Munch Hamsters Kuld B

Har du et født eller planlagt kuld, kan du her vise kuldet frem og fortælle mere om det.
Saharaspunk

Munch Hamsters Kuld B

Indlæg af Saharaspunk » 24. sep 2012 19:35

Så fik jeg endelig mit kuld B, også selvom det ikke var "rigtig" planlagt. Jeg regnede ikke med Fengli var drægtig. Hun tog ikke rigtig på og enten var der fangeleg eller slåskamp, når hun mødtes med mine hanner.
Så det var noget af en overraskelse, da jeg skiftede bur i dag og fandt en lille enlig unge på omkring 8 døgn.
Det er en lille dom spot han, som jeg har navngivet Ai - der er kinesisk for "Hov" som i "hovsa". (Tak til google translate!) :D

Lille Ai har desværre et stift led i venstre forben. Hvad jeg umiddelbart kan se, er det albueleddet den er gal med. :(
Dog har jeg fået fortalt, at det kan udligne sig. Han virker umiddelbart sund og rask nu, og da han stadig har lukkede øjne, er han ikke vildt mobil og derfor er det ikke til at vide, om det gør ondt på ham. Han får lov til at blive ved Fengli lige for nu, men hvis han begynder at udvise tegn på smerte, har jeg med i overvejelserne om han skal have en human aflivning.

DOG skal man jo ikke tage sorgerne på forskud, og hvis han ikke viser tegn på smerte og har mulighed for at spise og løbe i et hjul og ellers fungere i et bur, der er indrettet til ham, vil han højst sandsynligt blive hos mig.  :oops:
Han vil under alle omstændigheder ikke skulle indgå i avlen!

Nå, nok snak, nu billeder:  :mrgreen:
Billede

Billede

Billede

Billede

Mit gode spejlreflekskamera er desværre til reparatør, så det er mit lille digital der har været brugt - hvilket billedkvaliteten desværre bærer præg af.
Men om ikke andet, kan man se at han er en fin lille dom spot herre, og hans stive forben, som jeg håber ikke bliver et problem for ham.

Det er godt, at jeg billeddokumenterede sidste kuld, så jeg kan sige, at han helt sikkert ligner en unge, der er ældre end 7 dage..  :lol:  :oops:

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 24. sep 2012 21:42

Årh.. Jeg krydser fingre for ham. Jeg håber at det enten bliver bedre eller han kan leve med det.

Men han må da siges at være en vaskeægte hov(sa)  :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Saharaspunk

Indlæg af Saharaspunk » 24. sep 2012 21:56

Tak skal du have! Jeg tror han har brug for alle de krydsede fingre han kan få fat i!  :D

Og ja, jeg synes faktisk, at det er rigtig pinligt, at jeg ikke har opdaget ham før!  :oops:
Jeg havde godt lagt mærke til, at hun havde skrabet ALT bundstrøet op i det ene hjørne, men jeg tænkte ikke voldsomt meget over det. Desuden har je haft enormt travlt på studiet, så jeg har ikke haft det samme overskud, jeg plejer, så hvis jeg har set mine dyr i buret har jeg ikke rodet rundt nede ved dem, eller taget dem ud her de sidste par uger.  :(

Så han er en vaskeægte Hov(sa)!  8-)

RBS

Indlæg af RBS » 24. sep 2012 21:56

Ai betyder kærlighed, ikke hovsa, men en hovsa er han da, men en fin en af slagsen, håber det kommer til at gå godt med ham :)

Saharaspunk

Indlæg af Saharaspunk » 24. sep 2012 22:07

Hehe.. Det er også google translate, der har oversat for mig. Men det er da en sød forveksling alligevel. Han er min lille kærligheds-hovsa-hamster!  :hearts2

Saharaspunk

Indlæg af Saharaspunk » 24. sep 2012 22:09

I følge google translate er:
Ài = kærlighed og
Āi = hov

Så det er de små, men vigtige tegn der manglede. :)

Saharaspunk

Indlæg af Saharaspunk » 26. sep 2012 14:52

Jeg har i skrivende stund lige haft lille Ai ude til en lidt nærmere gennemgang. Han lever stadig i bedste velgående og har ingen problemer med at komme rundt i hånden på mig, hvor han ikke var super vild med at være. (Tror det kan hænge sammen med at jeg lige har lagt neglelak, så neglene lugter grimt - eller også var det fordi han blev pillet ud af den varme rede... Who knows? ;) )

Men hvorom alting er, så synes jeg, at han venstre skulderblad sidder meget anderledes end hans højre. Han har bevægelse i venstre forben, men det er ikke meget, så jeg tror måske min mistanke om at skulderen er gået afled kan holde stik.. Nu er jeg så bare i tvivl om hvorvidt det kan verificeres eller ej. Jeg vil prøve at ringe til min hamsterkyndige dyrlæge i morgentidlig og konferere med ham om han tror han kan gøre noget enten for at verificere om det vitterligt er en skulder der er gået afled og hvis det er det, om der så er noget han kan gøre for lille Ai. Jeg håber han har en tid i morgen- eller fredag formiddag!

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 28. sep 2012 11:43

Jeg krydser stadig fingre for den lille Ai, jeg håber dyrlægen kan hjælp/eller har hjulpet.

Hvordan går det med denne lille mand?
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Saharaspunk

Indlæg af Saharaspunk » 29. sep 2012 14:02

Jeg talte med veterinærsygeplejersken ved den dyrlæge jeg normalt bruger af flere omgange i torsdags, og den dyrlæge jeg plejer at bruge havde desværre ferie. Den anden dyrlæge, som jeg også har tillid til, var der, men hun er næsten nyuddannet og med en gnaverekspert som kollega og chef er det begrænset hvor meget hun har set, så jeg blev enig med mig selv om, at jeg ikke turde kaste mig ud i næsten halvanden times offentlig tranport med Fengli og Ai af frygt for at hun kunne finde på at enten aflive eller spise ham - og med et resultat som formentlig ville blive "det har jeg aldrig set før, jeg tror ikke jeg kan gøre noget". Så veterinærsygeplejersken og jeg aftalte, at jeg ringer på mandag og får en snak med den "rigtige" dyrlæge omkring hvad det kan være og om han tror der kan gøres noget. :)

Men indtil videre går det rigtig godt med Ai. Han har i dag fået små øjensprækker og jeg har set, at han har været på uledsaget udgang fra reden, hvor han (som alle små kinesere) satte kursen direkte mod madskålen! :lol:
Han halter dog lidt, da støtten fra venstre forben jo mangler, men han er overraskende mobil og han fik da også fyldt kindposerne uden problemer.
Jeg har planer om at lave lidt babygrød med hirse til mor og søn i dag, så de har lidt ekstra lækkert i buret. :)

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 29. sep 2012 19:28

Hvor dejligt han stadig klare den, og ikke har mistet appetiten  :D

Jeg håber dyrlægen har nogle gode råd  :D

Det lyder som den mest fornuftige beslutning at vente på at den mest gnaverkyndige kommer hjem fra sin ferie. Så Fengli og Ai ikke bliver stresset  :D

Det lyder som en god ide med babygrød og give dem lidt ekstra forkælelse  :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Thitte

Indlæg af Thitte » 1. okt 2012 21:08

Hvordan går det med lille Ai og hvad havde dyrlægen at spæde til med? :-) Der krydses også både poter og fingre herhjemme for ham!
Mvh Mette og guldhammien Naya (o: Sov sødt mine to drenge, Malthe og Mikkel <3.

Tarzan

Indlæg af Tarzan » 1. okt 2012 21:22

Sød er han bestemt!
...og denne føljeton er spændende at følge...LIDT for spændende!
Glæder mig til update på det lille pus.

Saharaspunk

Indlæg af Saharaspunk » 2. okt 2012 18:09

Hvor er I bare søde! :D

Jeg er desværre gået hen og blevet godt og grundig snottet og har også ondt i halsen, så håndtere ikke Ai (eller de andre hamstere) i øjeblikket af frygt for at han(/de) bliver smittet.

Dyrlægen ringede jeg op i går, men de lovede han ville ringe tilbage. Det har han ikke gjort endnu, så prøver igen i morgen. Det er desværre ret svært at komme igennem derude, men vil gøre et forsøg igen! :)

Jeg håber jo der kan blive gjort det for den lille gut!

Ellers går det fint med ham, han har åbnet øjnene mere og vokser fint. Så snart jeg er mere rask end jeg er nu, skal I nok få nogle nye billeder af ham! :D

Saharaspunk

Indlæg af Saharaspunk » 2. okt 2012 18:11

Han er forresten den mest vokale unge jeg har haft og jeg springer op med hjertet i halsen flere gange hver aften, fordi han højlydt brokker sig over, at han ikke gider slæbes tilbage til reden, når han er stukket af.. :lol:

Mor Fengli er dog helt upåvirket af hans skrigeri, men det er jo også hende, der slæber ham tilbage hver gang han stikker af.. :wink:

HamsterPigen

Indlæg af HamsterPigen » 2. okt 2012 19:05

Hvor er det godt, at det går så fint med ham!  :P

Besvar