Faderen til kuldet er Fredrik (Aa Bb Dgdg E_ ll Uu).
Fredrik har tidligere været far til mit a og b-kuld (skulle også have været det til mit aflyste d-kuld). Fredrik er en skøn lille dreng. Han er en rigtig kælepot og finder sig simpelthen i alt. Han er en lille fyr, men hvad han ikke har i størrelsen det har han bestemt i personlighed.
Fredriks udseende er ikke noget at prale af. Han har en mærkelig tipning og bygningen er heller ikke at prale af. Men han har til gengæld lavet flere flotte unger. Han er blandt andet far til min egen Gandalf, som er blevet kåret til Champ. Så håber, at han giver nogle gode gener videre igen.
Fredrik er valgt som far til kuldet fordi han er gylden og bærer rust og dark grey (+ et par andre ting)

Moderen til kuldet er Hamsterhuette's Veronique (kaldes Vera)
Vera er den ene af de to damer jeg købte hos Ti Mo i Tyskland. Vera er en dame fuld af liv og har masser af personlighed. Vera har tidligere haft et kuld hos Ti Mo og dette bliver hendes 2. og sidste inden hun går på velfortjent pension.
Vera er fantastisk smuk! Hun stråler som solen synes jeg. Til udstillingen i Valby fik hun 93 point og ærespræmie i standard. Vera har en rigtig flot kropsbygning og er en stor pige på knap 200 gram.
Vera er Brunøret Gul (A_ bb Dg_ L_ ToTo) og er altså en af de mere sjældne farver her i Danmark. Så jeg håber at hun kan være med til at udbrede det gule/tortie gen lidt mere, for synes de er så smukke. Det er også muligt at Vera bærer Dark Grey og det vil jo bare være en yderligere bonus, hvis der også kommer nogle i den farve
Vera og Fredrik var sammen den 9. april og hyggede sig gevaldigt. I aften er Vera så ikke i brunst, så er optimist og tror på at hun nedkommer med et dejligt kuld unger torsdag den 25. april. Glæder mig

Jeg forventer følgende:
Alle hanner vil blive gule (ToY) varianter. Enten gule (ToY), brunøret gul (bb ToY) eller evt mørk gul (dgdg ToY)
Alle hunner vil have aftegningen tortie (Toto). De vil være agouti (A_), rust (bb) eller evt dark grey (dgdg) i grundfarve
50% af ungerne vil være umbrouse
Det er muligt at Vera bærer langhåret, så vil der komme 50% af hver. Ellers vil alle unger blive korthåret (bærere af langhåret)
Med andre ord: en masse lækre unger