Von Happys planetkuld - 2 - vinterhvide

Har du et født eller planlagt kuld, kan du her vise kuldet frem og fortælle mere om det.
Freja
Indlæg: 369
Tilmeldt: 28. dec 2010 21:03

Von Happys planetkuld - 2 - vinterhvide

Indlæg af Freja » 29. apr 2014 08:20

Jeg tør næsten ikke skrive det.....men nu gør jeg det alligevel:

Da Poul var taget fra Laura, blev han efter en uges tid som ungkarl sat ind til Joy. Joy har tidligere boet sammen med Dumbo i en længere periode, uden at der skete noget. Da vi tog på påskeferie, vejede Joy 38 g. Siden er vægten gået op og op og op.....

Problemet er, at hvor Laura var tydeligt gravid-tyk (vejede 56 g aftenen før fødslen), så er Joy bare jævnt kæmpefed overalt, så i starten troede vi bare, at hun var gået mad-amok. Jeg har endda været bekymret for, om hun havde fået en stofskiftesygdom, men hun virker til at have det fint. De sidste par dage er hun gået fra 55 til 58 til 64 g i dag (med semifyldte kindposer), så vi er ikke længere i tvivl om, at der er småfolk på vej. Hun har fået rent bur, vi har fjernet hendes wodent wheel og lavet et barselshus til hende af en lille skotøjsæske. På den måde kan vi løfte hele reden op, hvis nødvendigt, og vi skal ikke løfte selve huset af og sætte det på plads igen med fare for at klemme et lille sprællende ben, og det er nemt lige at linde på låget og kigge ned....

Nu venter vi bare i spænding. Paul er safir, og Joy er agouti, så det bliver små mørke unger.

Vi elsker Poul :love: og priser os lykkelige for, at han kom ind i vores liv :thumb: Nu glæder vi os til lille Honning bliver stor nok til at få besøg af vores præmietyr....
Senest rettet af Freja 22. sep 2014 10:53, rettet i alt 1 gang.
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Re: Von Happys kuld nr. to.... (vinterhvide)

Indlæg af Luna » 29. apr 2014 16:54

Tillykke! Det var også lige på et hængende hår før hun blev for gammel til første kuld :D Jeg og søster Soffi hepper med her på sidelinjen! :-D
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: Von Happys kuld nr. to.... (vinterhvide)

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 29. apr 2014 19:24

Tillykke med kuld 2 er på vej :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

milla.b
Indlæg: 927
Tilmeldt: 30. dec 2012 11:04

Re: Von Happys kuld nr. to.... (vinterhvide)

Indlæg af milla.b » 29. apr 2014 20:07

Tillykke :D
Calobe's hamsteropdræt

Strømvig's
Indlæg: 8
Tilmeldt: 28. apr 2014 20:24

Re: Von Happys kuld nr. to.... (vinterhvide)

Indlæg af Strømvig's » 30. apr 2014 20:12

Tillykke med det. Bliver spænende :D

Freja
Indlæg: 369
Tilmeldt: 28. dec 2010 21:03

Re: Von Happys kuld nr. to.... (vinterhvide)

Indlæg af Freja » 2. maj 2014 10:55

Tak skal I have - og dejligt, at Moster Soffi hepper med....ja, nu er Soffi blevet moster!

I går var Joy helt uformelig, vejede 65 g om morgenen. Vi tog ud og købe ind nogle timer, og da vi kom hjem, var det en helt anderledes, slankere Joy, der sad og huggede mad i sig. 53 g viste vægten, så jeg var nødt til lige at kigge i reden - og der lå ikke mindre end SYV små, sprællende rejer :thumb:

Her til morgen var der stadig liv i dem alle, og alle ser ud til at have mælk i maven. Jeg er lidt bekymret for, at det er for stor en opgave for Joy. Hun er trods alt en ældre førstegangsmor. Nu må vi se, hvad der sker.

Har I andre erfaring med, at en dværg stadig kan være så meget over sin før-gravid-vægt efter fødslen? Jeg synes, det er et stort spring fra 38-39 g til 53....

Ved interesse for en unge fra dette kuld, send venligst PM med kontaktoplysninger.
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: Von Happys kuld nr. to.... (vinterhvide)

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 2. maj 2014 18:41

Tillykke med ungerne :D

Det kan være hendes vægt er blevet mere efter hun nu har haft et kuld og måske hun taber sig imens hun har kuld :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Re: Von Happys kuld nr. to.... (vinterhvide)

Indlæg af Luna » 2. maj 2014 19:49

stort tillykke! Det er jo fint hun har sul til at fodre dem:) Soffi fik også 7 og de klarede den allesammen:)
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook


PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: Von Happys kuld nr. to.... (vinterhvide)

Indlæg af PiaH » 4. maj 2014 09:37

Tillykke med dem :-)
Fra mig og Zoo

milla.b
Indlæg: 927
Tilmeldt: 30. dec 2012 11:04

Re: Von Happys kuld nr. to.... (vinterhvide)

Indlæg af milla.b » 4. maj 2014 19:27

Tillykke med kuldet! :D
Er der nogle reserveret?
Calobe's hamsteropdræt

Lotte
Indlæg: 163
Tilmeldt: 24. apr 2011 18:23

Re: Von Happys kuld nr. to.... (vinterhvide)

Indlæg af Lotte » 4. maj 2014 20:02

Ej, den her post havde jeg helt overset. Tillykke Freja, Toke og Linea med jeres 2. kuld. Hvor er det dejligt at høre, at I har fået små unger derhjemme ... igen. Glæder mig til at høre mere om alle de små. :mrgreen:

Freja
Indlæg: 369
Tilmeldt: 28. dec 2010 21:03

Re: Von Happys kuld nr. to.... (vinterhvide)

Indlæg af Freja » 5. maj 2014 08:25

Tak alle sammen.

Status her til morgen: Syv sprællevende unger og en hamstermor, der virker afbalanceret og glad for sin moderrolle :thumb:

Det er lige tidligt nok at se køn helt sikkert, men et forsigtigt bud:

3 safir drenge
2 agouti drenge
1 safir pige
1 agouti pige

Milla.B: Ja, der er reserveret et par stykker, men der kan nok godt blive én til dig. Skriv til mig på PM.
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

Rasholm
Indlæg: 2835
Tilmeldt: 26. nov 2013 22:37

Re: Von Happys kuld nr. to.... (vinterhvide)

Indlæg af Rasholm » 5. maj 2014 20:50

Tillykke med kuldet :D
Ha' en glad dag

Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk

Freja
Indlæg: 369
Tilmeldt: 28. dec 2010 21:03

Re: Von Happys kuld nr. to.... (vinterhvide)

Indlæg af Freja » 6. maj 2014 08:05

Tak Rasholm :)

Så er de små dutter og tapper blevet nærstuderet. Freja og jeg er enige om, at vi har:

2 safir drenge
2 agouti drenge
2 safir tøser
1 agouti pige

Jeg havde mange gode navneforslag, men Freja er helt stålsat på, at dette er et PLANETKULD, så de bliver stambogsført under navnene Merkur, Mars, Neptun, Pluto, Venus, Saturn og Uranus.

Synes, det må være helt syret at have en hamster ved navn Pluto!!! :lol:
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

Besvar