vinterhvide Husfred's B kuld

Har du et født eller planlagt kuld, kan du her vise kuldet frem og fortælle mere om det.
Besvar
taysha
Indlæg: 455
Tilmeldt: 1. okt 2013 19:00

vinterhvide Husfred's B kuld

Indlæg af taysha » 26. feb 2015 18:02

Har i dag stået med seks små unger født den 24-02-2015
Det så ud til at tre var pearl og tre var agouti.
De er efter Tut zoo's Dr. Dre (Duseren) ved Kold's Nighean

Formålet med kuldet var først og fremmest at opdrætte kønne, venlige dyr, der egner sig som kæledyr, desuden ville jeg gerne have Duserens fantastiske temperament til at blive i min linie. Efter som Nighean også er et meget venligt og omgængeligt dyr, valgte jeg at parre de to.

Jeg skal selv beholde en pearl, helst en han, og en han er reserveret.

Billede
Billede
Only in our dreams are we free. The rest of the time we need wages.~ Terry Pratchett
Billede
http://husfred-hamsteri.dk

Rasholm
Indlæg: 2835
Tilmeldt: 26. nov 2013 22:37

Re: vinterhvide Husfred's B kuld

Indlæg af Rasholm » 26. feb 2015 19:15

Endnu engang tillykke med de små - så længe ventet :D
Ha' en glad dag

Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk

mjoller
DHF - Dommer
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 12. feb 2013 16:56

Re: vinterhvide Husfred's B kuld

Indlæg af mjoller » 27. feb 2015 13:47

Tillykke med de små :D
Hilsen Michelle, Brocoli, Flopper og Hønse.
Fischers hamsteropdræt

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: vinterhvide Husfred's B kuld

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 27. feb 2015 19:31

Tillykke med de små :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Maia
Indlæg: 504
Tilmeldt: 27. nov 2011 09:57

Re: vinterhvide Husfred's B kuld

Indlæg af Maia » 27. feb 2015 19:44

Tillykke med de fine babyer :)
Der tages forbehold for tyrkfjel og prisændringer i forhold til ovenstående indlæg

0.1 Cricetulus Griseus - ♥ Yinfeng aka Tøsebarnet / Tigerdyret ♥ (*25.9.2011 - †21.8.2014)
0.1 Mesocricetus Auratus - ♥ Comtessa Cirkeline aka Lillefix / Turbo Kartoffel ♥ (*2.8.2013 - †21.4.2015)

taysha
Indlæg: 455
Tilmeldt: 1. okt 2013 19:00

Re: vinterhvide Husfred's B kuld

Indlæg af taysha » 1. mar 2015 14:43

update.
Den mindste lille pearl er desværre væk.
Men de fem tilbageværende er fine og livlige.
Nighean passer dem til ug med kryds og slange
Der er allerede reserveret fire af ungerne, den ene til mig selv og de tre andre til hjem, hvor jeg er sikker på at de får det supergodt.
Der kommer snart flere billeder på min hjemmeside (se link i signaturen), når de begynder at blive lidt mere spændende, lige nu er de stadig små blinde rejer...
Only in our dreams are we free. The rest of the time we need wages.~ Terry Pratchett
Billede
http://husfred-hamsteri.dk

Freja
Indlæg: 369
Tilmeldt: 28. dec 2010 21:03

Re: vinterhvide Husfred's B kuld

Indlæg af Freja » 2. mar 2015 16:50

Tillykke. Synd, de ikke alle klarede den, men det var da godt, at de ikke alle var reserverede. Hvor ville jeg hade at skulle fortælle til en forventningsfuld familie, at deres lille unge var død :cry:
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

taysha
Indlæg: 455
Tilmeldt: 1. okt 2013 19:00

Re: vinterhvide Husfred's B kuld

Indlæg af taysha » 4. mar 2015 13:32

nu er jeg sikker på kønnene :shock: Efter at have pliret i flere dage med øjnene. Der er to pearl hunner og en agouti hun, de sidste to agouti er hanner. Og de er høj nuttede, nu hvor de har lidt plyspels. kom megasent hjem i går efter en arbejdsdag på 10+ timer....men der kommer billeder på hjemmesiden, så snart jeg får tid.
:D


pokkers, jeg ville have haft en pearl han til mig selv. Nå, men det er jo naturen, der bestemmer. En søn af Duseren *skal* jeg i hvert fald have selv. Så må ønsket om at opdrætte pearlsafir træde i baggrunden indtil videre.
Only in our dreams are we free. The rest of the time we need wages.~ Terry Pratchett
Billede
http://husfred-hamsteri.dk

taysha
Indlæg: 455
Tilmeldt: 1. okt 2013 19:00

Re: vinterhvide Husfred's B kuld

Indlæg af taysha » 7. mar 2015 17:05

ungerne har i dag været ude og futte rundt. Et par af dem åd lidt havregrød, men de virkede ikke sådan specielt sultne, det var vist mere bare nysgerrighed.
Billede af den lille hun, som er den eneste, der ikke er reserveret. Men som var den første til at gå på opdagelse.
Billede
Only in our dreams are we free. The rest of the time we need wages.~ Terry Pratchett
Billede
http://husfred-hamsteri.dk

taysha
Indlæg: 455
Tilmeldt: 1. okt 2013 19:00

Re: vinterhvide Husfred's B kuld

Indlæg af taysha » 7. mar 2015 17:07

forresten, for at svare på et spørgsmål, jeg har fået ved privatbesked. Nej, det er ikke deres bur, den ret lille hvide plastkasse i baggrunden af div. billeder. Det er blot den kasse "neutral grund", hvori deres forældre havde stævnemøde, og så bruger jeg den til korte ophold, når jeg tjekker ungerne, gør rent og den slags.
Only in our dreams are we free. The rest of the time we need wages.~ Terry Pratchett
Billede
http://husfred-hamsteri.dk

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: vinterhvide Husfred's B kuld

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 9. mar 2015 15:21

Hvor ser hun kær ud :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Besvar