Rent Sølvkuld - Guldhamsterkuld født 7/3-2010

Har du et født eller planlagt kuld, kan du her vise kuldet frem og fortælle mere om det.
burrus

Rent Sølvkuld - Guldhamsterkuld født 7/3-2010

Indlæg af burrus » 9. feb 2010 05:42

Synes lige jeg vil få annonceret mit "næste" guldhamster kuld også, nu hvor jeg har bestemt mig for at lave det alligevel.

Hunnen:
Biil's Kali:
Farve: Langhåret Sølvgrå Umbrouse
Genkode: Aa Ee ll P_ Sgsg U_
Far: Illiniums Zeltic - Langhåret Offwhite Satin - _a B_ ee Ll Sasa Sgsg Pp
    Farfar: Kastaniens Topas - Dove Korthåret
    Farmor: Kastaniens Malakit - Langhåret Offwhite Satin
              Oldefar: Kastaniens Sonny
              Oldemor: Kastaniens Lykke (Efter Kast. Malik og Whitney)

Mor: Malthes Snefnug
     Morfar: S-C-J's Edward
     Mormor: Jasmin  

ydeligere stamtavle kan jeg ikke opsnuse mig til på nettet, men så snart jeg får DHF'en fra Anette vil jeg få skrevet det på min hjemmeside og linket herind til
Billeder af Kali kan ses i denne tråd: http://www.hamsterland.dk/forum/viewtop ... highlight=

Hun er ganske enkelt verdens mest omgængelig hun jeg nogensinde har mødt! Hun er faldet til på rekord tid, nysgerrig, opmærksom, rolig og SÅ glad for mennesker.
Hun har allerede en rigtig god størrelse på knap 140 g, så hun ender nok omkring de 150-160 når hun er helt færdig udvokset.. Hendes pels er ikke den længste, men den er blød og fin og rigtig lækker :D Hun har den smukkeste umbrouse effekt i pelsen - kindtegninger og hætte er så fine og helt dyb koksgrå...
Er SÅ spændt på at se hvad hun kan lave af baby'er - hun er virkelig fin selv!

Hannen jeg har i tænkt mig sku være faren:
Mahonias Constantine
Farve: Langhåret Sølvgrå Umbrouse
Genkode: Aa Ee ll Rx_ SgSg Uu
Far: Kolarängens Oliver Twist - Aa Ee ll Rxrx Sgsg Uu
Mor: DK Nadezhda's Duffy - Aa Ee ll Sgsg Toto
Billeder og stamtavle kan ses her:
http://dk-nadezhda.dk/Hamster/Syrisk/Constantine.html

Cons er min lille yndling - med tryk på lille desværre... han vejer stabilt mellem 110 og 115, men hans type er så fantastisk i mine øjne! Jeg overvejer ham kun i avl med Kali, fordi hun tegner til at få en rigtig god størrelse. Hans temperament er gennemgående i linjen! Han er et kryds mellem min yndlingslinje med min gamle James i stamtavlen, der er Audrey, som var helt speciel, dejlige Zita gemmer sig også i stamtavlen - og så er der den svenske side med min tidligere Olliver Twist, som også var noget helt særligt i temperamentet!
Han er en perfekt klon ud af disse linjer og har virkelig et fantastisk temperament  :D  
Hans pels er helt ufattelig - som en pudderkvast :D  blød og fin og fyldig - SÅ lækker!  lidt lige som en vattot lige dyppet i lidt aske :lol:

Resultat mellem de to:
De vil alle blive uden aftegninger og alle langhårede
Det forventes at det bliver et rent agouti kuld:
50% DF Sølvgrå - 50% EF Sølvgrå
25% uden umbrouse, 50% EF Umbrouse, 25% DF umbrouse
Disse er "sikre" ting der kan dukke op...

Så er der de mere spændende resultater der KAN komme hvis de bærer fælles gener for sort og creme:
Sortsølv + sølvsort
offwhite i  EF & DF sølv
Silverzobel i EF & DF Sølv og EF+DF Umbrouse
Ringe mulighed for brunøret varianter, men det ligger længere ude på begge sider...

temperamentet forventes helt i top - og størrelsen burde være ganske god med Kali som mor  :D  

Personligt synes jeg selv det er en meget spændende gensammensætning når man kigger på stamtavlen (skal nok arbejde på at lave en stamtavle på kuldet så man kan se det samlet på min hjemmeside)

parringen vil først blive til Marts/April, hvor de vil blive sat sammen, og transport rundt om i landet er normalt ikke et problem, og jeg skal da sikkert også over besøge bror, svigerinde og nevø'en i Kbh til foråret/sommeren en gang :D

ved interesse for kuldet - skriv en pb eller mail (mail@dk-nadezhda.dk) eller fang på mig på msn (msn@dk-nadezhda.dk)
Der kan ikke reserveres en unge blot ved at skrive i tråden her! :wink:
Senest rettet af burrus 7. mar 2010 14:36, rettet i alt 2 gange.
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

burrus

Indlæg af burrus » 10. feb 2010 23:00

Da Constantine op mod sin fødselsdag allerede nu er begyndt at virke lidt "gammel i betrækket" vælger jeg at begynde parring allerede fra 15. marts (Kalis brunst skal jo også lige passe ind.)

Jeg forbeholder mig derfor 100% retten til at vælge selv først mellem ungerne, idet jeg gerne vil have en efterkommer af Constantine.
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Christina S.R.

Indlæg af Christina S.R. » 14. feb 2010 13:19

Og så er jeg så heldig at være nummer to, ikke?
Glæder mig helt vildt - går allerede og tænker navne  :wink:
Knus Christina
Ejer af hamstrene Sif og Silvara & cairn terrieren Kayleigh. Har tidligere haft hamsteren Nefertiti (Nef) og dværghamsteren Maximilian (Max). Se mine hamstre på http://www.greenlilyrabbit.dk/hamstere.html

burrus

Indlæg af burrus » 14. feb 2010 13:51

Christina S.R. skrev:Og så er jeg så heldig at være nummer to, ikke?
Glæder mig helt vildt - går allerede og tænker navne  :wink:
lige præcis :wink:
Pia B

Christina S.R.

Indlæg af Christina S.R. » 14. feb 2010 14:02

Ud fra de beskrivelser af forældre, du er kommet med, regner jeg altså med at få den perfekte hamster - ikke for at lægge pres på dig eller hamserne  :wink:  :lol:
Knus Christina
Ejer af hamstrene Sif og Silvara & cairn terrieren Kayleigh. Har tidligere haft hamsteren Nefertiti (Nef) og dværghamsteren Maximilian (Max). Se mine hamstre på http://www.greenlilyrabbit.dk/hamstere.html

burrus

Indlæg af burrus » 14. feb 2010 14:19

jamen jeg har skam også selv meget høje forventninger til ungerne i dette kuld  :wink:
Pia B

burrus

Indlæg af burrus » 16. feb 2010 12:47

Pga Constantine og min skoleplan frem i foråret, har jeg valgt at rykke parringen frem.
Kali vil blive parret så snart jeg finder hende i brunst.   :wink:
Pia B

burrus

Indlæg af burrus » 16. feb 2010 19:14

Jeg har valgt at skifte navne tema - ganske enkelt pga. det "ringe" udvalg i det første tema jeg havde valgt...
Det vil blive navngivet ud fra temaet "fransk"/Frankrig....  :)
Pia B

construxi

Indlæg af construxi » 16. feb 2010 22:43

øhhh undskyld jeg spørger men hvad var det første tema?
Billede

burrus

Indlæg af burrus » 17. feb 2010 02:46

construxi skrev:øhhh undskyld jeg spørger men hvad var det første tema?
første tema var sølv - hvilket er totalt irrelevant nu  :wink:  

Eftersom der kun var en reservation på kuldet indtil nu, "tillader" jeg mig at sikfte temaet, og håber ikke det generer Christine at jeg vælger et andet tema med flere navne-valgmuligheder (det eneste sted temaet var skrevet før, var på min hjemmeside)
Pia B

construxi

Indlæg af construxi » 17. feb 2010 13:53

burrus skrev: første tema var sølv - hvilket er totalt irrelevant nu  :wink:  

Eftersom der kun var en reservation på kuldet indtil nu, "tillader" jeg mig at sikfte temaet, og håber ikke det generer Christine at jeg vælger et andet tema med flere navne-valgmuligheder (det eneste sted temaet var skrevet før, var på min hjemmeside)
nååå så var det derfor jeg ikke kunne finde det...
Jeg ville gerne reservere en men der er mange ting jeg skal have styr på, så det bliver ikke endnu, desværre
Billede

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 18. feb 2010 19:45

Det er ikke umuligt, at jeg gerne vil have en baby fra det kuld. Jeg synes jeg mangler lidt "nyt" blod og de forældre er jo bare dejlige.  :)  
Det skal i så fald gerne være en hun.

burrus

Indlæg af burrus » 18. feb 2010 19:59

Mahonia skrev:Det er ikke umuligt, at jeg gerne vil have en baby fra det kuld. Jeg synes jeg mangler lidt "nyt" blod og de forældre er jo bare dejlige.  :)  
Det skal i så fald gerne være en hun.
Det husker jeg lige på så :wink:   ska nok huske at friste dig rigtig meget  :lol:
Pia B

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 18. feb 2010 20:09

Ja, det plejer du jo at være så god til hehe...  :lol:

burrus

Indlæg af burrus » 19. feb 2010 22:33

SÅ kom frøkenen i brunst og Constantine vidste lige hvordan den sku gøres  8-)  :lol:  
Billede
utroligt, når man tænker på, det var hans første gang (synes godt første gang hanner kan være lidt klumsede :lol: )

så efter 15 minutter var drengen træt og så kom Kali ellers i sit barselsbur  :D  
Billede
Pia B

Besvar