Hunnen:
Biil's Kali:
Farve: Langhåret Sølvgrå Umbrouse
Genkode: Aa Ee ll P_ Sgsg U_
Far: Illiniums Zeltic - Langhåret Offwhite Satin - _a B_ ee Ll Sasa Sgsg Pp
Farfar: Kastaniens Topas - Dove Korthåret
Farmor: Kastaniens Malakit - Langhåret Offwhite Satin
Oldefar: Kastaniens Sonny
Oldemor: Kastaniens Lykke (Efter Kast. Malik og Whitney)
Mor: Malthes Snefnug
Morfar: S-C-J's Edward
Mormor: Jasmin
ydeligere stamtavle kan jeg ikke opsnuse mig til på nettet, men så snart jeg får DHF'en fra Anette vil jeg få skrevet det på min hjemmeside og linket herind til
Billeder af Kali kan ses i denne tråd: http://www.hamsterland.dk/forum/viewtop ... highlight=
Hun er ganske enkelt verdens mest omgængelig hun jeg nogensinde har mødt! Hun er faldet til på rekord tid, nysgerrig, opmærksom, rolig og SÅ glad for mennesker.
Hun har allerede en rigtig god størrelse på knap 140 g, så hun ender nok omkring de 150-160 når hun er helt færdig udvokset.. Hendes pels er ikke den længste, men den er blød og fin og rigtig lækker

Er SÅ spændt på at se hvad hun kan lave af baby'er - hun er virkelig fin selv!
Hannen jeg har i tænkt mig sku være faren:
Mahonias Constantine
Farve: Langhåret Sølvgrå Umbrouse
Genkode: Aa Ee ll Rx_ SgSg Uu
Far: Kolarängens Oliver Twist - Aa Ee ll Rxrx Sgsg Uu
Mor: DK Nadezhda's Duffy - Aa Ee ll Sgsg Toto
Billeder og stamtavle kan ses her:
http://dk-nadezhda.dk/Hamster/Syrisk/Constantine.html
Cons er min lille yndling - med tryk på lille desværre... han vejer stabilt mellem 110 og 115, men hans type er så fantastisk i mine øjne! Jeg overvejer ham kun i avl med Kali, fordi hun tegner til at få en rigtig god størrelse. Hans temperament er gennemgående i linjen! Han er et kryds mellem min yndlingslinje med min gamle James i stamtavlen, der er Audrey, som var helt speciel, dejlige Zita gemmer sig også i stamtavlen - og så er der den svenske side med min tidligere Olliver Twist, som også var noget helt særligt i temperamentet!
Han er en perfekt klon ud af disse linjer og har virkelig et fantastisk temperament :D
Hans pels er helt ufattelig - som en pudderkvast

Resultat mellem de to:
De vil alle blive uden aftegninger og alle langhårede
Det forventes at det bliver et rent agouti kuld:
50% DF Sølvgrå - 50% EF Sølvgrå
25% uden umbrouse, 50% EF Umbrouse, 25% DF umbrouse
Disse er "sikre" ting der kan dukke op...
Så er der de mere spændende resultater der KAN komme hvis de bærer fælles gener for sort og creme:
Sortsølv + sølvsort
offwhite i EF & DF sølv
Silverzobel i EF & DF Sølv og EF+DF Umbrouse
Ringe mulighed for brunøret varianter, men det ligger længere ude på begge sider...
temperamentet forventes helt i top - og størrelsen burde være ganske god med Kali som mor :D
Personligt synes jeg selv det er en meget spændende gensammensætning når man kigger på stamtavlen (skal nok arbejde på at lave en stamtavle på kuldet så man kan se det samlet på min hjemmeside)
parringen vil først blive til Marts/April, hvor de vil blive sat sammen, og transport rundt om i landet er normalt ikke et problem, og jeg skal da sikkert også over besøge bror, svigerinde og nevø'en i Kbh til foråret/sommeren en gang

ved interesse for kuldet - skriv en pb eller mail (mail@dk-nadezhda.dk) eller fang på mig på msn (msn@dk-nadezhda.dk)
Der kan ikke reserveres en unge blot ved at skrive i tråden her!