1. Tid - Jeg syntes ikke der var tid nok til dem alle sammen og 5 min. i hverdagene var jo ikke noget at råbe hurra for. Især i mandag og onsdage, når jeg først er i skole, så lektier, så karate og først er hjemme 21.35 (der er mindre karate de andre dage

2. Samvittighed - Det, de kun kunne komme ud 5 min hver dag, synes jeg jo er ingenting og det gav mig dårlig samvittighed. Jeg er blevet opdraget med "det bedste for dyrene" og det synes jeg ikke jeg kunne give dem i længden.
3. Smerter - Hver weekend aften var et helvede tilsidst. Jeg tog halvdelen af burene den ene weekend og resten den anden. En fjerde del første lørdag, næsten fjerde del søndag og de tog sidste fjerde dele weekenden efter. Det var bare stadig for meget for min ryg. Jeg er født med lidt skæv ryg, så alle de bøje bevægelser var ikke godt i længden.
4. Muligheder - Jeg synes der er mange flere muligheder med en eller to hamstere. Så kan de komme mere ud og de kan få mere i burene og jeg behøver ikke tænke på hvor besværligt det bliver at gøre rent, fordi der er tid til at gøre det stille og roligt.
Jeg ved godt, at jeg skulle havde tænkt på det før jeg anskaffede mig dyrene, men det er jo forsent nu. Jeg var virkelig blevet ramt af GMH og det var min mor også. (Hun var "skyld" i 5 af mine guldhamstere) Jeg synes selv, at jeg har fundet det bedste jeg kunne til dyrene. De bliver solgt videre som kæledyr eller så vil de blive brugt til fornuftigt avl til butikken.
De to jeg har behold, vil få det bedste af det bedste, et rigtig drømme liv