Mamma Mia´s Kuld A, nye billeder FRE 26/12

Har du et født eller planlagt kuld, kan du her vise kuldet frem og fortælle mere om det.
Lykke

Indlæg af Lykke » 14. dec 2008 23:33

AnnaR skrev:
Lykke skrev:Hvad ved du om forældrenes gener?

Min første tanke var, at den ene af de to lyse var off-white, men jeg tror, det snyder. De ser nemlig begge to hvidbåndede ud.
Den ene ser ud som om den har lidt gråligt hoved og bagdel. Måske er der sølvgrå i forældrenes gener? (det kan jo ikke ses på sort i enkeltfaktor). Jeg ved ikke om billederne snyder, men jeg synes det ser lidt ud som om den kunne få kindtegninger (kalot oven på hovedet)?
Den anden ser ud som om den er lidt rødlig, evt. gullig, i hovedet, men mere grålig på bagdelen. Da den ikke har røde øjne, kan den ikke være cinnamon, men måske en lysere rødlig farve som rust eller kobber? Eller har den bare færre hår på hovedet?

Har du kunnet se om de er hanner eller hunner? (det kan jo også hjælpe ift. om de evt. kunne være gule/ tortie.

Men det er sikkert for tidligt at sige noget med sikkerhed.
Kan man da ikke se hb på en off white?
På mine skærme gengiver den farven rigtig godt. Den der en mindst(alfonso) og indtil videre mørkest synes jeg er ret rødlig oven på hoved. men jeg ved ikke hvordan en creme unge ser ud. Det ser ud til de har lige veludviklet hår, Alfredo(lysest) er blot større end Alfonso. (begge hanner)

Hannibal ved jeg jo ikke hvad bærer på. Men honey gen kode er aa Bb Ba_ E_ Ll pp sasa sgsg Toto. Det er i hvert fald hvad der står på hendes stamtavle.
Synes generelt det er ret svært at se. Men jeg vil prøve at kigge efter kindtegninger. Det må blive imorgen, for har haft dem oppe idag. (Hvor der desuden var en der var blevet væk. Men den sad bare og gemte sig helt stille oppe i madskålen.  :lol: )

Hvad gør at den bliver off white? et sølvgrå gen?
Og hvad gør at den bliver kobber eller rust?
Kan den mørke(alfonso) bliver sort gul?
Nu bevæger vi os derud, hvor jeg ikke længere har så mange erfaringer...
Jeg tror ikke, man kan se hvidbåndet på off-white fordi den ser ret hvid ud, men jeg ved det ikke. Jeg synes dog, at Alfredo ser mere grålig ud på billederne. Off-white er creme plus sølvgrå.

Jeg tror, at en sortgul ville have haft sort pigment, så det tror jeg ikke de er.

Når det er hanner, er der jo en mulighed for gul. Men jeg synes umiddelbart de ser mere grå og rødlige ud.

Rust er bb.
Kobber er tilsyneladende rødøjet: bb ee pp U_, så det bør det vel ikke være.

Creme bør ikke blive så rødlig tror jeg.

Vi må nok vente et par dage...

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 16. dec 2008 00:14

Så har jeg haft dem alle oppe idag og sige hej.
Update på de to lyse dreneg: Alfredo(størst og lysest) ser nu ud til at have mørke kanter på toppen af sine ører? Han ser en smule mere grå ud i det og kan skimte et bånd på ham efterhånden.
Alfonso(mindst og mørkest) ligner sig selv, ud over der kommer mere pels og båndet er blevet tydeligere. Han er stadig mørkere og mere rødlig
i pelsen.

Ha, alle 9 unger kunne være oppe i en madskål på én gang! Det var så skægt, der var numser der stak op alle vegne. Desværre ser det ud til mit meget lækre digitale spejlrefleks kamera er gået i stykker  :cry: , så der er ikke nogen billeder lige foreløbig. Jeg må låne min brors imorgen, han har nemlig et magen til.

De er nu 14 dage imorgen og jeg kan ikke forstå de er så små. Troede bare de ville være større. Der er efterhånden også lidt forskel på den mindste og den største. Der er ikke nogen der har åbnet øjne endnu.

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 16. dec 2008 23:20

Så er der nye billeder, ungerne er nu 14 dage gamle. Det ser ikke ud til mit kamera er gået i stykker alligevel.  :D

liv

Indlæg af liv » 16. dec 2008 23:31

NUUUUURH!!! :love:  :love:  :love:  :love: glæder mig til de forhåbentligt åbner øjnene op :D  :D

Desiree

Indlæg af Desiree » 17. dec 2008 00:33

Er Alfredo og Alfonso så lyse i 'virkeligheden, eller er det bare min skærm der snyder? Den ene ser helt hvid ud, den anden som om den har en hvid rumpe.
Hvis min skærm ikke snyder synes jeg du skulle overveje creme skimmel også. Måske har jeg misset noget da jeg lige har skimmet tråden. Men eftersom farmand er hb, er skimmel en mulighed.
De er ellers fine  :D
mvh Desiree

burrus

Indlæg af burrus » 17. dec 2008 06:52

hmm alfredo ligner i hvert fald offwhite - uden tvivl... nu har keg langt om længe fået kalibreret min skærm (tak til nogle foto-nørder på et foto-forum :lol: ) og synes bestemt den ligner en offwhite...

alfonso - tja den lyse rumpe - han ser creme ud i hovedet.... har selv haft sådan en creme unge, hvor farven på røven kom meget sent... Hun havde et enormt bredt bånd - mistænker hende for at være DF hb creme - ved ikke om det kunne være muligt her ogs med alfonso? ellers har han vel bare et knap så pænt, meget bredt bånd....
med den farve som er ved at komme på bagenden ville jeg klart sige creme - for han er lys creme-farvet på bagenden og helt creme-farvet på hovedet... de lyse øre ville også være en god indikator på at han er df hb... :wink: (men farven på ørene kan så nå at komme endnu!)

men da begge forældre er hb kunen jeg godt fristes til at tro at flere af de meget brede og "dårligere" bånd skyldes dobbeltfaktor hb...
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 17. dec 2008 12:19

Så den kan godt passe med at Alfredo som er off white får en mørk kant på ørene?
Umiddelbart ser det ud for mig som om deres bånd bare er dårlig og deres numser er lidt "grimme". Men det kan godt være farven bare kommer senere som de siger Pia.

Jeg tror næppe at faren er skimmel, det kan jeg slet ikke forestille mig, han ligner ikke skimmel selvom han er HB, og ingen af hans søskende var det.

De er nu 15 dage, og ingen har åbnet øjnene endnu. Jeg tænker meget på at de er nogle små langsomt udviklede skravl.  :(
Synes bare de burde være meget større.

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 17. dec 2008 12:29

AnnaR skrev:De er nu 15 dage, og ingen har åbnet øjnene endnu. Jeg tænker meget på at de er nogle små langsomt udviklede skravl.  :(
De åbner øjnene når de er 16-17 dage og derfra så vokser de sindsygt hurtigt. ingen grund til at være bange det skal nok blive store og fine (:

liv

Indlæg af liv » 17. dec 2008 12:32

Hopiw skrev:
AnnaR skrev:De er nu 15 dage, og ingen har åbnet øjnene endnu. Jeg tænker meget på at de er nogle små langsomt udviklede skravl.  :(
De åbner øjnene når de er 16-17 dage og derfra så vokser de sindsygt hurtigt. ingen grund til at være bange det skal nok blive store og fine (:
jeg er enig! det er vist dværgene der åbner øjnene tidligere :wink:

Lykke

Indlæg af Lykke » 17. dec 2008 13:01

AnnaR skrev:Så den kan godt passe med at Alfredo som er off white får en mørk kant på ørene?
Umiddelbart ser det ud for mig som om deres bånd bare er dårlig og deres numser er lidt "grimme". Men det kan godt være farven bare kommer senere som de siger Pia.

Jeg tror næppe at faren er skimmel, det kan jeg slet ikke forestille mig, han ligner ikke skimmel selvom han er HB, og ingen af hans søskende var det.

De er nu 15 dage, og ingen har åbnet øjnene endnu. Jeg tænker meget på at de er nogle små langsomt udviklede skravl.  :(
Ja, hvis han er off-white passer det fint med en mørk kant på ørerne. Det er jo nok det han er - jeg synes bare stadig han ser mere grålig ud på billedet end mine off-white.

Creme passer nok også til den anden.

De udvikler sig nok lidt forskelligt - mine to guldhamster-kuld var begyndt at få øjne på 14. dagen.

burrus

Indlæg af burrus » 17. dec 2008 14:28

offwhite passer meget fint - så er det bare lige med at finde ud af hvem af dem forældrene der er sølv :lol:  det kan ikke ses på faren da han ersort og jeg er en hat til at se om de er "alm" dove eller om det er silverdove, så jeg kan ikke se om det er moren...  :lol:  :oops:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Desiree

Indlæg af Desiree » 17. dec 2008 14:35

Moren er ikke sølvdove.
Skimmel ses som hvidbuget på en sort, og man kan ikke se hvidbuget på en hb.
mvh Desiree

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 17. dec 2008 16:25

Det er rigtigt, Honey er ikke sølvdove.

Nu er der nogle af dem der har åbnet øjnene! De er bare så søde!!!

liv

Indlæg af liv » 17. dec 2008 16:28

AnnaR skrev:Det er rigtigt, Honey er ikke sølvdove.

Nu er der nogle af dem der har åbnet øjnene! De er bare så søde!!!
nååååååååårh!!!!!!!!!!!!! :love:  :love:  :love:  :love:  :love:  :love:  :love: billeder

Ringling

Indlæg af Ringling » 17. dec 2008 17:25

Mine åbnede deres øjne på 14. dagen  8-)
Hilsen Lotte
Billede

Besvar