Von Happys gudekuld - 6 - vinterhvide

Har du et født eller planlagt kuld, kan du her vise kuldet frem og fortælle mere om det.
Besvar
Freja
Indlæg: 369
Tilmeldt: 28. dec 2010 21:03

Von Happys gudekuld - 6 - vinterhvide

Indlæg af Freja » 11. aug 2014 15:26

Mor: Pil von Happy, safir.
Far: Hamsterheaven´s Paris (Dumbo), pearl agouti.

I går satte vi Pil og Dumbo sammen. Det var ikke uden protester fra Jomfru Pils side - men de endte vistnok med at finde melodien, så vi håber på skønne små unger fra de to, som begge har et dejligt temperament.
Senest rettet af Freja 29. sep 2014 08:08, rettet i alt 2 gange.
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

Freja
Indlæg: 369
Tilmeldt: 28. dec 2010 21:03

Re: Planlagt kuld: Pil og Dumbo - vinterhvide

Indlæg af Freja » 22. sep 2014 10:36

Så sker der snart noget her hos Pil og Dumbo. Pil er stor som en spærreballon - 70 g her til morgen. Vi er meget spændte på, hvor mange unger, hun mon gemmer på. Hendes mor, Laura, vejede 71 g, lige inden hun fødte ni unger :!:

Det fantastiske er, at vi troede, at Dumbo var bøsse (Frejas ord....), men nu er det altså andet kuld, han er far til, så han var bare laaang tid om at finde ud af det med damerne, og nu tager han revanche. Måske han ender med at overtage rollen som primær avlstyr fra Poul :thumb:
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

Freja
Indlæg: 369
Tilmeldt: 28. dec 2010 21:03

Re: Von Happys ....kuld - 6 - vinterhvide

Indlæg af Freja » 24. sep 2014 09:09

Pil og Paris' unger kom til verden i går - det var lidt dramatisk. Da Freja og jeg kom hjem fra indkøbstur, ville jeg kigge til Pil. Jeg fandt en iskold, men sprællende unge i hendes toilet (kattegrus) med en masse blod. Ude i spånerne fandt jeg en iskold, stille unge i en blodpøl. Jeg troede, den var død. I reden lå fem unger, og Pil var smurt ind i blod. Hun var helt oppe at køre. Freja og jeg gav førstehjælp til ungerne. Da jeg rørte ved den stille unge, begyndte den at sprælle. Først og fremmest skulle de jo varmes, men den stille unge havde stadig navlesnoren og en masse fødselsmateriale på sig + toiletpapir og spåner var klæbet til dens tynde hud i størknet blod. Jeg fik meget forsigtigt lirket alting af dens hud, og Freja klippede selv navlesnoren. Efter en grundig opvarmning i hendes varme hænder, mens jeg lavede et nyt hus til Pil med ekstra tyk bund og skiftede alt det blodige toiletpapir ud, lagde vi de to unger ind til de andre og placerede en varmedunk under buret. Pil blev checket, fik en masse godbidder lagt lige uden for huset og derefter sat ind til sine unger.

Jeg er sikker på, at hun har været glad for hjælpen. Det ser ud til, at hun har født ude i buret. Hun har mistet en del blod under fødslen og har måske været for afkræftet til at ordne de sidste unger og få dem ind i reden. Men til morgen lå de alle i en klump - varme, sprællende og med trinde mælkemaver. Pil havde fået sig vasket og så ud til at have overblikket nu.

Så vi håber på, at de alle syv overlever. En af ungerne har tydeligt et stort hæmatom/blåt mærke. Jeg tror, det var dén, der havde størknet blod osv på sig, men den så fin ud bortset fra det blå mærke. Det forsvinder jo.

Det ser ud til, der både er pearl og mørke.
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

mjoller
DHF - Dommer
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 12. feb 2013 16:56

Re: Von Happys ....kuld - 6 - vinterhvide

Indlæg af mjoller » 24. sep 2014 10:11

Uh godt i kom hjem og kunne hjælpe hende.
Det lyder ikke helt rart :/
Krydser fingre for at alle unger klare den
Hilsen Michelle, Brocoli, Flopper og Hønse.
Fischers hamsteropdræt

Lotte
Indlæg: 163
Tilmeldt: 24. apr 2011 18:23

Re: Von Happys ....kuld - 6 - vinterhvide

Indlæg af Lotte » 24. sep 2014 10:12

Pyh, sikke da en forskrækkelse, I må have fået, da I så buret. Jeg håber, at ungerne og Pil har det godt, og at alle ungerne kommer sig. Det var da godt, du og Freja kunne træde til som fødselshjælpere.
Krydser fingre for, at alle 7 unger klarer sig.

Freja
Indlæg: 369
Tilmeldt: 28. dec 2010 21:03

Re: Von Happys ....kuld - 6 - vinterhvide

Indlæg af Freja » 24. sep 2014 12:22

Tak skal I have. Ja, det var ikke så rart. Og synd for Pil, at hendes første fødsel skulle være så voldsom, men hun er ellers en robust pige med et roligt sind, så vi håber virkelig, at det går fint, nu hvor hun er faldt lidt til ro og har fået en hjælpende hånd. Freja var så cool, det var fedt at opleve, at hun ikke gik i panik eller syntes, det var ulækkert.

Jeg er så spændt på at høre, hvordan det går, når Freja er kommet hjem fra skole. Sidder fast her på arbejde til kl. 18 pga. vagt.....

Kryds fingre for de små von Happy'er :D
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

Winther
Indlæg: 97
Tilmeldt: 12. jun 2014 18:03

Re: Von Happys ....kuld - 6 - vinterhvide

Indlæg af Winther » 24. sep 2014 15:09

Held og lykke med det hele :D
Venlig hilsen Trine
Billede
Winther's Hamsteropdræt
http://www.winthershamster.dk

PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: Von Happys ....kuld - 6 - vinterhvide

Indlæg af PiaH » 24. sep 2014 19:08

Puha da en grim oplevelse, godt I fik styr på det og at mor og unger har det godt.
Tillykke med dem :-)
Fra mig og Zoo

Freja
Indlæg: 369
Tilmeldt: 28. dec 2010 21:03

Re: Von Happys ....kuld - 6 - vinterhvide

Indlæg af Freja » 28. sep 2014 22:31

Alle syv små banditter klarer sig fint og vokser om kap. Det ser ud til, at der er to piger og fem drenge. Farverne forvirrer os lidt, så vi må vente et par dage med at få vished om dette.
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

Freja
Indlæg: 369
Tilmeldt: 28. dec 2010 21:03

Re: Von Happys ....kuld - 6 - vinterhvide

Indlæg af Freja » 29. sep 2014 08:03

Fik kigget på ungerne igen her til morgen - de har nu nået cocktailpølse-stadiet :lol:

Freja har besluttet, at de skal opkaldes efter nordiske guder, så det er med stolthed, hun præsenterer......ta da:

Freja von Happy :thumb:
Frigg von Happy


Tyr
Balder
Odin
Thor
Heimdal
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

Freja
Indlæg: 369
Tilmeldt: 28. dec 2010 21:03

Re: Von Happys gudekuld - 6 - vinterhvide

Indlæg af Freja » 21. okt 2014 08:19

Alle de små guder er flyttet hjemmefra til gode og kærlige hjem. Selveste Freja, der er opkaldt både efter kærlighedsgudinden og min søde datter (som er født på Valentinsdag og har et hjerteformet modermærke!) - hun skal være avlshamster. Vi håber, hun vil leve op til navnet og få mange søde unger. Frigg skal også have unger i fremtiden og måske en af drengene, resten bliver kælehamstere.

Pil ser ud til at slappe af og nyde freden.
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

Besvar