Lindes Vinter B-kuld

Har du et født eller planlagt kuld, kan du her vise kuldet frem og fortælle mere om det.
chlin

Lindes Vinter B-kuld

Indlæg af chlin » 16. apr 2013 16:29

Billede

Det er nu en måneds tid siden at Diva flyttede fra sit sidste kuld og siden er hun kommet sig helt og har det i dag bedre end nogensinde før :D Hun er fysisk i topform og vejer nu hele 43 gram og også humørmæssigt er hun bare en skøn pige. Så synes det er tiden for at hende og Junior skal sættes sammen igen og have et nyt kuld unger.
Jeg håber, at Diva har lært af sit sidste kuld, så det denne gang kommer til at gå bedre for hende og ungerne (og ellers er Junior helt klar til at gå ind og hjælpe igen).
Diva er Pearl (Dd Pepe) og Junior er Agouti (Dd), så er der er mulighed for unger i alle fire farver :D

Jeg forsøgte at sætte Diva ind til junior i nat, men det var damen bestemt ikke i humør til! Hun skyndte sig ind i hans græskarhus og sad så der inde og skreg og slog med potterne, når Junior forsøgte at komme ind til hende. Han forsøgte ihærdigt at mande sig op, men måtte til sidst opgive og kom hen til mig og sendte mig bedende øjne. Så jeg satte hystaden (=Diva) tilbage i hendes eget bur igen.
Men håber at de i løbet af det par dage finder ud af at gå sammen. De havde det rigtigt hyggeligt sidst og det skal de nok finde ud af igen. Og mon så ikke snart Junior får lov til at vise sig som en mand og maven begynder at vokse på Diva? Glæder mig
Med venlig hilsen Christina      Lindes Hamsteri på Facebook

Billede

annette gregersen

Re: Lindes Vinter B-kuld

Indlæg af annette gregersen » 16. apr 2013 22:55

følger spændt med her
sitanes opdræt af langhårede guldhamstre.

PiaH

Indlæg af PiaH » 16. apr 2013 23:26

Håber for dig det snart lykkes :)
Fra mig og Zoo

chlin

Indlæg af chlin » 17. apr 2013 11:44

Diva blev lukket ind til Junior i aftes igen. Og hun levede igen op til hendes navn og opførte sig som en rigtigt diva og lød som et være pibedyr. Junior lod sig dog ikke skræmme og snart accepterede hun ham og de satte sig til at spise sammen :-) Lidt senere var de også begge i hjulet, så de ser ud til at acceptere hinanden igen. Så nu glæder jeg mig bare til Junior får gjort sin pligt og Diva begynder at blive rund om maven :D

Billede

milla.b

Indlæg af milla.b » 19. apr 2013 18:48

Det bliver sørme spændene! :D
Calobe's hamsteropdræt

chlin

Indlæg af chlin » 21. apr 2013 18:46

Jeg tror og håber, at jeg har et par meget produktive vinterhvide :D :D :D
Siden Diva blev sat ind til Junior i tirsdags har hun taget 4 gram på (hun vejer nu 47 gram), så enten har hun grovædt og ellers er der en god chance for at Junior har fået lov til at gøre sin mandlige pligt og at Diva allerede er drægtig igen :D
Ih jeg krydser fingre

Billede

annette gregersen

Indlæg af annette gregersen » 21. apr 2013 20:32

chlin skrev:Jeg tror og håber, at jeg har et par meget produktive vinterhvide :D :D :D
Siden Diva blev sat ind til Junior i tirsdags har hun taget 4 gram på (hun vejer nu 47 gram), så enten har hun grovædt og ellers er der en god chance for at Junior har fået lov til at gøre sin mandlige pligt og at Diva allerede er drægtig igen :D
Ih jeg krydser fingre

wee , siger jeg blot:)

milla.b

Indlæg af milla.b » 21. apr 2013 20:36

Ej hvor spændene og sjovt at følge 'alle' de kuld :D
Calobe's hamsteropdræt

chlin

Indlæg af chlin » 21. apr 2013 22:57

annette gregersen skrev:
chlin skrev:Jeg tror og håber, at jeg har et par meget produktive vinterhvide :D :D :D
Ih jeg krydser fingre

wee , siger jeg blot:)
Ja jeg kan godt forstå du glæder dig, for du har jo førsteret til endelig at få en lille vinterhvid

Billede

Luna

Indlæg af Luna » 22. apr 2013 08:05

Så kan det være Annette er heldig endelig at få sig en lille Aske :D
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

annette gregersen

Indlæg af annette gregersen » 22. apr 2013 08:32

Luna skrev:Så kan det være Annette er heldig endelig at få sig en lille Aske :D

Det bliver jo så en Baske, når det er b kuld 8-)

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 23. apr 2013 19:28

Jeg håber hun er drægtig :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

chlin

Indlæg af chlin » 24. apr 2013 12:52

I dag siger Divas vægt 49 gram, så er ret sikker på at hun er drægtig.
Diva og Junior går rigtigt og hygger sig sammen. De nusser hinanden, løber i hjul sammen, sover sammen osv. Så de ser ud til rigtigt at trives med familielivet - undtagen når jeg snakker med dem, for så bliver de jaloux på hinanden og mener, at den anden får for meget opmærksomhed hehe
Jeg overvejer lidt, om jeg bare skal lade dem blive sammen, hvis de bliver ved med at have det så godt sammen. Fordelen er, at Junior også er der og kan hjælpe Diva med ungerne (han var jo så god ved dem sidste gang), men ulempen er jo, at Diva højst sandsynligt hurtigt bliver drægtig igen. Og er bange for at det vil være for meget for hende, siden det ikke gik så godt med hendes første kuld. Og har jo også i tankerne hvad der skete hos Maria og Lars med Arwen, der fik to kuld oveni hinanden.
Et dilemma, jeg må overveje de næste dage

Billede

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 24. apr 2013 20:58

Jeg kan godt forstå at du nyder at have dem gående sammen.

Jeg vil kun efter det jeg oplevede sige at det er en risiko at lade dem gå sammen, for det er ikke rart når hunnen bliver overbelaster og ikke kan varetage det kuld hun går hos :(

Men det lyder hyggeligt og glæder mig til at høre hvad du beslutter :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

chlin

Indlæg af chlin » 26. apr 2013 00:09

mosegaardmortensen89 skrev:Jeg kan godt forstå at du nyder at have dem gående sammen.

Jeg vil kun efter det jeg oplevede sige at det er en risiko at lade dem gå sammen, for det er ikke rart når hunnen bliver overbelaster og ikke kan varetage det kuld hun går hos :(

Men det lyder hyggeligt og glæder mig til at høre hvad du beslutter :D
Ved deres første kuld var jeg ikke i tvivl om at de skulle skilles ad, for Diva var tydeligt irriteret på Junior. Det er hun, foreløbig, ikke denne gang. Så tror at jeg er kommet frem til, at så længe Diva og Junior har det godt med at gå sammen, så får de lov til at blive sammen.

Billede

Besvar