Forældrene:

Hamsterhuette's Zita - Korthåret Dark Grey (A_ dgdg Ll)- Født 19.9.12
Zita er min store, skønne pige

Zita flytte hjem til mig i marts, da hun var ca. 5 måneder gammel, da hendes opdrætter i Tyskland måtte skære ned i antallet af hamstere. Dermed fik jeg et stort ønske opfyldt: En vaskeægte Dark Grey hamster!
Og samtidig er Zita bare en super skøn og kærlig pige. Hun er blid og utrolig nem at håndtere. Hun finder sig i ALT! Man kan så diskutere hendes størrelse lidt... Der er i al fald nok at holde af

Zita var også mor til mig H-kuld med Gnaske (fra Borks Hamsteri). Her fødte og opfostrede hun 10 unger, som alle er blevet nogle skønne, kærlige og nemme dyr.

Lindes Polux - Langhåret Gul Umbrous (evt Dark Grey) - A_ Bb (dgdg?) E_ ll P_ ToY Uu. Født 25.4.13
Polux er af egen avl og dette bliver det første kuld han skal fædre.
Polux har været en lidt sky natur, som troede hele verden var imod ham og har dermed været en rigtig besværlig teenager! Nu hvor han er blevet voksen er han blevet en mere rolig og tryg herre. Han er ved at udvikle sig til en rigtig nussetrold.
Der er lidt tvivl om, hvilken farve Polux egentlig er. Han er i al fald en forkert gul! Der er mulighed for, at Polux er Dark Grey, hvilket jo vil være et drømmesenarie for mig, der gerne vil arbejde mere i den farve.
Derfor er hans første partner også oplagt, da jeg ved at parre ham med Zita kan få afklaret om han er dark grey eller ej
Formål med kuldet:
- At afklare, om Polux er Dark Grey
- At få flere dark grey eller dark grey bærer unger i Danmark
- At forene to hamstere, som i personlighed minder meget om hinanden og dermed kan skabe nogle meget rolige og venlige hamstere
Sammensætning:
- Afhængig af brunst vil Zita blive parret mellem den 1.-4. august og der forventes så unger 16 dage senere

Vægt ved sammensætning:
- Zita: 204 g
- Polux: 172 g
Jeg regner med at ungerne også vil blive nogle dejligt, store basser når de er fuldt udvoksede

Hvis alt går vel er Zita drægtig når jeg tager af sted på en uges ferie og kan så rigtigt blive forkælet af min hamsterpasser, Anni. Og så kommer jeg lige hjem i tide til at få Zita i barselsburet og klar til at nedkomme med et kuld guldklumper