Mamma Mia´s Kuld A, nye billeder FRE 26/12

Har du et født eller planlagt kuld, kan du her vise kuldet frem og fortælle mere om det.
Lisette

Indlæg af Lisette » 11. dec 2008 20:08

Årh den med plet på numsen ! :love4:

burrus

Indlæg af burrus » 11. dec 2008 20:23

umiddelbart vil jeg tro de to lyse er creme :wink:  ellers skulle farmand gemme enkeltfaktor sølvgrå og så er de offwhite...
men cremevariant - det er de :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

HamsterMiaah

Indlæg af HamsterMiaah » 11. dec 2008 20:38

burrus skrev:umiddelbart vil jeg tro de to lyse er creme :wink:  ellers skulle farmand gemme enkeltfaktor sølvgrå og så er de offwhite...
men cremevariant - det er de :wink:
Det er jeg helt enig med dig i, Pia - enten er de offwhite eller creme :D
Hvor er Anabella dog sød! :pinklove:
- HamsterMiaah. :D
ejer af blandet huskat på 2 år og Trøffel-hamsteren på snart 3 år :-)
Billede

liv

Indlæg af liv » 11. dec 2008 20:47

Lisette skrev:Årh den med plet på numsen ! :love4:
hehe det er tus :lol:  :lol:

Lisette

Indlæg af Lisette » 11. dec 2008 21:25

Så dejlig! :lol:  :heart:

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 11. dec 2008 22:08

liv skrev:
Lisette skrev:Årh den med plet på numsen ! :love4:
hehe det er tus :lol:  :lol:
Jeg skulle også lige til at skrive: Plet på numsen? I "princippet" har de alle plet på numsen. Hvis man bare kun kigger på numsen. Men det er nu grøn tusch.
Jeg tror Anabel ryger først, og har lige fra starten af at jeg har kunne se hendes tortie, har hun være lidt ynglings  :love4: Og jeg kan se her og på gnaverforum at folk er ved at falde mest for hende.
Jeg kan virkelig ikke finde ud af om jeg skal beholde en unge eller ej, og hvilken. Hvis jeg vil det skal jeg jo ligesom reservere den selv før andre gør. Hvis i forstår.  :wink:

Har lige haft dem alle oppe og sige til dem alle med deres navn. Det er ikke så nemt når de alle er næsten ens.  :scratch:

Og tak til Amanda og Pia, med nogle kyndige bud. I må endelig gerne blive ved indtil de bliver store og man rigtigt kan se det.  :kram:
Men der er vel størst sandsynlighed for de bliver creme?

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 13. dec 2008 22:10

Så er der igen nye billeder fra idag. De to lyse ser ud til at være hver deres farve, er spændt på hvad de bliver til.

Alle hanner ser stadig ud til at være hanner.  :lol:

liv

Indlæg af liv » 13. dec 2008 23:48

jeg tror den ene er hvidbåndet creme og den anden er off white :wink:  :lol: men stol ikke på mig!! :lol:

Ringling

Indlæg af Ringling » 13. dec 2008 23:49

Jeg tror at Liv har ret der  :wink:
Hilsen Lotte
Billede

liv

Indlæg af liv » 13. dec 2008 23:54

Ringling skrev:Jeg tror at Liv har ret der  :wink:
wee så er da da noget jeg har ret i!! :lol:  :lol:

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 13. dec 2008 23:59

Spændende, jeg aner det jo ikke. Jeg har altid haft virkelig svært ved at se forskel på creme og offwhite.

Det er også sjovt at se hvor stor forskel der egentlig er på deres størrelse, f.eks. på de to lyse. Den store Alfredo er også oftes ham der er på vej ud af reden. Jeg håber sandelig ikke der er nogen der ikke klarer den, de er jo alligevel rimelig gamle nu.
Det er generelt bare rigtig skægt når der er tre unger på vej ind og ud af det lille hul i huset og Honey samtidig prøver at skubbe dem alle sammen ind igen.  :lol: De kommer jo nok til at fare rundt over det hele om 3-4 dage, når de får øjne! Det bliver så spændende!  :klap:

laurashamster

Indlæg af laurashamster » 14. dec 2008 14:51

:love4:    Hvor er de nuser !  :hlaugh:
Hilsen Laura
Albert, Blacki, Daysi, Elvis & Flipper

Himmelbjerget:
CHIP du var bare den dejligste lille fyr. Jeg elskede dig højere en op til solen. Du var bare lyset for mig! Altid i mit hjerte<3

HamsterMiaah

Indlæg af HamsterMiaah » 14. dec 2008 18:40

liv skrev:jeg tror den ene er hvidbåndet creme og den anden er off white :wink:  :lol: men stol ikke på mig!! :lol:
Er fuldstændig enig med dig. :D
- HamsterMiaah. :D
ejer af blandet huskat på 2 år og Trøffel-hamsteren på snart 3 år :-)
Billede

Lykke

Indlæg af Lykke » 14. dec 2008 19:39

Hvad ved du om forældrenes gener?

Min første tanke var, at den ene af de to lyse var off-white, men jeg tror, det snyder. De ser nemlig begge to hvidbåndede ud.
Den ene ser ud som om den har lidt gråligt hoved og bagdel. Måske er der sølvgrå i forældrenes gener? (det kan jo ikke ses på sort i enkeltfaktor). Jeg ved ikke om billederne snyder, men jeg synes det ser lidt ud som om den kunne få kindtegninger (kalot oven på hovedet)?
Den anden ser ud som om den er lidt rødlig, evt. gullig, i hovedet, men mere grålig på bagdelen. Da den ikke har røde øjne, kan den ikke være cinnamon, men måske en lysere rødlig farve som rust eller kobber? Eller har den bare færre hår på hovedet?

Har du kunnet se om de er hanner eller hunner? (det kan jo også hjælpe ift. om de evt. kunne være gule/ tortie.

Men det er sikkert for tidligt at sige noget med sikkerhed.

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 14. dec 2008 23:16

Lykke skrev:Hvad ved du om forældrenes gener?

Min første tanke var, at den ene af de to lyse var off-white, men jeg tror, det snyder. De ser nemlig begge to hvidbåndede ud.
Den ene ser ud som om den har lidt gråligt hoved og bagdel. Måske er der sølvgrå i forældrenes gener? (det kan jo ikke ses på sort i enkeltfaktor). Jeg ved ikke om billederne snyder, men jeg synes det ser lidt ud som om den kunne få kindtegninger (kalot oven på hovedet)?
Den anden ser ud som om den er lidt rødlig, evt. gullig, i hovedet, men mere grålig på bagdelen. Da den ikke har røde øjne, kan den ikke være cinnamon, men måske en lysere rødlig farve som rust eller kobber? Eller har den bare færre hår på hovedet?

Har du kunnet se om de er hanner eller hunner? (det kan jo også hjælpe ift. om de evt. kunne være gule/ tortie.

Men det er sikkert for tidligt at sige noget med sikkerhed.
Kan man da ikke se hb på en off white?
På mine skærme gengiver den farven rigtig godt. Den der en mindst(alfonso) og indtil videre mørkest synes jeg er ret rødlig oven på hoved. men jeg ved ikke hvordan en creme unge ser ud. Det ser ud til de har lige veludviklet hår, Alfredo(lysest) er blot større end Alfonso. (begge hanner)

Hannibal ved jeg jo ikke hvad bærer på. Men honey gen kode er aa Bb Ba_ E_ Ll pp sasa sgsg Toto. Det er i hvert fald hvad der står på hendes stamtavle.
Synes generelt det er ret svært at se. Men jeg vil prøve at kigge efter kindtegninger. Det må blive imorgen, for har haft dem oppe idag. (Hvor der desuden var en der var blevet væk. Men den sad bare og gemte sig helt stille oppe i madskålen.  :lol: )

Hvad gør at den bliver off white? et sølvgrå gen?
Og hvad gør at den bliver kobber eller rust?
Kan den mørke(alfonso) bliver sort gul?

Besvar