy stammer derimod fra en dyrehandel, så hendes baggrund kendes ikke.
Jeg er glad for, at I har fået en god hams ud af den lille, trods alt.  :)

my heaven

Indlæg af my heaven » 9. dec 2009 15:40

Mahonia skrev:
my heaven skrev:
Jeg er næsten sikker på, at det ikke er på hannens side, da han har stamtavle. Lucy stammer derimod fra en dyrehandel, så hendes baggrund kendes ikke.
Jeg er glad for, at I har fået en god hams ud af den lille, trods alt.  :)
jeg tænkte på min den lilles far, min zobel han,han er uden stamtavle
Billede

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 10. dec 2009 15:16

Nå ja, så er det heller ikke til at vide, om der ligger noget der.

my heaven

Indlæg af my heaven » 10. dec 2009 16:14

Mahonia skrev:Nå ja, så er det heller ikke til at vide, om der ligger noget der.
nej, nemlig, meen sådan ting sker jo også bare, pludselig får man et barn med handicap,det behøver ikke være fra mor eller far, men det kan jo også bare være de 2 dyr sammen, det er ikke til at vide, der var jo 10 unger og kun 1 med det mærkelige ben, jeg regner med at købe en ny han til næste gang, men nu må vi se om jeg kan få ham hjem
Billede

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 11. dec 2009 13:52

Så må vi håbe, der ikke sker noget lignende ved næste parring.  :wink:

my heaven

Indlæg af my heaven » 11. dec 2009 13:54

Mahonia skrev:Så må vi håbe, der ikke sker noget lignende ved næste parring.  :wink:
ja, så er de ihvertfald ude af avlen, så er det slut med flere babyer for dem :lol: men trunte er så smuk,så glæder mig til næste kuld :D
Billede

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 11. dec 2009 13:56

Det kan jeg godt forstå du gør. Hun er en dejlig hams.  :wink:

my heaven

Indlæg af my heaven » 25. mar 2010 12:53

trunte har født sit 2. kuld ,de er 14 dage imorgen.de har en anden far,og har alle fine fødder allesammen.der var 12,men nu er der kun 3 store og flotte babyer
Billede

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 25. mar 2010 16:44

Det var synd, der faldt så mange fra, men godt at de der tilbage, ser ud til at være raske og fine. Har du billeder af dem?  :D

Jeg har valgt alligevel, at lade Minnie få et kuld mere, da jeg ikke regner med, hun giver defekter videre. Jeg har ikke hørt fra de andre, (på nær Benjamin) der har købt unger af hende. Desværre fik jeg så parret hende med min satin han. Det var en fejl, jeg ikke har lavet før og ikke vil lave igen.  :?

my heaven

Indlæg af my heaven » 25. mar 2010 17:00

Mahonia skrev:Det var synd, der faldt så mange fra, men godt at de der tilbage, ser ud til at være raske og fine. Har du billeder af dem?  :D

Jeg har valgt alligevel, at lade Minnie få et kuld mere, da jeg ikke regner med, hun giver defekter videre. Jeg har ikke hørt fra de andre, (på nær Benjamin) der har købt unger af hende. Desværre fik jeg så parret hende med min satin han. Det var en fejl, jeg ikke har lavet før og ikke vil lave igen.  :?

hvad sker der ved at bruge en satin?
ja,jeg har nogle billeder,jeg kan lige lave en tråd.faren var en sort korthåret.ungerne er fine og runde,de var ellers meget små i starten.
Billede

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 25. mar 2010 18:39

Satin + satin giver 25% DF Satin, som desværre kan have dårlige chancer for overlevelse. Det kan også give en meget dårlig pels.

Jeg aner ikke hvor jeg har haft min hjerne henne den aften. Jeg kan kun sige, at hvis der kommer syge unger, tager jeg turen til dyrlægen med dem.
Jeg er gal på mig selv!!  :headbang:

my heaven

Indlæg af my heaven » 25. mar 2010 21:41

Mahonia skrev:Satin + satin giver 25% DF Satin, som desværre kan have dårlige chancer for overlevelse. Det kan også give en meget dårlig pels.

Jeg aner ikke hvor jeg har haft min hjerne henne den aften. Jeg kan kun sige, at hvis der kommer syge unger, tager jeg turen til dyrlægen med dem.
Jeg er gal på mig selv!!  :headbang:
det lyder da ikke rart.håber for dig at de fleste af kuldet bliver fine og kun få evt falder fra.
Billede

Besvar