To kuld planlagt - håber det lykkes :) Satomis kuld H og I
To kuld planlagt - håber det lykkes :) Satomis kuld H og I
Ja så skulle der MEGET gerne snart komme unger igen... jeg har savnet hamsterbabyer og ISÆR savnet at noget bare snart vi lykkes når det kommer til det avl af de kinesere!
D. 8. januar 2013 satte jeg de to her sammen:
My Way's Amsterdam
BEW han - født ca. 14. august 2012
Amsterdam er endnu en skøn han importeret fra de Vries i Holland. Han er lige så sød som de tidligere jeg har fået derfra
Heidi
Dom spot (BEW bærer) hun - født d. 11. september 2012
Heidi er ud af to hamstere fra eget opdræt, så hendes stamtavle kender jeg efterhånden - og det sætter mine forventninger til især temperamentet gevaldigt op
Jeg HÅBER meget der kommer BEW, men jeg tør dælme ikke tro på det, så jeg forventer en masse dom spot'er med en del hvidt på sig.
Ud fra linjerne bør det blive nogle lækre babyer med et skønt temperament
De gad hinanden én nat - og så gad han ikke hende mere.... Hun virkede til at være i brunst da de blev sat sammen og han var MEGET interesseret i hende fra start af.
Jeg forsøfte her til aften at tjekke om hun var i brunst, ved at sætte hende ned til ham igen - og der var bare MINUS interesse, så jeg HÅBER der er unger om 17 dage! hun har taget 2 gram på på de sidste 4 dage også - men det er vist så lidt at jeg ikke helt tør regne med noget der endnu på det punkt. men jeg holder MEGET skarpt øje med hende
Her til aften d. 13. januar har jeg sat disse to sammen:
Satomis Rosa Super Star
Dom spot (BEW bærer) han, født d. 25. maj 2012
Super Star er en sød dreng - en virkelig sød dreng! hans værste "teenages lopper" begynder at være hoppet af ham, så han er for alvor begyndt at blive en dejlig dreng
Så det han mangler i type indhenter han bestemt på personligheden! han ligner sin far gør han!
Sofie
Dom spot hun, født ca. 22. september 2012
Hun købt med totalt ukendt baggrund. Hun har ild i røven som hunner i den alder skal have det - hun er utroligt sød, omend lidt utålmodig :lol:
Jeg regner med agouti og dom spot, eftersom jeg ikke kender noget til Sofies baggrund
De skal nok blive søde evt. unger, men typen er jeg mere spændt på - Super star har sådan set nogle lækre i linjen, men han er selv lidt spids i hovedet... er ret spændt på, hvordan kuldet falder ud!
De er lige sat sammen og han er meget interesseret i hende, men hun virker mindre imponeret :lol: jeg holder øje med dem aftenen over og ser om de skal have natten sammen eller om jeg prøver igen i morgen aften. håber meget det lykkes i aften!
for begge kuld gælder det jo at det er vinter = svært at få brunsten ordentligt i gang :? håber godt nok der snart kommer unger - der er efterhånden en del på venteliste og af samme grund sætter jeg ikke flere på venteliste før jeg er sikker på, at begge hunner bliver drægtigt :)
D. 8. januar 2013 satte jeg de to her sammen:
My Way's Amsterdam
BEW han - født ca. 14. august 2012
Amsterdam er endnu en skøn han importeret fra de Vries i Holland. Han er lige så sød som de tidligere jeg har fået derfra
Heidi
Dom spot (BEW bærer) hun - født d. 11. september 2012
Heidi er ud af to hamstere fra eget opdræt, så hendes stamtavle kender jeg efterhånden - og det sætter mine forventninger til især temperamentet gevaldigt op
Jeg HÅBER meget der kommer BEW, men jeg tør dælme ikke tro på det, så jeg forventer en masse dom spot'er med en del hvidt på sig.
Ud fra linjerne bør det blive nogle lækre babyer med et skønt temperament
De gad hinanden én nat - og så gad han ikke hende mere.... Hun virkede til at være i brunst da de blev sat sammen og han var MEGET interesseret i hende fra start af.
Jeg forsøfte her til aften at tjekke om hun var i brunst, ved at sætte hende ned til ham igen - og der var bare MINUS interesse, så jeg HÅBER der er unger om 17 dage! hun har taget 2 gram på på de sidste 4 dage også - men det er vist så lidt at jeg ikke helt tør regne med noget der endnu på det punkt. men jeg holder MEGET skarpt øje med hende
Her til aften d. 13. januar har jeg sat disse to sammen:
Satomis Rosa Super Star
Dom spot (BEW bærer) han, født d. 25. maj 2012
Super Star er en sød dreng - en virkelig sød dreng! hans værste "teenages lopper" begynder at være hoppet af ham, så han er for alvor begyndt at blive en dejlig dreng
Så det han mangler i type indhenter han bestemt på personligheden! han ligner sin far gør han!
Sofie
Dom spot hun, født ca. 22. september 2012
Hun købt med totalt ukendt baggrund. Hun har ild i røven som hunner i den alder skal have det - hun er utroligt sød, omend lidt utålmodig :lol:
Jeg regner med agouti og dom spot, eftersom jeg ikke kender noget til Sofies baggrund
De skal nok blive søde evt. unger, men typen er jeg mere spændt på - Super star har sådan set nogle lækre i linjen, men han er selv lidt spids i hovedet... er ret spændt på, hvordan kuldet falder ud!
De er lige sat sammen og han er meget interesseret i hende, men hun virker mindre imponeret :lol: jeg holder øje med dem aftenen over og ser om de skal have natten sammen eller om jeg prøver igen i morgen aften. håber meget det lykkes i aften!
for begge kuld gælder det jo at det er vinter = svært at få brunsten ordentligt i gang :? håber godt nok der snart kommer unger - der er efterhånden en del på venteliste og af samme grund sætter jeg ikke flere på venteliste før jeg er sikker på, at begge hunner bliver drægtigt :)
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
-
tak - og ja, det kunne altså være rart at få nogle danske BEW'er også! :oops:mosegaardmortensen89 skrev:Det ser spændende ud :D
Jeg håber begge kuld lykkes og der kommer en flok skønne unger
Jeg håber også på BEW unger i det første kuld, det kunne være hyggeligt :D
selv om den første ville blive hjemme (eller udstationeret) og resten ville ryge til Finland, så ville det altså være rart ikke kun at have BEW fordi man importerer konstant :oops:
Pia B
-
fordi jeg har kontakt med en finsk opdrætter som rigtig gerne vil have BEW også, så jeg har lovet hende at forsøge at få lavet nogle til hendemosegaardmortensen89 skrev:Hvorfor ville de ryge til Finland?
og når der så nok ikke kommer ret mange, så vil de første jo gå til at blive hjemme og flytte hjem til hende
Pia B
-
præcismosegaardmortensen89 skrev:Nårh.. På den måde, men det er jo godt at få spredt BEW ud i verden og få det i Danmark :D
Jeg startede også med at lave en del bærere i starten - sådan at der lidt muligheder at hente i forskellige linjer... men det gør det jo bare en lang proces så faktisk at få de der pokkers BEW, som jeg så frygteligt gerne vil have :oops:
ville ønske man kunne parre BEW på BEW... så havde jeg kun haft hvide hamstere :oops:
Pia B
-
Sikke nogle lækre kuld, - Amsterdam er da megamonsterlækker
Hilsen Julie Rollo
Hjemmeside: rollos.dk
Facebook: Rollo's Dyr
Opdræt af: West Highland White Terriers, Dværgvædder i satin og rex
Hjemmeside: rollos.dk
Facebook: Rollo's Dyr
Opdræt af: West Highland White Terriers, Dværgvædder i satin og rex
Har forsøgt at sætte Heidi ned til Amsterdam igen og der er bare MINUS interesse - hun vejer 27g, og måske jeg ser spøgelser, men synes hun virker LIDT bredere om hofterne jeg håber meget hun er drægtig - hvis hun er, så har hun termin 30. januar
Sofie var hos Super Star igen i går aftes og her viste Super Star meget mere interesse end tidligere, så de fik natten sammen. Her til morgen sov de i hver sit hjørne og han var på ingen måder interesseret i hende mere, så håber der har været parring i nat! hvis hun er blevet drægtig har hun termin her d. 10. februar - men hun kan jo have snydt og være drægtig allerede og så har hun termin i starten af februar..
håber meget at de BEGGE er drægtige!
Sofie var hos Super Star igen i går aftes og her viste Super Star meget mere interesse end tidligere, så de fik natten sammen. Her til morgen sov de i hver sit hjørne og han var på ingen måder interesseret i hende mere, så håber der har været parring i nat! hvis hun er blevet drægtig har hun termin her d. 10. februar - men hun kan jo have snydt og være drægtig allerede og så har hun termin i starten af februar..
håber meget at de BEGGE er drægtige!
Pia B
-
Psst Pia en BEW ville også være yderst velkommen hos mig
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet
When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.
hehe så skal ham Amsterdam godt nok spytte mange ud sammen med Heididarkangel87 skrev:Psst Pia en BEW ville også være yderst velkommen hos mig
Ej - det vil på ingen måde blive Amsterdams sidste kuld, så på et tidspunkt MÅ det da lykkes at få lavet nogle BEW! også gerne mere end bare et par stykker, for har godt nok mange som gerne vil have, men prioriterer så i den grad opdrættere først, når det kommer til de hvide
Pia B
SÅ tør jeg faktisk håbe på at Kuld H er på vej :D
Heidi er blevet bredere om bagen og skal lige have vejet hende og se om ikke den i hvert fald er på +3 eller 4 gram nu :D hun omrokerer også helt VILDT i hendes bur pt. - ret klassisk opgørsel synes jeg når de sådan rigtigt bliver drægtige. Så overvejer snart at proppe hende i et lille barselsbur, så hun kan koncentrere sig om at spise og slappe af hvis hun er drægtig som jeg regner med, så er der jo unger om bare 7 dage
Heidi er blevet bredere om bagen og skal lige have vejet hende og se om ikke den i hvert fald er på +3 eller 4 gram nu :D hun omrokerer også helt VILDT i hendes bur pt. - ret klassisk opgørsel synes jeg når de sådan rigtigt bliver drægtige. Så overvejer snart at proppe hende i et lille barselsbur, så hun kan koncentrere sig om at spise og slappe af hvis hun er drægtig som jeg regner med, så er der jo unger om bare 7 dage
Pia B