Jubiiiiiiiiii :D :D :D

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Besvar
Tiina

Jubiiiiiiiiii :D :D :D

Indlæg af Tiina » 23. apr 2009 10:12

Min mor siger, at jeg måske må få hamster igen  :D  :D Det bliver så hyggeligt med sådan en lille nullerbold igen!  :heart:   :yeah:  

Jeg havde en sød lille standard dv. hamster (ja jeg kan ikke huske hvad den helt præcist hedder  :oops: men den havde en grålig farve, med en sort stribe ned af ryggen hehe) som hed Minnie Mouse, hun blev næsten 2 år (1 år 11 mdr og 20 dage) og hun var så sød og meget underholdende  :love:  
Så det bliver bare så hyggeligt med en ny, hvis min mor beslutter sig for at jeg 100% sikkert må få en igen..

Nåh men det var lige et lille glædesudbrud fra mig af - og det bliver også maaaget sjovere at være herinde når man kan vise sin egen lille hamster frem  :D Kunne godt tænke mig en dværghamster igen, så skulle den bare være mere hvid i det, tror det hedder pearl...(?)

(PS. jeg skal nok prøve at lære hvad de forskellige slags/ater/racer hedder..  :mrgreen:  øhh måske skal jeg også lige lære hvad det er jeg skal lære hvad hedder..  :lol: )

Hilsen en meget glad Tina (:

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 23. apr 2009 10:30

hejsa og velkommen... lyder da dejligt at du må få hamster igen.

Men kan da informere om at det hedder arter og at der er 4 dværgarter:
Vinterhvid
Campbells
Roborowski
Kinesisk

Og så er der de Syriske guldhamstere som er den største art af hamstere.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

Tiina

Indlæg af Tiina » 23. apr 2009 10:46

Okay, tak for infoen (: Nu har jeg lige fundet en af mine mange hamsterbøger frem, og sidder lidt og kigger på de forskellige dværgarter. Campbells Kanel, Campbells Chokolade, Sortbroget Campbells og Pearl Vinterhvid falder virkelig meget i min smag  :love4: :love:

Kan du sige mig, hvilke/hvilken en af disse jeg med god sandsynlighed kan få fat i her på Sjælland? Jeg har nemlig kun selv set Pearl Vinterhvid i virkeligheden, så måske er de andre meget sjældne?

På billederne ser alle Campbells'nes øjne lidt rødlige ud, undtagen den Sortbrogede, men er det bare billederne der er misvisende?

Lykke

Indlæg af Lykke » 23. apr 2009 11:03

Tiina skrev:Okay, tak for infoen (: Nu har jeg lige fundet en af mine mange hamsterbøger frem, og sidder lidt og kigger på de forskellige dværgarter. Campbells Kanel, Campbells Chokolade, Sortbroget Campbells og Pearl Vinterhvid falder virkelig meget i min smag  :love4: :love:

Kan du sige mig, hvilke/hvilken en af disse jeg med god sandsynlighed kan få fat i her på Sjælland? Jeg har nemlig kun selv set Pearl Vinterhvid i virkeligheden, så måske er de andre meget sjældne?

På billederne ser alle Campbells'nes øjne lidt rødlige ud, undtagen den Sortbrogede, men er det bare billederne der er misvisende?
Det er enten fordi de har valgt at vise billeder af rødøjede hamstere eller pga dårlige billeder. De fleste varianter af Campbells har ikke røde øjne.

Der er ikke så mange opdrættere af de to arter dværghamstere, men du kan prøve at skrive til kwo herinde og høre om farver på Campbells, hvis du får lov til at få en hamster. Jeg har ikke selv hørt om Kanel, men det kan bare være oversættelsen.
Ellers har darkangel i Sønderjylland også flere farver Campbells, og der er jo nogle gange mulighed for at få dem transporteret på tværs af landet. Hun har i hvert fald sort.
Jeg selv har ikke nogle af de farver du nævner, men mulighed for agouti, satin, platin og albino. Jeg får dog ikke nogle unger det første stykke tid.

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 23. apr 2009 14:21

Tiina skrev:Okay, tak for infoen (: Nu har jeg lige fundet en af mine mange hamsterbøger frem, og sidder lidt og kigger på de forskellige dværgarter. Campbells Kanel, Campbells Chokolade, Sortbroget Campbells og Pearl Vinterhvid falder virkelig meget i min smag  :love4: :love:

tror du har fat i en misvisende bog angående campbells farver, der er ihvertfald ikke noget der bliver kaldt kanel ved dem. standart farver og farve navne kan du se her http://www.hamsterland.dk/campbells.xls
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Tiina

Indlæg af Tiina » 23. apr 2009 18:05

darkangel87 skrev:
tror du har fat i en misvisende bog angående campbells farver, der er ihvertfald ikke noget der bliver kaldt kanel ved dem. standart farver og farve navne kan du se her http://www.hamsterland.dk/campbells.xls
Bogen hedder HAMSTER og er skrevet af David Alderton, men jeg vil nu også hellere spørge herinde for der findes uhyggeligt mange bøger med forkert info, kender det fra bl.a. kaninverdenen.

Men udfra linket du har skrevet, ville jeg hører om én af følgende er til at finde her omkring Sjælland:

- Opal dd
- Sortøjet hvid SiSi
- Mottled Agouti Momo/Mimi
- Mottled Opal dd Momo/Mimi

Men er Pearl virkelig så "sjællend" ? For jeg synes da dyrehandlerne vrimler med dem, men jeg støtter ikke sådan nogle steder så vil gerne finde en hamsi fra en af jeres kærlige hjem herindefra  :D Hehe altså hvis jeg får lov... (;

Tiina

Indlæg af Tiina » 23. apr 2009 18:11

Lykke skrev:Der er ikke så mange opdrættere af de to arter dværghamstere, men du kan prøve at skrive til kwo herinde og høre om farver på Campbells, hvis du får lov til at få en hamster.
Jeg vil skrive til ham/hende (?) hvis jeg ikke selv finder på noget, for efter at have set darkangel87's link vrimler det med forskellige arter og farver jeg kunne være intreseret i  :)

Men det vigtigste er jo at jeg får mig en sund og glad hamster der ikke er alt for sky og kommer fra et godt sted :D

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 23. apr 2009 18:37

Tiina skrev:
Lykke skrev:Der er ikke så mange opdrættere af de to arter dværghamstere, men du kan prøve at skrive til kwo herinde og høre om farver på Campbells, hvis du får lov til at få en hamster.
Jeg vil skrive til ham/hende (?) hvis jeg ikke selv finder på noget, for efter at have set darkangel87's link vrimler det med forskellige arter og farver jeg kunne være intreseret i  :)

Men det vigtigste er jo at jeg får mig en sund og glad hamster der ikke er alt for sky og kommer fra et godt sted :D
kwo er kenneth worm der også har skrevet en bog om hamstere.

med hensyn til om pearl er sjælden, så ved jeg ikke så meget om lige vinterhvid men mange af dem de sælger i dyrehandler er hybrider, hybrider er en blanding af arterne campbells og vinterhvid, hvilket svarer til at parre en hund med en kat. man kan være heldig at de er rene vinterhvide eller campbells.
skulle gerne få opal med tiden men igen jeg bor helt i jylland.
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Tiina

Indlæg af Tiina » 23. apr 2009 21:02

Sejt, så har jeg hans bog! :)  Men nu må vi jo også lige se om jeg får lov, men dejligt der er sådan et forum til alle ens dumme spørgsmål ;D

Tiina

Indlæg af Tiina » 24. apr 2009 14:11

Weeeee, jeg har lige fundet en Pearl Vinterhvid som er lidt over en uge gammel, og har fået lov at reservere den af min mor!!  :yeah:
Så nu venter jeg bare på svar fra opdræteren om den lille pige er ledig, for der var andre på venteliste...

Og hvis den er, får jeg snart en lille hammi igen  :D Juhuuu :D

Tiina

Indlæg af Tiina » 24. apr 2009 16:23

Jubii nu kan jeg gå og tælle dage til d 13 maj, der skal min lille pige flytte hjem til mig  :hop: :yeah:

Tiina

Indlæg af Tiina » 12. maj 2009 20:54

Jubiii så er det i morgen min lille hams flytter ind  :D  :banan

Besvar