Et svært valg

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Besvar
BittéHamstereN

Et svært valg

Indlæg af BittéHamstereN » 29. dec 2009 19:17

Efter overvejelser, der har stået op i længere tid, har mine forældre og jeg fundet ud af det blev får meget til sidst. Derfor var vi i dag været ude med alle hamsterne, pånær to. Jeg er 100% sikker på de andre får nye gode hjem, da vi fandt en butik, der ville sælge dem og havde dem gående i hvert sit bur. Jeg har selvfølgelig valgt de to bure jeg bedst selv kan lide, til de to vi valgte at beholde. Her kommer en masse begrundelser for hvorfor vi traf dette valg:

1. Tid - Jeg syntes ikke der var tid nok til dem alle sammen og 5 min. i hverdagene var jo ikke noget at råbe hurra for. Især i mandag og onsdage, når jeg først er i skole, så lektier, så karate og først er hjemme 21.35 (der er mindre karate de andre dage :oops: )

2. Samvittighed - Det, de kun kunne komme ud 5 min hver dag, synes jeg jo er ingenting og det gav mig dårlig samvittighed. Jeg er blevet opdraget med "det bedste for dyrene" og det synes jeg ikke jeg kunne give dem i længden.

3. Smerter - Hver weekend aften var et helvede tilsidst. Jeg tog halvdelen af burene den ene weekend og resten den anden. En fjerde del første lørdag, næsten fjerde del søndag og de tog sidste fjerde dele weekenden efter. Det var bare stadig for meget for min ryg. Jeg er født med lidt skæv ryg, så alle de bøje bevægelser var ikke godt i længden.

4. Muligheder - Jeg synes der er mange flere muligheder med en eller to hamstere. Så kan de komme mere ud og de kan få mere i burene og jeg behøver ikke tænke på hvor besværligt det bliver at gøre rent, fordi der er tid til at gøre det stille og roligt.

Jeg ved godt, at jeg skulle havde tænkt på det før jeg anskaffede mig dyrene, men det er jo forsent nu. Jeg var virkelig blevet ramt af GMH og det var min mor også. (Hun var "skyld" i 5 af mine guldhamstere) Jeg synes selv, at jeg har fundet det bedste jeg kunne til dyrene. De bliver solgt videre som kæledyr eller så vil de blive brugt til fornuftigt avl til butikken.

De to jeg har behold, vil få det bedste af det bedste, et rigtig drømme liv :D Jeg elsker jo hamstere og det vil jeg altid gøre. De har allerede fundet sig godt til rette i deres nyombyggede bure og har undersøgt det hele. Lige nu sover de sødt og godt, men mon ikke de lige kigger frem i aften, selvom de er trætte nu :wink:
Mange hamster hilsner Helene, Malthes Futte og Biil's Silke
Ingen er perfekt, det er min stavning heller ikke
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..
Ny side: www.bittesworld.skysite.dk

liv

Indlæg af liv » 30. dec 2009 21:50

hvilke har du valgt?

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 30. dec 2009 23:16

liv skrev:hvilke har du valgt?
Efter svære overvejelser valgte jeg, med hjælp fra mig mor, Malthes Futte og Biil's Silke. Vi blev hurtigt enige om det skulle være en hun og en han. Futte var den guldhamster jeg har haft i længst tid (ud over min første, Bitté) men det var et meget svært valg. Silke valgte min mor, ved at bruge udelukkelses betoden, en pige bed tremmer, en anden var stort set aldrig fremme, osv, og tilsidst blev det så Silke. Hun er godt nok ikke så tam endnu, men hun er glad og lærenem og ødelægger ikke nattesøvnen :wink:

Men hvorfor spørger du, bare nysgerrig eller..? :roll:
Havde ikke skrevet det, da det var svært nok at formulere det andet og få det skrevet ned :oops:
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..

liv

Indlæg af liv » 31. dec 2009 09:36

jeg var såmænd bare nysgerrig ... og det ser jo ud til du har tænkt det rigtig meget igennem så du har jo nok valgt rigtigt! det er svært at sige om  du har valgt rigtigt eller ej når man ikke kender din hverdag og dig ;)

Wampi

Indlæg af Wampi » 31. dec 2009 19:57

Jeg tager hatten af for at du træffer valget fremfor at blive ved med at ødelægge glæden at have hamsteren med de ting der fylder for meget.
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 31. dec 2009 20:20

Wampi skrev:Jeg tager hatten af for at du træffer valget fremfor at blive ved med at ødelægge glæden at have hamsteren med de ting der fylder for meget.
Hamsterne :oops:

Wampi

Indlæg af Wampi » 1. jan 2010 01:58

ups undskyld.. ja var vist lidt træt da det blev skrevet sad bagefter og var ikke helt sikker på om det overhovedet var forståeligt det jeg havde skrevet :P
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Majlund

Indlæg af Majlund » 1. jan 2010 02:24

Det er trist for dig at det blev for meget :? Du er ikke den først det er sket for. . . og du bliver heller ikke den sidste :wink:

Her har jeg jo 8 marsvin (den niende døde her før jul af alderdom). Det er også længe siden jeg erkendte, at jeg skulle ned i antal - med naturlig afgang. Den viden jeg fik ved at opleve hvor meget hårdere det bliver at skulle give 8 marsvin en god hverdag fremfor to eller tre. . . har jeg kunnet bruge vedrørende mine hamser. Netop fordi jeg "dummede mig" lidt der, har jeg holdt igen med de skønne hamser :oops: . Jeg har valgt at mine marsvin skal blive her. . . de får ikke så meget nusning og opmærksomhed som jeg egentlig syntes de har krav på. . . men de har hinanden og store bure. . . så det går alligevel. . . men jeg vil ned på et enkelt bur med tre mutter med tiden :wink: .

Det er smadder synd for dig med den dyre erfaring du der har gjort dig :( . . . det er godt nok ikke nogen rar situation. . . men jeg tror ikke der er nogen herinde der kunne finde på at disse dig for det. Men måske din ærlige fortælling kan få en anden "dyretosse" til lige at tænke sig om en ekstra gang. . . for det er jo ikke sådan at når en hams gør en lykkelig vil 10 hamser gøre en 10 gange lykkeligere :wink:

Knus til dig herfra :heart: - og godt nytår da også :wink:

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 1. jan 2010 15:06

Majlund skrev:Det er trist for dig at det blev for meget :? Du er ikke den først det er sket for. . . og du bliver heller ikke den sidste :wink:

Her har jeg jo 8 marsvin (den niende døde her før jul af alderdom). Det er også længe siden jeg erkendte, at jeg skulle ned i antal - med naturlig afgang. Den viden jeg fik ved at opleve hvor meget hårdere det bliver at skulle give 8 marsvin en god hverdag fremfor to eller tre. . . har jeg kunnet bruge vedrørende mine hamser. Netop fordi jeg "dummede mig" lidt der, har jeg holdt igen med de skønne hamser :oops: . Jeg har valgt at mine marsvin skal blive her. . . de får ikke så meget nusning og opmærksomhed som jeg egentlig syntes de har krav på. . . men de har hinanden og store bure. . . så det går alligevel. . . men jeg vil ned på et enkelt bur med tre mutter med tiden :wink: .

Det er smadder synd for dig med den dyre erfaring du der har gjort dig :( . . . det er godt nok ikke nogen rar situation. . . men jeg tror ikke der er nogen herinde der kunne finde på at disse dig for det. Men måske din ærlige fortælling kan få en anden "dyretosse" til lige at tænke sig om en ekstra gang. . . for det er jo ikke sådan at når en hams gør en lykkelig vil 10 hamser gøre en 10 gange lykkeligere :wink:

Knus til dig herfra :heart: - og godt nytår da også :wink:
Otte marsvin, det er da også lidt af en håndfuld, men de skal jo heldigvis kun havde to store bure og så har de hinanden :D Gad det var det samme med hamsterne nogen gange :lol: Trist med den niende der døde :( Men jeg er 100% sikker på den har haft et super perfekt liv ved sine marsvine venner og dig :D

Ærlige fortælling, ja det kan man vel godt kalde det, men ville bare ud med det. Ja det er jo svært at holde igen med så dejlige dyr, men de er jo ikke helt det samme som blomster - en er smuk, ti er smukkere. Hamsterne er smukke hver for sig og har deres helt egen personlig og det er jo lidt svært at opdage 15 personligheder :oops:

Tak for de søde ord og også godt nytår til dig :D

Besvar