Glasskår i marsvin foder!!!!

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Besvar
Rexter

Glasskår i marsvin foder!!!!

Indlæg af Rexter » 25. nov 2009 00:31

Her til aften da jeg rengjorde og skiftede bundmatriale i mine marsvins burer opdagede jeg noget virkelig forfærdeligt.

Men først en hurtigt baggrundshistorie:
Her i torsdags (d. 19/11) døde min kærestes meget elskede marsvin Palle, der kun blev tre år gammel. To uger før, begyndte han at vise tegn på at noget var galt, og han opførte sig meget besynderligt. Dagen før hans død var han til lægen hvor vi fik at vide han havde forkølelse og slim i lungerne. Vi tog ham hjem, gav ham medicin og han opførte sig ellers ok, men var meget urolig når man holdte ham (han var virkelig tam). Om morgen var han død.

Jeg fik så hans foder siden min kæreste ikke kunne bruge det til noget længere, som jeg så har givet min egne marsvin indtil nu.
Her til aften, rengjorde jeg som sagt deres bure, og som da jeg tager den ene madskål op glimter noget dernede. "underligt" tænker jeg, og tager det op. Og til min forskrækkelse er det et glasskår! Det er halvdelen fra halsen på en øl/sodavandsflaske, med noget jord på.
Jeg fik et kæmpe chok og er nu naturligvis meget bekymrede for mine egne marsvin, og spekulere nu på om det er årsagen til Palles død.

Foderet er "Vitakraft VitaVerde - Nature Dinner" og ser således ud:
Billede
Jeg tager et bedre billede af den jeg selv har brugt.
Vi købte det i sverige, og jeg har ikke set det i nogen butikker i danmark indtil videre.

Et billede af glasskåret kommer også senere.
Indtil videre holder jeg skarpt øje med mine marsvin, og har gemt resten af foderet samt glasskåret.
Selvom mine marsvin måske ikke har bidt i det glasskår jeg fandt, hvem ved om der er andre små stumper i posen de med et uheld har spist?

Jeg har tænkt mig at kontakte den dyrelæge der undersøgte Palle og spørge ham om råd, udover spørger jeg også råd fra jer om i har nogle forslag. Jeg ved dette forum hovedsageligt er til hamstere, men en del af jeg har også marsvin, og kender mig, så jeg håber i kan hjælpe.

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 25. nov 2009 09:33

selvom produktet ikke er købt i danmark ville jeg alligegevel skrive en lang alvorlig klage og så sende resten retur samtidig, og med det i mente at det måske kan være årsag til at din kærstes marsvin er gået bort.

bare sådan at de er opmærksom på....
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

Besvar