Jeg går i 2.g på almindeligt gymnasie nu, og da jeg skulle videre efter folkeskolen, var der altså ikke noget der hed gennemsnit. Det var udelukkende om man hed egnet eller ikke egnet i lærernes øjne, og selv hvis du er ikke egnet, kan du altid tage optagelsesprøven (som langt de fleste består...)
Gymnasiet er hårdt, ingen tvivl om det. Der er mere arbejde end i folkeskolen, men den store forskel ligger i, at du selv har ansvaret for din undervisning. Lærerne guider dig ikke igennem alt, og der er meget mere selvstændigt arbejde.
Dermed ikke sagt at jeg fortyder - for gymnasiet er det bedste valg jeg kunne have taget! Man udvikler sig SÅ meget på de 3 år, og det er en stor fordel at der er så mange mennesker på ens alder, også udenfor en egen klasse. Der ud over er der altid studievejledere der kan hjælpe dig med om du har valgt de rigtige fag, og langt de fleste gymnasier tilbyder lektiehjælp hvor enten lærere eller ældre elever hjælper dig ovre på skolen, det er en super service!
Hvis man ikke ved hvad man vil være, vil jeg klart vælge gymnasiet, fordi det giver flest muligheder bag efter

- Signe
Rasmus, Mini, Felix, Naia, Silver, Golden, Black, Raki, Fall Out Girl, Stoffer, Made, Loser, Hasty, Silly og Maniac.