Malthes D-Kuld, NYE Billeder d.29/3
-
malthesmor
-
malthesmor
Da alle unger genetisk skal være aa er den første unge nødt til at være Hb Sølvsort, og det tror jeg også den sidste unge har stor chance for at være.
Zobel ungen tror jeg ikke har noget sølvgen for den er ekstremt mørk.
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
-
malthesmor
Syntes også at "zobel" ungen er mega mørk, er den så bare alm. zobel ?, eller hvad kaldes varianten ???Benjamin skrev:Da alle unger genetisk skal være aa er den første unge nødt til at være Hb Sølvsort, og det tror jeg også den sidste unge har stor chance for at være.
Sølv sort hmm den farve har jeg aldrig hørt om :?
Den sidste unge har overhoved ikke samme farve som den første :?
Hvis far Edward er sort sølvgul umbrouse, kan det ændre noget på farverne ?
-
HamsterMiaah
Zobel ungen er bare almindelig Hb Zobel.malthesmor skrev:Syntes også at "zobel" ungen er mega mørk, er den så bare alm. zobel ?, eller hvad kaldes varianten ???Benjamin skrev:Da alle unger genetisk skal være aa er den første unge nødt til at være Hb Sølvsort, og det tror jeg også den sidste unge har stor chance for at være.
Sølv sort hmm den farve har jeg aldrig hørt om :?
Den sidste unge har overhoved ikke samme farve som den første :?
Hvis far Edward er sort sølvgul umbrouse, kan det ændre noget på farverne ?
Sølvsort er en kombination af Sølvgrå i dobbeltfaktor og sort for sølvgrå i enkeltfaktor kan ikke slå igennem på disse unger da de alle genetisk ER sorte.
Så derfor er begge forældre Sølvgrå moren i enkeltfaktor da det ikke kan ses på sort og faren ved jeg så ikke om er det i enkelt eller dobbeltfaktor.
Den sidste unge er mørkere og det er sandsynligvis fordi den ikke har noget bånd, hb kan også godt lysne farven på selve dyret.
Jeg er sikker på at den sidste unge er en Sølv-variant men den kan jo også være sølvsort umbrous så det kan skyldes den mørkere farve.
Hvis faren er en kombination af Sølvgrå gul sort og Umbrous så ændrer det kun det på ungerne at alle hunner skal være Tortie, og så ved du også hvorfor der er en Zobel unge det skyldes Umbrous genet og at begge forældre er bærere af Creme.
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
efter som begge ofrældre er aa - så skal ungen også være det....contraria skrev:jeg vil mene at den sidste er gul umbrouse.
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
at den zobel er så mørk kunne skyldes at den er UU og ikke bare Uu
morfar er zobel, så mor kan godt være sort umbrouse uden at det ses og dermed kan begge forældre give et U videre...
om den er sølv eller ej - hmm kommer an på øjenringens farve... og den kan jeg ikke se
morfar er zobel, så mor kan godt være sort umbrouse uden at det ses og dermed kan begge forældre give et U videre...
om den er sølv eller ej - hmm kommer an på øjenringens farve... og den kan jeg ikke se
Pia B
nu har jeg lige snakket med Hanne over msn
*mors far er Ba_ee ll U_
*mors mor Aa Ba_Ee ll
ergo er mor aa Ba_ Ee ll _u
Ergo kan mor IKKE skjule et sølvgen bag hendes sorte farve
så ingen af ungerne kan være SgSg!
ergo er den grå unge også stadig et mysterie!
*mors far er Ba_ee ll U_
*mors mor Aa Ba_Ee ll
ergo er mor aa Ba_ Ee ll _u
Ergo kan mor IKKE skjule et sølvgen bag hendes sorte farve
så ingen af ungerne kan være SgSg!
ergo er den grå unge også stadig et mysterie!
Pia B
kunne den grå unge være en sort sølv tortie? det er jo en hun og alle hunner bør være tortie med en gul far
altså en aa Sgsg Toto
sølv kan jo gøre tortiepletterne grå! og hvis hun er MEGET tortie, kan hun vel ende med at se helt grå ud?! :?
altså en aa Sgsg Toto
sølv kan jo gøre tortiepletterne grå! og hvis hun er MEGET tortie, kan hun vel ende med at se helt grå ud?! :?
Pia B
men mor er jo ikke tortie :? og gul farmand kan ikke lave en gul søn! :?
der ligger tortie 2 generationer ude på morens side - så måske... jeg sidder også og overvejer om morens tortie bare sidder på et enkelt hårstrå på en fod og gemmer sig :lol:
der ligger tortie 2 generationer ude på morens side - så måske... jeg sidder også og overvejer om morens tortie bare sidder på et enkelt hårstrå på en fod og gemmer sig :lol:
Pia B
-
malthesmor