Hamsterhusets kuld 4 (Vinterhvide)

Har du et født eller planlagt kuld, kan du her vise kuldet frem og fortælle mere om det.
mosegaardmortensen89

Hamsterhusets kuld 4 (Vinterhvide)

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 22. okt 2012 18:40

Så er der snart små unger hos os igen.

Den 4 november flyttede vores hun Arwen (Safir) ind til vores han Lunte (Agouti), og allerede den aften parrede de. Arwen vejede 35 gr. den dag og i går vejede hun 60 gr. Arwen og Lunte går stadig sammen og sover sammen

Det er første gang vi har et par gående sammen. Arwen har en gang imellem pivet lidt ad ham og jaget ham ud af en af deres hjul, for at vise hun bestemmer, men de har ikke slåsset eller angrebet hinanden for så var de kommet i hver deres bur.

Jeg tror Arwen føder i aften eller nat. Jeg glæder mig til at få unger i huset igen  :D

Jeg har lige vedhæftet et billede af Arwen fra i dag, hun er blevet rigtig stor  :D
Vedhæftede filer
22.10 (16).jpg
Drægtige Arwen som er blevet meget rund
22.10 (16).jpg (80.55 KiB) Vist 9858 gange
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 23. okt 2012 17:17

Så har Arwen født i nat  :D

Det er blevet til 6 søde små røde rejer  :D
Vedhæftede filer
DSC_1752.jpg
De 6 små unger i reden
DSC_1752.jpg (85.26 KiB) Vist 9842 gange
DSC_1753.jpg
De 6 små unger i reden
DSC_1753.jpg (74.73 KiB) Vist 9842 gange
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Freja

Indlæg af Freja » 23. okt 2012 19:48

Tillykke med de seks små hamsterrejer  :D  Det er et stort kuld - har Arwen det godt? Hun må godt nok have travlt, den kære morlille. Lykke siger også tillykke og er stolt over at være blevet storesøster  :lol:

Kh.

Freja og co - der prøver at gøre jer kunsten efter  :wink:
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 23. okt 2012 20:04

Tusind tak  :D

Ja, Arwen klare det rigtig flot. Hun putter meget ved ungerne men holder også pause engang imellem og løber lidt i sit bur   :D

Jeg tror det bliver hårdt for hende når de bliver større og render rundt. Det er jo noget andet end da de var to  :D

Jeg glæder mig til at følge med i jeres første kuld når Lykke eller Flora får unger  :D

Jeg er glad for Lykke nu er blevet storesøster til sekslinger og håber de bliver lige så dejlige som Lykke  :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 26. okt 2012 18:09

Ungerne blev 2 dage gamle i går. Jeg fik et par billeder af dem.

Der er 3 safir og 3 agouti.

Jeg kan se der min. er 2 hanner  :D

Jeg har lige tilføjet et par billeder af dem 2 dage gamle  :D
Vedhæftede filer
2 dage gamle (4).jpg
Ungerne i reden
2 dage gamle (4).jpg (70.83 KiB) Vist 9815 gange
2 dage gamle (8).jpg
Ungerne i min hånd
2 dage gamle (8).jpg (54.04 KiB) Vist 9815 gange
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 28. okt 2012 14:31

Så er ungerne blevet 5 dage gamle.

Det ser stadig ud til der er 2 drenge og 4 piger.
De to drenge er agouti farvet

Arwen ligger meget hos ungerne, men har ingenting i mod at jeg kigger til dem. Jeg håber de får hendes temperament og Luntes krop  :D
Vedhæftede filer
5 dage gamle (6).jpg
Alle ungerne
5 dage gamle (6).jpg (54.41 KiB) Vist 9802 gange
5 dage gamle (4).jpg
Alle de søde unger
5 dage gamle (4).jpg (51.94 KiB) Vist 9802 gange
5 dage gamle (1).jpg
5 af ungerne
5 dage gamle (1).jpg (68.29 KiB) Vist 9802 gange
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 1. nov 2012 21:04

Så er ungerne blevet 9 dage gamle.

I en anden tråd (http://www.hamsterland.dk/forum/viewtop ... highlight=) har jeg skrevet om at Arwen mistede interessen for ungerne da de var 6 dage gamle og jeg blev bange for om de vil klare det. Men nu 3 døgn efter vokser ungerne og lever stadig.

Vi har et bud på hvorfor Arwen pludselig ikke længere ammede og lå hos ungerne. Hun var jo ved at blive rund (så vi tror hun var drægtig), men tirsdag morgen var hun tynd. Så vi tror hun aborteret og måske har haft smerter og derfor ikke lagt hos ungerne. Hun er heldigvis begyndt at ligge hos dem igen.

Billede

Jeg har givet dem killingemælk hver 3 time. Billedet blev taget da de var 7 dage gamle

Billede

Billedet er fra i dag hvor de er 9 dage gamle. Det ser ikke ud til Arwen producere nok mælk måske slet ikke noget. For selvom ungerne ammer som man kan se på billedet. 5 min efter gik Arwen en tur og jeg tænkte jeg ville give ungerne mælk hvis nogen ikke havde haft mulighed for at amme. Men samtlige unger drak en masse mælk. Så jeg tænker at Arwen ikke kan give dem nok mælk.

Billede

Ungerne løber i hver deres retning når de er blevet fodret (eller generelt meget af tiden) Billedet er taget i dag hvor de er 9 dage gamle

Billede

Billede

Billedet er fra i dag 9 dage gamle. Det blev taget lige efter de havde fået killingemælk. Derfor ser de lidt våde ud fordi de ruller putter sig mod hinanden og de er ofte lidt våde om munden.

Det var lige en update på kuld 4 situationen  :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Luna

Indlæg af Luna » 1. nov 2012 23:00

Hvor er det skønt at høre!!:) godt klaret!
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 1. nov 2012 23:14

Luna skrev:Hvor er det skønt at høre!!:) godt klaret!
Tusind tak. Det er virklig dejlig at de alle lever og det ser ud til det fortsætter sådan  :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Tarzan

Indlæg af Tarzan » 3. nov 2012 11:21

Ih super beretning. Dejligt læsestof LOVE

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 11. nov 2012 18:12

Tusind tak Tarzan  :D Er også rigtig glad for historiens udvikling  :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 11. nov 2012 19:03

Lidt om hele kuld 4 historien + update og billeder af kuldet.
Jeg havde valgt at hunnen og hannen skulle gå sammen fra de var sat til parring, fordi for første gang havde jeg et avlspar der kunne finde ud af at gå sammen. Moren Arwen har haft svær ved at blive drætig og det har taget lang tid for hende, så jeg håbede hun ikke ville blive drægtig med det samme. Men Arwen blev drægtig lige efter. Da ungerne var 6 dage gamle tog hun sig næsten ikke af dem hele den dag, så om aftenen begyndte jeg at give Royal Canin killingemælk. Jeg lod både Arwen og Lunte blive i buret, fordi jeg håbede en af dem eller begge ville vende tilbage til ungerne. Arwen vendte også tilbage, men selvom ungerne lige havde diet ved hende så spiste de en masse killingemælk. Derfor formoder jeg hun enten mistede mælken eller producerede meget lidt. Det gjorde mig ikke så meget for ungerne voksede og virkede til at kunne leve af det de fik fra Arwen og killingemælk. Jeg var bare glad for hun holdt dem varme. Lunte begyndte også at passe dem. Da de så blev 12 dage gamle begyndte moren at angribe ungerne. Jeg fjernede Arwen fra ungerne, fordi hun angreb ungerne og ikke virkede til at magte både at passe ungerne og være drægtig. Hun virkede mere rolig efter at hun kom i sit eget bur.

Billede
Lunte og Lunte jr. hygger i buret. Lunte jr. er 12 dage gammel

Billede
Lunte og Bodil hygger i jordbærhuset. Bodil 13 dage gammel

Han søger dem ikke som sådan ikke, men lader ungerne komme til ham. Ungerne er i dag 19 dage gamle og de klare sig rigtig godt :-)

Lidt billeder af ungerne:

Billede
Fiona 13 dage gammel

Billede
De to agouti drenge Lunte jr. og Huxi 19 dage gamle

Billede
De 4 piger 19 dage gamle. Roselil (agouti), Bellamaria (safir), Bodil (safir) og Fiona (safir)

Billede
De 6 unger spiser 19 dage gamle
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Freja

Indlæg af Freja » 12. nov 2012 23:00

Sikke en solstrålehistorie. Skønt, at du har hjulpet med at holde de små i live. Er de alle afsat?
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 13. nov 2012 08:26

Ja, de er alle afsat.

Jeg har haft rigtig meget lyst til at beholde en selv, fordi eg har knyttet mig så meget til dem, fordi jeg har ageret madmor. Men jeg kunne ikke rigtig bruge nogen af i mit opdræt lige nu, så har valgt ikke at beholde. Men de har alle fundet gode hjem. Det er rigtig dejligt  :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 19. nov 2012 20:56

Alle 6 unger flyttede hjemmefra i går.

Det var hårdt at sige farvel. Men jeg ved alle 6 kom til gode hjem og det betyder meget for mig.

Det har været det kuld jeg har knyttet mig mest til, fordi jeg har flaskede dem op og været aktiv deltager af deres overlevelse og opvækst.

Jeg ønsker alle 6 unger held og lykke i deres fremtidige hamsterliv  :D

Lidt billeder af ungerne fra de sidste dage  :D

Billede
Ungerne var meget nysgerrige over at komme op i hænder

Billede
Ungerne elskede deres rør

Billede
De var meget kælne, på billedet bliver Lunte Jr. nusset i søvn

Billede
Nogle af ungerne havde nogle ordentlige flyveøre ligesom deres mor. På billedet ses Fiona

Billede
Ungerne elskede at sove sammen. På billedet sover 4 af dem i huset
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Besvar