Illinium's B-kuld. Flourit's det første. Update 27/3

Har du et født eller planlagt kuld, kan du her vise kuldet frem og fortælle mere om det.
Loan

Illinium's B-kuld. Flourit's det første. Update 27/3

Indlæg af Loan » 9. mar 2009 15:45

Så er årets første kuld, for mit vedkommende på vej. Flourit nærmer sig dagen hvorpå ungerne vil se dagens lys, og vidst også på tide. Hendes stakkels mave kan umuligt klare ret meget mere.

Mor: Flourit. Korthåret Hvidbåndet Gylden, hvad hun ellers bære på ved jeg ikke.
Far: Coda. Korthåret Hvidbåndet Zobel, ligeså ved jeg heller ikke hvad han ellers bærer på.

Begge er de ualmindelige kælne, og søde, for ikke at glemme nysgerrige. Alt der dufter godt, kan tiltrække på miles omkreds, den mindste lyd kan få hovederne til at titte frem i savsmuldet. Så mon ikke ungerne kan blive lige sådan, håber det.

Fra parring:
Billede

Og nu:
Billede
Billede

Hvor mange tror i der kommer?
Senest rettet af Loan 27. mar 2009 17:55, rettet i alt 1 gang.
Hilsen
Loan Vejby

Snowball

Indlæg af Snowball » 9. mar 2009 16:43

Heey,,
Ser da godt ud hehe..

10 unger !!!  :lol:

Æda

Indlæg af Æda » 9. mar 2009 16:51

Hold da op en prop!!  :shock:  gætter på 11 rejer!  :D
Hilsen Ida <3

Loan

Indlæg af Loan » 9. mar 2009 16:57

Æda skrev:Hold da op en prop!!  :shock:  gætter på 11 rejer!  :D
Ja tak, synes jeg virkelig også, hvis man tager i betraktning at hun faktisk er relativ tynd i forvejen er hun en kæmpe prop!
Hilsen
Loan Vejby

Vimse

Indlæg af Vimse » 9. mar 2009 16:59

ja hun er godt stor! gætter på 9 eller måske 12  :)
KH. Kathrine

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 9. mar 2009 18:07

Hold op hvor er hun gigantisk, hvornår brister ballonen ?
Jeg plejer at gætte på 12, men hold op hvor er hun bare stor, ingen af mine som har fået 12 unger har været såå store,så gætter på 15 små guldbamser  :wink: .

Loan

Indlæg af Loan » 9. mar 2009 18:11

malthesmor skrev:Hold op hvor er hun gigantisk, hvornår brister ballonen ?
Jeg plejer at gætte på 12, men hold op hvor er hun bare stor, ingen af mine som har fået 12 unger har været såå store,så gætter på 15 små guldbamser  :wink: .
15!!!
Ih du godeste! Hun blev parret d. 22 så imorgen, men sådan som hun slikker sig, graver sig ned og ikke vil røres på bagkroppen tror jeg godt de kunne komme i nat.

Jeg håber det hvertfald for er ved at gå til af spænding! Og hyperaktivitet xD
Hilsen
Loan Vejby

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 9. mar 2009 18:15

10-12 stykker. :)
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Loan

Indlæg af Loan » 9. mar 2009 18:25

Benjamin du virker en hel del klogere sådan med hamster/farver/genetik end jeg nogensinde vil blive.

Har du noget bud på hvad der kunne komme?
Mor er fra dyrehandleren og havde to søskende der var HB Gylden som Flourit selv er. Og ved kun at Coda er HB Zobel, hvad han ellers skjuler ved jeg ikke.

Og os til jer andre, hvad tror I der kan dukke op?
Hilsen
Loan Vejby

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 9. mar 2009 18:38

Rubin skrev:Benjamin du virker en hel del klogere sådan med hamster/farver/genetik end jeg nogensinde vil blive.

Mor er fra dyrehandleren og havde to søskende der var HB Gylden som Flourit selv er. Og ved kun at Coda er HB Zobel, hvad han ellers skjuler ved jeg ikke.

Det er jo svært at sige når man ikke kender til alle deres skjulte recessive gener.

Han (Ba_ ee U_) + hun (A_ Ba_) = 100% Gyldne unger og 50% Umbrous gyldne teoretisk set.

Hvis den ene eller begge forældre er dobbeltfaktor hvidbåndet BaBa så bliver alle unger hvidbåndet, Hvis de begge er hvidbåndet i enkeltfaktor Baba bliver ca. 75% Hvidbåndet teoretisk set.

Men vi ved jo ikke om de bærer nogle sjove gener for hvis de nu begge bærer sådan nogle sjove gener som sort Aa Cinnamon Pp og hvis hunnen bærer Creme Ee, som vi ikke kan se på deres udseende så åbner det jo for en masse muligheder.

Men når din hun er fra en dyrehandler så er der nok rimelige chancer for at den er Ee da det gen er så udbredt som det er og bærer hun Creme Ee så vil der også være mulighed for Creme og Zobel unger men det er ingen garanti da vi ikke kan se ud fra dyrets udseende hvilke gener det bærer på.

Men hvis vi antager at de ikke har nogen skjulte recessive gener så får du gyldne og gyldne Umbrous unger, og så er der chance for at nogen eller måske alle bliver Hvidbåndet.

Så man må sige at der er plads til overraskelser, og efter dette kuld vil det nok være muligt at fastslå mere præcist hvilke skjulte gener forældrene bærer. :)
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Loan

Indlæg af Loan » 9. mar 2009 18:42

Benjamin skrev:
Rubin skrev:Benjamin du virker en hel del klogere sådan med hamster/farver/genetik end jeg nogensinde vil blive.

Det er jo svært at sige når man ikke kender til alle deres skjulte recessive gener.

Han (Ba_ ee U_) + hun (A_ Ba_) = 100% Gyldne unger og 50% Umbrous gyldne teoretisk set.

Hvis den ene eller begge forældre er dobbeltfaktor hvidbåndet BaBa så bliver alle unger hvidbåndet, Hvis de begge er hvidbåndet i enkeltfaktor Baba bliver ca. 75% Hvidbåndet teoretisk set.

Men vi ved jo ikke om de bærer nogle sjove gener for hvis de nu begge bærer sådan nogle sjove gener som sort Aa Cinnamon Pp og hvis hunnen bærer Creme Ee, som vi ikke kan se på deres udseende så åbner det jo for en masse muligheder.

Men når din hun er fra en dyrehandler så er der nok rimelige chancer for at den er Ee da det gen er så udbredt som det er og bærer hun Creme Ee så vil der også være mulighed for Creme og Zobel unger men det er ingen garanti da vi ikke kan se ud fra dyrets udseende hvilke gener det bærer på.

Men hvis vi antager at de ikke har nogen skjulte recessive gener så får du gyldne og gyldne Umbrous unger, og så er der chance for at nogen eller måske alle bliver Hvidbåndet.

Så man må sige at der er plads til overraskelser, og efter dette kuld vil det nok være muligt at fastslå mere præcist hvilke skjulte gener forældrene bærer. :)
Kan jo næsten slå flik flak når du skriver sådan! Bliver da blot endnu mere spændt og sådan som hun, som Hanne skrev så smukt; "Barsels gymnastik he he" frem og tilbage i sit bur, må det da være snart!

(Strækker det ene ben frem, og så det andet ben frem, og så det ene ben frem osv..)
Hilsen
Loan Vejby

Ringling

Indlæg af Ringling » 9. mar 2009 19:10

Hold da helt op - hun er godt nok ved at sprænge  :lol:
Gætter på 13 stk!  :D
Hilsen Lotte
Billede

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 9. mar 2009 19:41

jeg siger 12 stk's
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 9. mar 2009 20:21

Nøjj, hun er stor!!!  :shock:  Mindst 12 unger må der da være.  :D

Loan

Indlæg af Loan » 9. mar 2009 20:34

Krydser fingre, håber sådan hun føder i nat, klare ikke en dag mere som idag, har været så hyper :D

Hun slikker sin rumpe, vil ikke rigtig stryges ned af ryggen/rumpen, har været lidt sådan, 'rør ikke min rede' agtig. Så mon ikke hun er ved at nærme sig?
Hilsen
Loan Vejby

Besvar