Luke'n'Lilje-kuldet - nu med video af ungerne :D

Har du et født eller planlagt kuld, kan du her vise kuldet frem og fortælle mere om det.
HamsterMiaah

Luke'n'Lilje-kuldet - nu med video af ungerne :D

Indlæg af HamsterMiaah » 19. maj 2009 09:39

Hej alle :D

Som I nok ved er mine 2 hamstere parret, og det er rigtig tydeligt på Lilje at hun snart skal føde.
Snart = på fredag, den 22. maj og jeg glæder mig utrolig meget til at få mit allerførste hamsterkuld :D

Indtil videre tuller Lilje bare lidt rastløst rundt, sover meget, og graver huller forskellige steder i buret :D Hendes dievorter er desuden også vokset :D

Har taget et par billeder (sorry man kan se tremmerne, men vil give Lilje fred så tager hende ikke op, og man kan sagtens se hende) :D
Desværre har jeg ikke mulighed om at informere jer herinde om fødslen samme dag hun føder :?  Men jeg kan informere jer om hvordan det er forløbet, senest lørdag eller søndag :D

------------------------------------OM KULDET---------------------------
Far: Goldies Albert "Luke"           Mor: Bluebells Lilje Vanille
Langhåret sort umbrouse          Korthåret hvidbåndet offwhite

Af typer kan der komme: langhåret, korthåret, hvidbåndet :D
Af farver kan der komme:
sølv (Sg)
Sort (aa)
zobel
sølvzobel
Overaskelser:
Creme (ee) - kræver at Luke også er Ee
Cinnamon/Rø (pp) - kræver at lilje er Pp

Nå, men nu til gættekonkurrencen: Hvor mange unger tror du der kommer? :D
Vedhæftede filer
IMG_1594.JPG
"Hej madmor! Vil du nu ta' billeder af mig igen...? Jamen jeg veeed godt jeg er så smuk!" ;)
IMG_1594.JPG (85.84 KiB) Vist 4873 gange
IMG_1597.JPG
"Se lige den her store bule! Jeg kan næsten ikke engang stå på to ben for at hilse på min madmor Mia! *tsk tsk*"
IMG_1597.JPG (78.17 KiB) Vist 4874 gange
IMG_1598.JPG
"Min madmor Mia tror at det er her jeg skal føde ungerne, da jeg har gået og gravet i flere dage her... men hun ved det ikke, for det skal da være en overraskelse!" ;)
IMG_1598.JPG (69.97 KiB) Vist 4875 gange
IMG_1599.JPG
På dette billede ses også lidt af den store bule :D
IMG_1599.JPG (78.28 KiB) Vist 4876 gange
IMG_1600.JPG
"Nu må du altså ikke tage flere! Jeg er træt og vil ind og hvile mig, hvis jeg kan! *mase mase*
På dette billede er der INGEN tvivl om at Lilje er med rogn, se den store tennisbold på maven! :D
IMG_1600.JPG (76.01 KiB) Vist 4877 gange
Senest rettet af HamsterMiaah 3. jun 2009 18:23, rettet i alt 2 gange.
- HamsterMiaah. :D
ejer af blandet huskat på 2 år og Trøffel-hamsteren på snart 3 år :-)
Billede

Kenneth TS

Indlæg af Kenneth TS » 19. maj 2009 10:02

Ja, hun fylder jo ret godt... hehe...

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 19. maj 2009 11:17

for at du kan lave en Zobel og en sølvzobel kræver det Creme da begge farver er varianter der indeholder creme. :)
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

HamsterMiaah

Indlæg af HamsterMiaah » 19. maj 2009 11:52

Benjamin skrev:for at du kan lave en Zobel og en sølvzobel kræver det Creme da begge farver er varianter der indeholder creme. :)
Gør det? :scratch: Det der med farver har jeg nemlig kopieret fra ét af mine andre emner, hvor jeg spurgte hvilke farver der kunne komme ud af de to ;)
Billede

Meddie

Indlæg af Meddie » 19. maj 2009 14:23

Hun er så smuk, hende Lilje :love:
Jeg gætter på 8 unger :D
~ Mvh. Mette og Clean

tesse-stribe

Indlæg af tesse-stribe » 19. maj 2009 14:34

Pænt buttet - jeg siger 11 unger. :thumb:

liv

Indlæg af liv » 19. maj 2009 15:15

9 unger er mit gæt!  :D hun  er bare smuuk!! :pinklove:  :pinklove:

Ringling

Indlæg af Ringling » 19. maj 2009 18:11

Spændende!!
Gætter på 10 stk  :D
Hilsen Lotte
Billede

HamsterMiaah

Indlæg af HamsterMiaah » 19. maj 2009 20:54

Jaah, hun er nemlig rigtig smuk! :D
Håber også lidt på at hun får højst 10 unger, da det jo er mit første kuld og jeg ønsker at alle er store, sunde og raske :D Men hvis der kommer 10 er der selvfølgelig intet problem - så længe de er sunde og raske :D
Billede

HamsterMiaah

Indlæg af HamsterMiaah » 19. maj 2009 20:55

Dog har jeg kørt at kuldstørrelse går i gener fra forældrene.. er det rigtigt?
For hvis det er så kommer der ihvertfald ikke mange, da Luke er født i et kuld på 5 unger, og Lilje er født i et kuld på 7 unger :D
Billede

Ringling

Indlæg af Ringling » 19. maj 2009 21:57

HamsterMiaah skrev:Dog har jeg kørt at kuldstørrelse går i gener fra forældrene.. er det rigtigt?
For hvis det er så kommer der ihvertfald ikke mange, da Luke er født i et kuld på 5 unger, og Lilje er født i et kuld på 7 unger :D
Ja det kan sagtens have noget at sige.
Men det er også bedst hvis kuldet er mindre, da der er bedre chance for at alle ungerne klarer den.

I mit første kuld fik jeg jo 10 og kun 7 klarede den.

Men de var faktisk kun 6 i 2. kuld (Liljes kuld) - og der klarede alle den (Pinje lige med nød og næppe)  :D
Hilsen Lotte
Billede

HamsterMiaah

Indlæg af HamsterMiaah » 19. maj 2009 22:07

Ringling skrev:
HamsterMiaah skrev:Dog har jeg kørt at kuldstørrelse går i gener fra forældrene.. er det rigtigt?
Ja det kan sagtens have noget at sige.
Men det er også bedst hvis kuldet er mindre, da der er bedre chance for at alle ungerne klarer den.

I mit første kuld fik jeg jo 10 og kun 7 klarede den.

Men de var faktisk kun 6 i 2. kuld (Liljes kuld) - og der klarede alle den (Pinje lige med nød og næppe)  :D
Var der 6! Jeg er godtnok dårlig til at huske så :oops:
Men det blir' spændene at Lilje blir mor syntes jeg :D
Billede

HamsterMiaah

Indlæg af HamsterMiaah » 21. maj 2009 10:30

Så er det i morgen Lilje har termin :D :D :D
Kan se ungerne sparke i maven på hende, så ved indtil videre at der ihvertfald ér noget levende derinde 8-)  :lol:
Havde også en underlig drøm i nat - om at Lilje fødte 10 unger, og tror måske det kan have været en slags deja vú, så nu gætter jeg også på at der kommer 10 unger 8-)
Billede

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 21. maj 2009 13:25

9 stk. tror jeg. Hvor er hun fin og rund.  :wink:

HamsterMiaah

Indlæg af HamsterMiaah » 24. maj 2009 14:20

Hej alle :D

Uha, nu kan jeg med et kæmpe smil på læben meddele at.... LILJE HAR FØDT!!!!!!!! :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Hun fødte ganske rigtig d. 22. maj... men! har hørt om mange herinde hvis hamster fødte om aftenen/natten, og læst at det var sjældent at hun fødte på andre tidspunkter af dagen... men så ER Lilje bare en sjælden én, for hun fødte højlys morgen :D Vågnede ved at høre en underlig lyd, og fandt så ud af at fødslen var gået i gang... kom ind efter at have spist morgenmad, 20 minutter over 10 om morgenen, og så hørte jeg en masse dejlige små pibelyde, og vidste ungerne var kommet! :love4:
Jeg lyste forsigtigt ind i reden, og kunne skimte 4 flotte unger :D
Dog besluttede mig om min mor samme aften, lige at tage huset op og tælle, og se om nogen var døde...
Og da kan man da sige jeg fik det største chok i mit liv; for der var ihvertfald ikke kun 4 :shock:  der var en HEL KLYNGE af små bitte lyserøde sprællende unger... jeg talte i hast............................................
og åbenbart har Gud gjort mig synsk eller noget lign. for mig og Ringling havde ret: 10 flotte unger :D og INGEN døde, da der ikke var blod i buret!

I dag kiggede jeg så til dem igen, og sørme om heldet ikke var med mig; ALLE 10 ER DER HELSKINDET ENDNU :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Kiggede også lige ekstra, og kan fortælle at de 10 unger alle er sortøjet - og rigtig smukke :D :D :D Og Lilje er en super god hamstermor :D :D :D

Desværre er det ikke gået godt med at få ordentlige billeder, har kun 3 indtil videre, og gruppebilledet er ikke til at råbe hurra over (hvordan kan I andre tage billeder hvor de ligger helt stille?! Mine spjætter som en hel sæk lopper! :lol: ) Så I skal da ikke snydes for billeder :D
Vedhæftede filer
Ungerne på fødselsdagen 22. maj..JPG
Dette er gruppebilledet (: Her kan man se at 2 af dem er sortøjet, fandt så senere ud af at det er de alle 10 :D
Ungerne på fødselsdagen 22. maj..JPG (52.34 KiB) Vist 4756 gange
Glimt af unger - dag 1.JPG
Dette billede er fra i går af, hvor man kan se lidt af 3 unger :D
Glimt af unger - dag 1.JPG (45.62 KiB) Vist 4758 gange
Første glimt af en unge.JPG
Dette var det første glimt jeg fik af en uge, derfor meget specielt billede(;
Første glimt af en unge.JPG (77.88 KiB) Vist 4759 gange

Besvar