Min smukke Kolibri blev parret 1. december og der forventes unger d. 17. december.
Lykkes Kolibri er en stor, smuk korthåret cinnamon satin hun af eget opdræt. Hun fik præmie i standard-klassen på udstillingen i juni.
Hun er meget rolig - jeg kan f.eks. tage hende direkte op fra reden - og hvis hun er i humør, "klæber" hun til ens hånd for at komme op, hvis man stikker hånden ned i buret.
Faren er Dyrekrogens Moviestar, en sød korthåret mink han, der er lidt tilbageholdende, men meget tam og noget så nuser.
Dette bliver Kolibri og Moviestars 3. kuld. De to foregående kuld har begge været ekstremt tamme og rolige - ungerne kravlede selv op i hånden og nogle af dem lægger sig nu og putter i deres ejers hånd.
Der forventes følgende farver: cinnamon, cinnamon umbrouse, rødøjet creme, mink og dove.
Der forventes både kort- og langhårede unger, og der vil være mulighed for satin-pels.
Alle ungerne bliver rødøjede, men de bliver hurtigt så mørke, at man ikke kan se det røde.
Ungerne forventes at være flytteklar midt i januar, men kan besøges f.eks. d. 29-30. december.
Jeg skal selv beholde en eller to og har også allerede et par reservationer, så hvis man er interesseret, bør man kontakte mig hurtigt.