Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
-
HamsterMiaah
Hej alle
Jeg skal her på fredag hjem fra min efterskole, og jeg aner virkelig ikke hvordan jeg kommer hjem

Min mor er fuldstændig ligeglad derhjemme i Kbh, så må selv klare hvordan jeg kommer hjem
Jeg har tænkt at tage et tog fra Lunderskov St men der skal man skifte i Fredericia for at komme til Kbh H.
Har været inde på DSB men der står ikke noget om hvor mange spor der er på Fredericia og om jeg skal skifte spor for at komme til Kbh H.-toget.
Jeg er meget forvirret
Ved nogen af jer om jeg skal skifte spor ell. sådan noget tilfældigvis?
- HamsterMiaah.
ejer af blandet huskat på 2 år og Trøffel-hamsteren på snart 3 år

-
darkangel87
der er sikkert lige som på andre stationer skærme hvor der står hvilket spor toget til københavn går fra
-
liv
KBH hovedbanegård er så stor at der går rigtig mange der til! det du gør er at du går ned på en station her en af de nærmeste dage er at spørge hvordan du kommer til hovedbanegården på enkelt rejse. Så kan du bare spørge løs og de hjælper dig gerne så køber du billetten og så er du klar til rejse!

-
darkangel87
liv skrev:KBH hovedbanegård er så stor at der går rigtig mange der til! det du gør er at du går ned på en station her en af de nærmeste dage er at spørge hvordan du kommer til hovedbanegården på enkelt rejse. Så kan du bare spørge løs og de hjælper dig gerne så køber du billetten og så er du klar til rejse!

der går kun en enkelt fra jylland derover, der er kun en vej.
men ja det står i køreplanerne du kan få på stationerne, og hvis der sker ændringer er det tydeligt vist på banegården og bliver sagt over højtalerne
-
burrus
Fredericia synes jeg ikke er vildt forvirrende - men men!
Gå ud fra at du sikkert skal skifte spor. Så når du går ud af dit tog fra Lunderskov, så find info-tavlen med afgange

der står alle afgange og hvilket spor de går fra
er du i tvivl så find "ud og se" eller deres billet-salg.. evt. en dsb-mand og hiv ham i ærmet og spørg om hjælp
evt. hvis du kan se en "venlig rejsende" så spørg vedkommende

Jeg har flere gange hevet fat i folk, som så stedkendte ud om hjælp - de fleste svarer og hjælper gerne, hvis bare man spørger pænt om hjælp

Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter:
www.orkenrotte.dk
-
Ringling
Jeg aner intet om det sted.
Men man kan altid spørge konduktøren, de plejer at være rigtig flinke til at hjælpe!
Hilsen Lotte

-
Spot
Først og fremmest kig på tavlen! Og hvis du er itvivl så spørg en tog-mand (eller -dame) eller stop en person der ser venlig ud! folk plejer at være søde!
Kender følelsen af bare at være helt lost men tro mig! er sikker på du sagtens kan klare det !
-
kwo
Fredericia er jo en temmelig stor og vigtig station lige efter broen, og rigtig mange linier går igennem her. Så det er temmelig sikkert at du skal skifte tog og nok også perron. Men det plejer at være til at finde ud af, ud fra tavler/skilte osv.
Kenneth Worm
-
HamsterMiaah
Hej alle
Tak for de mange beskrivelser

Heldigvis skete der det at vi fik tidligere fri, så jeg kunne tage et tog der gik direkte til Kbh H.

Men ellers tak for hjælpen

- HamsterMiaah.
ejer af blandet huskat på 2 år og Trøffel-hamsteren på snart 3 år